Мета: Сформувати в учнів свідоме й відповідальне ставлення до вибору професії, збагачувати інтелект, надати учням уявлення про різноманітність існуючих професій; розвивати увагу, пам'ять, світогляд учнів; порадити, як обрати професію до душі, як уникнути помилок і розчарувань у виборі професії, виховувати повагу до праці, почуття колективізму, взаємодопомоги.
Життя постійно ставить нас перед вибором. У дитинстві з багатьох іграшок вибираємо найулюбленішу, в школі віддаємо перевагу найцікавішим, на наш погляд, предметам… Обираємо товаришів, друзів. І в основі вибору кожного з нас свої критерії, своє уявлення про добро і зло, честь і безчестя, правду і кривду. « Витри піт солоний із чола І трудись, забувши про утому, Бо людина ціниться по тому, Чи вона зробила, що могла, Скільки сил у неї вистачало, Щоб на світі більше щастя стало» ( Микола Луків)
Життя постійно ставить нас перед вибором. У дитинстві з багатьох іграшок вибираємо найулюбленішу, в школі віддаємо перевагу найцікавішим, на наш погляд, предметам… Обираємо товаришів, друзів. І в основі вибору кожного з нас свої критерії, своє уявлення про добро і зло, честь і безчестя, правду і кривду.
«Ким ви працюєте?» - це чи найперше запитання, яке ставлять під час знайомства будь якій дорослій людині. «Ким працюють твої мама й тато?» - цікавляться навіть діти. І це не випадково, адже професія – одна з найважливіших характеристик людини. Ви теж підійшли до цієї межі, за якою вже слід вибирати життєвий шлях. І тут важливо не помилитися.
Чим, наприклад, відрізняється професія продавця від професії водія? (Продавець працює з людьми, водій – з технікою.) А що спільного в того ж продавця та вчителя? (Вони працюють із людьми.) Залежно від того, з ким (чим) працює людина, професії діляться на п’ять груп: 1) людина – природа (городник, ветеринар, агроном); 2) людина – техніка (електрик, слюсар, водій); 3) людина – знакові системи (програміст, секретар); 4) людина – людина (лікар, учитель, продавець); 5) людина – художній образ (актор, художник).