Мета Психологізація просвіти батьків; роз’яснення батькам необхідності формувати компетентну особистість у дошкільному віці; створення в ЗДО та сім’ї сприятливих умов для формування компетентності дошкільника, вмінь поводитися гнучко, вчиняти адекватно, діяти доцільно, співвідносити вимоги зі своїми бажаннями та можливостями. Надання батькам інформації щодо базових якостей особистості дошкільника, показників їх сформованості у дитини. Просвіта батьків щодо необхідності збалансувати в дитині різноспрямовані, проте однаково важливі для її повноцінного розвитку, життєві тенденції – до реалізації своїх природних здібностей і водночас самозбереження; інтеграції у дитяче товариство і захисту своїх індивідуальних інтересів; пристосування до соціальних вимог і конструктивний вплив на них.
Що ж можна зробити для того, щоб якомога більше батьків стали справжніми партнерами ЗДО у справі виховання дітей? Піднімати авторитет сім'ї; Сприймати помилки у вихованні, як створення нових можливостей для розвитку; Враховувати інтереси батьків; Спиратися на життєвий досвід батьків; Не концентруватися на недоліках у сімейному вихованні; Підвищувати психологічну культуру батьків; Вірити , що будь-яка сім'я має сильні сторони.
Взаємодія з батьками будується психологічною службою у відповідності з наступними принципами: • доброзичливість і повага до батьків і їх дітей; • забезпечення конфіденційності та емоційної безпеки; • відкритість психолога; • мотивування батьків до взаємодії з психологом різними способами; • системність у роботі, що виражається в актуальності, послідовності і логічності роботи з усіма учасниками освітнього процесу; • пріоритет активних методів взаємодії: дискусій, круглих столів, занять з елементами тренінгу, використання психотерапевтичних методів (релаксації, візуалізації, елементів арт – терапії, казкотерапії тощо).
Для реалізації цілей психолого - педагогічного супроводу проводиться робота за такими напрямами: 1. Анкетування батьків з метою оцінки ступеня проходження адаптаційного періоду дітей, особливостей їх поведінки вдома і реакції під час перебування у садку; моніторинг задоволеності батьків якістю освітнього процессу, що включає збір побажань адміністрації і всьому педагогічному колективу щодо організації освітньо - виховного процесу. 2. Консультування сімей вихованців з актуальних питань виховання і особистісного розвитку дітей, батьків дітей з ООП. 3. Інформаційно- просвітницька та розвиваюча робота через: • проблемні тематичні виступи, спрямовані на вирішення актуальних психолого – педагогічних завдань, що сприяють підвищенню компетентності батьків, яка необхідна для створення сприятливих умов розвитку дітей; • психолого – педагогічний всеобуч батьків, дійовими особами якого крім психолога можуть бути досвідчені педагоги і вузькі фахівці. Дана форма взаємодії з батьківською громадськістю дозволяє використовувати інтерактивні методи психологічного впливу.
Форми роботи з батьками: батьківські збори; бесіди (колективні, групові,індивідуальні); конференції; диспути, дискусії; перегляд фільмів на педагогічні теми; День відкритих дверей; консультпункт; семінари – практикуми; оформлення куточків для батьків; підготовка тематичних папок з конкретної проблеми для батьків. проведення соціально-психологічних досліджень.
Правила групової взаємодії Щирість у спілкуванні. Принцип «тут і тепер». Доброзичливе ставлення один до одного. Активність. Добровільність – можливість відмовитися від виконання завдання, якщо воно занадто складне або з якихось причин не приймається учасником. Повага до мовця. Дотримання регламенту. Використання «Я – повідомлення». Не критикувати.