Охарактеризувати образи героїв художнього твору, визначити їх життєві орієнтири і моральні цінності; розкрити актуальність новели, її гуманізм; розвивати творчі здібності учнів, навички виразного читання, переказу тексту, дослідницької діяльності, вміння аргументовано висловлювати власні судження, аналізувати і порівнювати риси літературних персонажів, коментувати їх вчинки; виховувати почуття милосердя, готовності до самопожертви та любові до ближнього, найкращі моральні якості учнів.
Мотивація навчальної діяльності Бесіда. Які риси притаманні добрим людям? На що вони здатні? Доведіть, що своє щастя справжні люди знаходять у непоказній самопожертві та любові до ближнього. Що спонукає людей допомагати один одному?Поміркуйте, які риси формуються у вас, коли ви допомагаєте людям.
Яким постає перед нами Берман зі слів автора? {F5 AB1 C69-6 EDB-4 FF4-983 F-18 BD219 EF322}Зовнішність, характер. Спосіб життя, інтер'єр. Старий художник, перевалило за 60, борода як у скульптури Мікеланджело “Мойсей”, голова сатира, тіло карлика, буркітливий галасливий дідок із червоними очима. Тьмяно освітлена комірчина, в кутку мольберт, який вже 25 років чекав на перші штрихи шедевра, на шматок хлібазаробляв, позуючи молодим художницям,багато пив, не облишав балачок про майбутній шедевр, знущався з усякої делікатності, малював мазанину – вивіски і реклами, дививсь на себе як на сторожового пса.Інші герої про Бермана. Сью: “Гидкий старий базіка”, одинокий, безпорадний. Лікар: “немічний”
Колективне складання програми "Кодекс гуманіста" Поясніть, кого із героїв новели ми можемо з впевненістю назвати Людиною з великої літери. Як ви гадаєте, чи співзвучні слова епіграфа уроку з вчинком Бермана? Дайте визначення поняття "гуманізм". У чому проявляється гуманізм твору "Останній листок"?