Презентація "ЯК ІСТОРИКИ ПІЗНАЮТЬ МИНУЛЕ"

Про матеріал
Презентація містить розробку уроку до курсу "Вступ до історії" 5 клас до підручника П. В. Мороз, І.В. Мороз
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Історія

Номер слайду 2

§ 22. ЯК ІСТОРИКИ ПІЗНАЮТЬ МИНУЛЕ

Номер слайду 3

План. Що досліджують історики? Як історики відтворюють картину минулого? Як минуле України відображене в художніх творах?Як у мистецьких творах відображена історія України?

Номер слайду 4

Історія—це не чарівне слово при якому все миттєво покращиться. Вона допомагає нам зрозуміти: Хто ми? Чому саме так, а не інакше! І який з цієї ситуації вихід!Що досліджують історики?

Номер слайду 5

Аби відшукати нову інформацію про минуле вченим потрібно провести історичне дослідження. Історичне дослідження - пошук нових знань про минуле на підставі вивчення історичних джерел. Проводячи дослідження вчений-історик повинен обов’язково перевірити достовірність отриманих з історичних джерел відомостей. Праця історика, його висновки мають спиратися на конкретні історичні факти. Основна ознака історичного факту - достовірність  Історичний факт - справжня , не вигадана подію; тобто те, що сталося, відбулося насправді в минулому.

Номер слайду 6

Історичний факт — перша цеглинка історичних знань. Подумайте, на які запитання історикам важливо відповісти вивчаючи історію?

Номер слайду 7

Подія. Чому?Хто?Де?Коли?Наслідки?Значення?Як?Вивчаючи історію історикам важливо відповісти на питання

Номер слайду 8

Історичні події - сукупність пов'язаних між собою важливих фактів життя суспільства: битва, укладення угоди, утворення організації тощо. Історичне явище — це сукупність подій, що повторюються в певній послідовності та мають спільні ознаки.

Номер слайду 9

Подія. Чому?Хто?Де?Коли?Наслідки?Значення?Як?Завдання: ознайомитися текстом та проаналізувати історичну подію - бій під Крутами

Номер слайду 10

 29 січня 1918 року, відбувся бій під Крутами відбувся на залізничній станції «Крути» в сучасній Чернігівській області, за 130 кілометрів від Києва. Тоді близько 400 курсантів і студентів стримали наступ на Київ майже чотиритисячної армії більшовиків. Тривав він понад п'ять годин. Загін із курсантів, студентів та гімназистів зійшовся у нерівному бою з багатотисячною армією Михайла Муравйова. 27 юнаків потрапили після бою в полон до більшовиків та були страчені. Затримка просування армії Муравйова дала можливість укласти Берестейський мирний договір, що означав міжнародне визнання української незалежності. Бій під Крутами

Номер слайду 11

Бій під Крутами. Коли?29 січня 1918 року. Де?Хто?400 курсантів і студентів стримали наступ більшовиків. Як?Тривав понад п'ять годин. Чому?під Крутами Наслідки?27 юнаків потрапили після бою в полон до більшовиків та були страчені. Значення?Армія більшовиків Михайла Муравйова наступала на Київ. Укладено Берестейський мирний договір, що означав міжнародне визнання української незалежності.

Номер слайду 12

Історичні діячі (постаті)— люди, діяльність яких суттєво вплинула на життя суспільства у минулому, на перебіг конкретних історичних подій.

Номер слайду 13

Грушевський Михайло Сергійович Голова Центральної Ради Української Народної Республіки український історик автор понад 2000 наукових праць. Історія України-Руси — 10-томна праця

Номер слайду 14

Нестор-літописець. Київський літописець автор «Повісті минулих літ» "Повістіь минулих літ"

Номер слайду 15

2. Як історики відтворюють картину минулого?Історик завжди починає своє дослідження із пошуку та аналізу історичних джерел. Щоб зробити дослідження більш ґрунтовним та якісним учені намагаються долучити якомога більшу кількість речових, писемних, візуальних та усних джерел. Потім порівнюють їх між собою, знаходять спільні моменти й розбіжності, намагаються з’ясувати, якій інформації можна довіряти, а яка — є недостовірною. Поміркуйте. Чому в історичній науці є різні підходи до оцінки історичних подій?

Номер слайду 16

Історичний образ — це результат відображення того чи іншого історичного факту в думках людини, у працях істориків. Безперечно, відтворена істориком «картина» минулого не може цілком відповідати тому, що було насправді. Дослідивши та зіставивши всі доступні історичні джерела про конкретну історичну епоху, подію чи історичного діяча, історик подає свою «картину» бачення минулого — історичний образ. Тому в історичній науці є різні підходи до оцінки подій минулого, відбуваються дискусії вчених, під час яких народжується істина. Варто розуміти, що на одну й ту саму історичну подію може бути кілька різних поглядів, кожний з яких є по-своєму цінним.

Номер слайду 17

Минуле України відображене не лише в працях істориків, а й у численних художніх творах — творах літератури, кіно. Зазвичай при створенні таких творів не обходиться без допомоги та консультацій професійних істориків. 

Номер слайду 18

Перегляньте трейлер (один чи два за бажанням)«Крути 1918. Офіційний трейлер» за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=Ip. O9ao3v. TA4 Захар Беркут. Офіційний трейлер за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=f. Do. Coii. Nq. Rc Про які історичні події йдеться у фільмі?У чому полягає особливість відображення минулого в художніх творах? Пригадайте, які кінофільми на історичну тему ви переглядали?

Номер слайду 19

4. Як у мистецьких творах відображена історія України?Чимало творів образотворчого мистецтва присвячено значущим історичним подіям та історичним діячам, особливостям життя українського народу в минулому. Звернемося до славнозвісної картини видатного художника Іллі Рєпіна «Запорожці пишуть листа турецькому султанові». Її сюжетом стало написання запорозькими козаками листа турецькому султанові. Цей лист був написаний у 1676 р. як відповідь запорозьких козаків на вимогу султана Османської імперії здатися добровільно і без жодного опору. Ілля Рєпін у цій картині втілив ідею героїзму, нескореності, безмежної волелюбності, незалежності запорозьких козаків, котрі відмовилися коритися володарю могутньої держави. За легендою, лист було написано 1676 року кошовим отаманом Іваном Сірком «з усім кошем Запорозьким» у відповідь на ультиматум султана Османської імперії Мехмеда (Мухаммеда) IV.

Номер слайду 20

Ілля Рєпін. Запорожці пишуть листа турецькому султанові

Номер слайду 21

Домашнє завдання:1. Опрацювати § 22. ЯК ІСТОРИКИ ПІЗНАЮТЬ МИНУЛЕ

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.5
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
4.5
Загальна:
4.5
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Гук Юлія Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Срібняк Олена Сергіївна
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
pptx
Додав(-ла)
Захожа Галина
Додано
15 червня 2020
Переглядів
5952
Оцінка розробки
4.5 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку