Презентація "Як розуміють справедливість у сучасному демократичному суспільстві"

Про матеріал
Презентація містить схеми, таблиці, вислови, визначення, євангельську притчу та етичні ситуації, що дає можливість учням опанувати нові терміни, пояснювати і застосовувати нові поняття; наводити приклади вимог різноманітності життя в громадянському суспільстві; висловлювати й аргументувати власні думки про справедливість у сучасному суспільстві;
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема уроку «ЯK P03 УMIЮТЬ СПРАВЕДЛИВІСТЬ У СУЧАСНОМУ ДЕМОКРАТИЧНОМУ СУСПІЛЬСТВІ»етика, 6 клас. Розробила: Тетяна Вікторівна Пекар,вчителька історії та етики Одеської загальноосвітньої школи №45 І-ІІІ ступенів Одеської міської ради Одеської областіЕпіграф: «Справедливість — найвища з усіх чеснот» (Цицерон).

Номер слайду 2

1. Як називається особа, що належить до постійного населення держави, користується її правами і виконує обов’язки?А демократ Б патріот В громадянин. ДАВАЙТЕ ПОВТОРИМО2. У якому році Генеральна Асамблея ООН проголосила Декларацію прав дитини?А 1948 р.; Б 1959 р.; В 1966 р.3. У якому році Генеральна Асамблея ООН прийняла Конвенцію про права дитини? А 1968 р.; Б 1982 р.; В 1989 р. 4. Хто несе першочергову відповідальність за виховання дитини?А педагоги; Б батьки; В члени уряду.5. ООН уважає дитиною людську істоту від народження до: А 16 років; Б 19 років; В 18 років.6. Офіційний документ, у якому проголошені певні принципи й положення: А притча; Б декларація; В конвенція.

Номер слайду 3

ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИКЛЮЧОВІ ПОНЯТТЯ: «справедливість», «різноманітний»; «соціальний», «суспільна справедливість», «соціальна різноманітність». ПІСЛЯ ЦЬОГО УРОКУ УЧЕНЬ /УЧЕНИЦЯ БУДУТЬЗНАТИ:поняття і терміни «суспільна справедливість», «соціальна різноманітність»; ВМІТИ:• пояснювати і застосовувати нові поняття; • наводити приклади вимог різноманітності життя в грома-дянському суспільстві; • висловлювати й аргументувати власні думки про справед-ливість у сучасному суспільстві;аналізувати ситуації, в яких порушено соціальнусправедливість.

Номер слайду 4

«Існує дві першооснови справедливості: нікому не шкодити і приносити користь суспільству» (Ціцерон). ВИСЛОВИ «Як ліки не досягають своєї мети, якщо доза дуже велика, так і осуд та критика — коли вони переходять міру справедливості» (Шопенгауер).«Справедливість запанує тоді, коли кожен сприйматиме чужу образу, як свою» (Солон). «Будь справедливий, і будеш щасливий» (Ж. Ж. Руссо). «Справедливість — річ настільки цінна, що ні за які гроші її не купиш» (Лесаж).«Де немає справедливості, немає і свободи, а де немає свободи, там немає і справедливості» (Зейме).

Номер слайду 5

ПЛАН Що таке суспільна справедливість. 2. У чому ми всі рівні, хоча й різні. 3. Чого вимагає від нас різноманітність життя в громадянському суспільстві.

Номер слайду 6

ЩО ТАКЕ СУСПІЛЬНА СПРАВЕДЛИВІСТЬ. Ось так давні грекиуявляли богиню Права, Справедливості і Законного порядку Феміду. Як ви думаєте, чому. Феміда здійснює судне дивлячись на людину?Що ж таке справедливість?Уявіть правила будь-якої гри, наприклад баскетбол або футбол. Скажіть ці правила дають можливість справедливо визначати переможця? Поняття «справедливість» давно відомо у суспільстві. Коли йдеться про взаємини окремих людей, справедливість найчастіше розуміють як правильне, неупереджене ставлення до чогось або до Когось.

Номер слайду 7

Поняття «справедливість» застосовують і до суспільства загалом. Давайте згадаємо, що таке справедливість. СПРАВЕДЛИВИМИ НАЗИВАЮТЬ ТАКІ ЛЮДСЬКІ ВІДНОСИНИ,ДІЇ, ВЧИНКИ, ЯКІ ВІДПОВІДАЮТЬ МОРАЛЬНО-ЕТИЧНИМ ІПРАВОВИМ НОРМАМ ДЕМОКРАТИЧНОГО СУСПІЛЬСТВА. СУСПІЛЬНО СПРАВЕДЛИВИМ визнають такий устрій, за якого кожен отримує те, на що він має право за умови, що права інших теж не порушуються. Справедливість – правильне (правдиве), неупереджене ставлення до кого-небудь або чого-небудь. Справедливість – це людські відносини, що ґрунтуються на моральних принципах. У короля Артура на щиті накреслений був девіз: «Сила — це ще не справедливість, справедливість — це і є сила». Що є регулятором життя суспільства? • Це закони, а спочатку такими регуляторами виступали традиції і звичаї, воля богів.

Номер слайду 8

Упродовж всієї історії людства існувала проблема справедливого розподілу благ. Люди винайшли два основні способи розподілу благ:1) порівну; 2) відповідно до заслуг. Розвинені демократичні держави прагнуть застосовувати обидва підходи. І в нашій країні певна час-тина суспільних благ розподіляється порівну:виплати багатодітнім сім'ям, самітнім матерям;;безкоштовна освіта;користування підручниками тощо.Інша частина доходів держави розподіляється між громадянами відповідно до конкретних заслуг кожного: Заробітна плата;пенсія; (окрім соціальної). Суспільна справедливість полягає в тому, що всі громадяни держави мають рівні права і свободи. ВИСНОВОК. Сучасне розуміння суспільної справедливості полягає насамперед у забезпеченні державою прав і свобод державою усіхчленів демократичного громадянського суспільства, взаємній повазігромадян до прав одне до одного, дотриманні правових і моральних норм.

Номер слайду 9

2. У ЧОМУ МИ ВСІ РІВНІ, ХОЧА Й РІЗНІ. Світ навколо різноманітний, бо кожна людина є унікальною і неповторною зі своїмиздібностями і нахилами, кожен має свою віру, свої цінності і посідає певне місце усуспільстві. Ми всі різні, але ми всі рівні. Суспільству притаманна соціальна різноманітність. Усі ми рівні й однаковою мірою користуємося своїми правами людини. Стаття 2 Кожна людина повинна мати всі права і всі свободи незалежно від раси, кольору шкіри, статі, мови, релігії, політичних або інших переконань, національного чи соціального походження, майнового, станового або іншого становища.«Де немає справедливості, немає і свободи, а де немає свободи, там немає і справедливості» (Зейме). Різноманітний — не такий, як інший, не схожий на іншого.

Номер слайду 10

СОЦІАЛЬНА РІЗНОМАНІТНІСТЬ — ознака суспільства, яке складається з неоднакових, не схожих одне на одного людей. СОЦІАЛЬНИЙ — пов’язаний із життям і відносинами людей у суспільстві, суспільний, той, що існує в суспільстві. Усі ви знаєте, що ви усі різні, діти, усе у кожної діти своє, особисте: здібності, нахили, хтось гарно співає, А хтось гарно рішає складні математичні вправи, хтось танцює, а хтось дуже любить читати, а хтосьлюбить фізичні досліди або малювати. Давайте перевіримо?ВПРАВА. Усі ми різні (можна виконати вдома з близькими, або з друзями). Для вправи візьміть однаковіаркуші. Потім усі одночасно виконайте наступні дії: а) складіть аркуш навпіл; б) відірвіть верхній правий кут; в) знову складіть навпіл; г) відірвіть верхній правий кут; д) знову складіть; е) знову відірвіть верхній правий кут; є) складіть аркуш надвоє; ж) якщо можна, відірвіть правий кут; з) розгорніть аркуші і покажіть іншим. Чи однакових результатів досягли ви в роботі? Обговоріть це в загальному колі.• Чи можемо сказати, що хтось виконав роботу неправильно? Чому? • Чому аркуші відірвані так по-різному? • Чи можете ви сказати, що всі, хто відірвав аркуші інакше, ніж ви, є гіршими за вас?

Номер слайду 11

3. Чого вимагає від нас різноманітність життя в громадянському суспільстві. Першокласники поверталися після перерви до класу. Вчитель запитав у маленької Аліси: «Що ти робила на перерві?». Аліса відповіла: «Я бавилась у дворі». Вчитель сказав: «Добре. Іди до дошки, і якщо ти вірно напишеш слово “двір", я поставлю тобі відмінну оцінку». Аліса написала правильно і отримала «відмінно». Вчитель поставив таке саме запитання Давидові, який відповів: «Під час пе-рерви я грався з Алісою». - «Добре, якщо ти правильно напишеш на дошці слово «перерва», я пос-тавлю тобі «відмінно». Давид написав слово без помилок і отримав високу оцінку. Після цього вчитель звернувся до маленького Ахмеда з тим самим запитанням і почув: «Я хотів було погратися з Алісою та Давидом, але вони стали кидати в мене камінням і називали жебраком». Вчитель вигукнув: «Як? Вони кидали в тебе каміння? Це ж кричуще, нічим не виправдане порушення твоїх прав як людини. Іди до дошки, і якщо ти напишеш без помилок “порушення прав людини”, я пос-тавлю тобі “відмінно” і Ахмед написав». Як ви оцінюєте вчинки Аліси і Давида? Чи відрізняється ставлення вчителя до вчинків Ахмеда, Аліси і Давида? Чому? Чи вважали Аліса і Давид Ахмеда рівним собі? Як ви гадаєте, чи було порушено справедливість стосовно Ахмеда? Хто це зробив? Які саме права Ахмеда як людини було порушено? Як ви ставитеся до такої ситуації?Всі громадяни демократичного суспільства повинні будувати відносини між собою, знаючи та розуміючи свої права і, водночас, поважаючи гідність і права інших. Кожен має вважати права тих, хто його оточує, так само цінними, як власні й пам’ятати про золоте правило моралі: не чиніть іншим того, чого собі не бажаєте!

Номер слайду 12

ПРИТЧА ПРО ГОСПОДАРЯ (З ЄВАНГЕЛІЯ ВІД МАТВІЯ) Одного разу господар вийшов уранці, щоб найняти працівників на роботу у виноградник, запропонувавши робітникам по динарію за день праці. Вони погодились і стали до роботи. Близько третьої години господар побачив інших людей, які нічого не робили і сказав їм: «Ідіть і ви до винограднику мого. Я щось дам вам за роботу». Вони пішли працювати. Близько шостої і сьомої годин вечора він зробив те саме. Врешті-решт близько одинадцятої години ночі він найняв ще кількох людей. Коли настала північ, господар скликав робітників і сказав їм: «Нехай ті, кого найняв останніми, отримають плату першими». І ті, хто прийшов близько одинадцятої години ночі, отримали по динарію. Ті, хто прийшов першими вранці, думали, що вони отримають більше. Проте їм також заплатили по динарію. Вони обурилися: «Ці останні працювали лише одну годину, а ти зрівняв їх з нами, які працювали весь день і в спеку». На це господар відповів: «Друзі, я не ображаю вас. Чи ми з вами не домовилися, що ви працюєте за динарій цілий день? Беріть своє і йдіть. Я ж хочу дати останнім те ж, що і вам. Хіба я не владний робити те, що хочу? Чи ваші очі заздрять тому, що я щедрий?». Поміркуйте, про що йдеться у цьому творі. Хто правий: господар чи робітники? Чи вважаєте ви рішення господаря справедливим. Чому? Чи однаковим було їхнє розуміння справедливості?Пригадайте й назвіть казки, які ви читали на уроках літератури і в яких справедливість перемагає. («Мудра дівчина», «Про правду і кривду», «Пані Метелиця».)

Номер слайду 13

1)Прочитати Данилевська О., Пометун О. Д18 Етика: Підруч. для 6-го кл. загальноосвіт. навч. закл. - К.;Генеза, 2006. 2) Встанови правильну і неправильну відповідь і отримай 10 балів https://learningapps.org/11660781 Справедливість у демократичному суспільстві3) Повтори попередню тему і рішити кросворд «Мораль і демократія» https://learningapps.org/11231544 ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ:

Номер слайду 14

Дякую за увагу!

Номер слайду 15

Данилевська О., Пометун О. Д18 Етика: Підруч. для 6-го кл. загальноосвіт. навч. закл. - К.;Генеза, 2006. С.157-162 https://www.google.com.ua/search?q / Фемідаhttps://www.google.com.ua/search?q=права+дитини&tbm=isch&ved=2ah / Картинка права дитини. ВИКОРИСТАНА ЛІТЕРАТУРА

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Шпота Надія Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Більченко Олена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
До підручника
Етика 6 клас (Данилевська О.М., Пометун О.І.)
Додано
3 травня 2020
Переглядів
7727
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку