Іванка, хоч була голодна, згадала про етикет за столом. Вона побажала, хоч і запізніло, всім «Смачного!», переклала виделку з правої у ліву руку і взяла у праву руку ніж. Котлета, яку вона їла з ножем та виделкою, чомусь смакувала їй більше. Не знаючи етикету, Марійка взялася дзвінко помішувати чай, б’ючи ложечкою об стінки горнятка. Іванка не хотіла робити їй зауваження відразу ж за столом, бо там сиділи подруги. Тому, коли обід закінчився, вона підійшла до Марійки і тихенько сказала: «Марійко, не гнівайся, мушу тобі дещо сказати про столовий етикет: краще розмішувати цукор у горнятку з чаєм так, щоб ніхто про це не чув.- Що таке етикет?- Про які правила поведінки за столом йшла мова в цьому тексті?
Столові прибори. Ложка створена для гарячих страв. Які страви ви їсте ложкою? Їі слід тримати у правійруці. А ліва тим часом лежить на столі. Часто у шкільній їдальні можна почути хлюпання, плямкання. А чи знаєте, як уникнути цього? Не наповнюйте ложку по самі вінця, її просто перехиляють до рота із загостреного краю. Поївши, її кладуть у тарілку. Нею кладуть цукор у чай і розмішують, дістають фрукти і ягоди з компоту, їдять тістечка. Розмішавши цукор, ложку треба покласти на тарілочку, а не залишати в чашці.
Пам’ятайте, любі діти,Їсти теж потрібно вміти,Щоб сусіда не облити,Одягу не заплямити. За столом своя наука,Ніж бери у праву руку,А виделку – в ліву. Як їси, не поспішай,З ложки суп не виливай. Не хитайся на стільціІ серветку у руці не жмакай,Не рви тихенько,А на стіл клади рівненько. Прямо за столом сиди,На стіл ліктів не клади. Скажуть неодмінно:«От чемна дитина!»А. Свашенко- Які правила поведінки описано у вірші?