Презентація на тему "Вуглеводи. Глюкоза" до уроку хімії в 9 класі дає можливість здобувачам освіти зрозуміти будову молекули,фізичні та хімічні властивості, добування, застосування глюкози.
Вуглеводи: глюкоза, сахароза, крохмаль,целюлоза. Будова,властивості,біологічна роль вуглеводів. Мета уроку:ознайомити з поняттям про вуглеводи, молекулярними формулами глюкози, сахарози,крохмалю і целюлози, будовою полімерів крохмалю і целюлози, реакціями їх гідролізу, застосуванням та біологічною роллю;розвивати вміння записувати рівняння хімічних реакцій та структурні формули органічних речовин;виховувати почуття взаємодопомоги та інтерес до вивчення хімії
Номер слайду 3
Вперше термін "вуглеводи" запропонував професор Дерптського (нині Тартуського) університету К. Г. Шмідт в 1844 р. У 1927 р. Міжнародна комісія по реформі хімічної номенклатури запропонувала термін "вуглеводи" замінити терміном "гліціди", однак стара назва "вуглеводи" вкоренилася і є загальноприйнятою.
Номер слайду 4
Вуглеводи — складні оксигеновмісні органічні сполуки, які складаються з атомів трьох елементів: карбону, гідрогену та оксигенуЇх склад може бути виражений формулою : Сn(H2 O)m
Номер слайду 5
Класифікація вуглеводів
Номер слайду 6
один із найпошреніших та навідоміших вуглеводів. С6 Н12 О6 Глюкоза. Уперше глюкозу виділили з винограду. У чистому вигляді глюкоза міститься в солодких ягодах і фруктах
Номер слайду 7
Для утворення органічних речовин(глюкози) рослинам необхідні вуглекислий газ, вода зелені пластиди (хлоропласти), що в листках+ глюкоза+О2 6 СО2 + 6 Н2 О С6 Н12 О6 + 6 О2
Номер слайду 8
Фізичні властивості глюкозибезбарвні кристали добре розчинні у водімає солодкий смактемпература плавлення 1460 С
Лабораторний дослід №12 Взаємодія глюкози з купрум(ІІ) гідроксидом. Мета: виконати якісну реакцію на глюкозу. Реактиви та обладнання (поруч із назвами речовин запишіть відповідні формули): розчини глюкози C6 H11 O6 купрум(ІІ) сульфату Cu. SO4, натрій гідроксиду Na. OH, нагрівний прилад, пробіркотримач, штатив із пробірками. Хід роботи. Дослід 1. У пробірку до 2-3 краплин розчину мідного купоросу долийте 2-3 мл розчину натрій гідроксиду (натрій гідроксид має бути в надлишку). До добутого осаду долийте такий самий об’єм розчину глюкози й суміш збовтайте. Як змінилося забарвлення розчину? Про що це свідчить?Дослід 2. Нагрійте вміст пробірки. Які зміни спостерігаються? Про наявність якої функціональної групи в молекулі глюкози свідчить цей дослід?
Номер слайду 11
https://youtu.be/w-Axu0 Cfeho
Номер слайду 12
Застосування глюкози. У медицині для лікування дистрофіїВ кондитерській справі (виготовлення мармеладу, карамелі, пряників тощо)У текстильній промисловості як відновник. У виробництві пива (спиртове бродіння)У квашенні капусти, огірків, молока, силування кормів (молочнокисле бродіння)Як вихідний продукт при виробництві аскорбінової і гліконової кислот
Номер слайду 13
Застосування знань і вмінь. Охарактеризуйте фізичні властивості глюкози. Яке практичне значення мають процеси бродіння?Яка роль глюкози в життєвих процесах людини й тварини?Де у природі зустрічається глюкоза?Де застосовують глюкозу?