Презентація ". Втілення в образі Бермана найкращих людських рис"

Про матеріал

Охарактеризувати образи героїв художнього твору, визначити їх життєві орієнтири і моральні цінності; розкрити актуальність новели, її гуманізм; розвивати творчі здібності учнів, навички виразного читання, переказу тексту, дослідницької діяльності, вміння аргументовано висловлювати власні судження, аналізувати і порівнювати риси літературних персонажів, коментувати їх вчинки; виховувати почуття милосердя, готовності до самопожертви та любові до ближнього, найкращі моральні якості учнів.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Втілення в образі Бермана найкращих людських рис: готовності до непоказної самопожертви та любові до ближнього. Гуманізм твору

Номер слайду 2

Возлюби ближнього свого, як самого себе.Євангеліє. Мт. 22:39

Номер слайду 3

Актуалізація опорних знань. Довести, що твір 0. Генрі "Останній листок" є новелою.

Номер слайду 4

Мотивація навчальної діяльності Бесіда. Які риси притаманні добрим людям? На що вони здатні? Доведіть, що своє щастя справжні люди знаходять у непоказній самопожертві та любові до ближнього. Що спонукає людей допомагати один одному?Поміркуйте, які риси формуються у вас, коли ви допомагаєте людям.

Номер слайду 5

Мовленнєво-філософський бліц-поєдинок "Оратор"Щоб повірити в добро, треба почати робити його (Л. Толстой). Хто із героїв твору здатен жертвувати собою заради інших?

Номер слайду 6

Проблемне питання. Яку роль відіграє мрія в житті людини?

Номер слайду 7

Виразне коментоване читання уривка з твору. Прочитайте портретний опис Бермана. Зверніть увагу на поєднання зовнішніх деталей із психологічними характеристиками автора. Які риси характеру героя підкреслює письменник у цьому уривку?

Номер слайду 8

Яким постає перед нами Берман зі слів автора? {F5 AB1 C69-6 EDB-4 FF4-983 F-18 BD219 EF322}Зовнішність, характер. Спосіб життя, інтер'єр. Старий художник, перевалило за 60, борода як у скульптури Мікеланджело “Мойсей”, голова сатира, тіло карлика, буркітливий галасливий дідок із червоними очима. Тьмяно освітлена комірчина, в кутку мольберт, який вже 25 років чекав на перші штрихи шедевра, на шматок хлібазаробляв, позуючи молодим художницям,багато пив, не облишав балачок про майбутній шедевр, знущався з усякої делікатності, малював мазанину – вивіски і реклами, дививсь на себе як на сторожового пса.Інші герої про Бермана. Сью: “Гидкий старий базіка”, одинокий, безпорадний. Лікар: “немічний”

Номер слайду 9

Презентація ілюстрації скульптури Мікеланджело "Мойсей"Мойсей – пророк, якому було визначено Богом вивести ізрабства єгипетського фараона іудеїв .

Номер слайду 10

Порівняльна характеристика Бермана і Мойсея {21 E4 AEA4-8 DFA-4 A89-87 EB-49 C32662 AFE0}Берман. Мойсей. Доведіть, що О. Генрі не випадково порівнює Бермана з "Мойсеєм" Мікеланджело.

Номер слайду 11

Детальний переказ епізоду "Безкорисливий вчинок Бермана"— Як би ви повелися на місці Бермана? Чому?

Номер слайду 12

Групова дослідницька робота1 група. Дослідити життєву стратегію Джонсі.

Номер слайду 13

2 група. Дослідити життєву стратегію Сью.

Номер слайду 14

3 група. Намалювати психологічний портрет Бермана

Номер слайду 15

Вибірковий диктант3 перелічених якостей підкреслити ті, що були притаманні герою

Номер слайду 16

Робота в групах1 група. Яку роль відіграв Берман у житті молодих художниць?2 група. Довести, що листок, намальований Берманом, можна вважати шедевром талановитого художника.3 група. Довести, що вчинок Бермана можна назвати подвигом.

Номер слайду 17

Проблемно-психологічна ситуація— Як ви гадаєте, чому Джонсі, дізнавшись про намальований листок плюща, не запанікувала?

Номер слайду 18

Колективне складання програми "Кодекс гуманіста" Поясніть, кого із героїв новели ми можемо з впевненістю назвати Людиною з великої літери. Як ви гадаєте, чи співзвучні слова епіграфа уроку з вчинком Бермана? Дайте визначення поняття "гуманізм". У чому проявляється гуманізм твору "Останній листок"?

Номер слайду 19

Словничок. Гуманізм (латин, людяний) —моральний принцип, в основі якого лежить ставлення до людини як до найвищої цінності, захист права особистості на свободу, щастя, всебічний розвиток і прояв своїх здібностей.

Номер слайду 20

Евристична бесіда. Зачитайте епіграф уроку, прокоментуйте його зміст. Поясніть назву новели 0. Генрі "Останній листок". Поясніть значення слова "останній". Яке символічне значення має слово "останній" у творі 0. Генрі? Визначте ідею новели 0. Генрі "Останній листок".

Номер слайду 21

Вирішення проблемного питання. Яку ж роль відіграє мрія в житті людини?У чому благородство думки автора твору, його моральний урок?

Номер слайду 22

Рефлексія. На уроці я:дізнався...;зрозумів...;навчився...;найбільший мій успіх — це...;найбільші труднощі я відчув...;я. не вмів, а тепер умію...;я змінився...;на наступному уроці я хочу....

Номер слайду 23

Домашнє завдання. Дати усну відповідь на запитання: "Як ви гадаєте, чи буде Джонсі пам'ятати доброту Бермана?"

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ланецька Таміла
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
8 серпня 2018
Переглядів
5797
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку