Чому одні люди досягають успіху, а інші потерпають від невдач? Чому одним педагогам вдається досягти успіху на уроках, іншим – ні?Ми не можемо вимагати уваги від інших людей, ми можемо її лише привернути ( Вислів Чіп Хіза та Дена Хіза (книга "Пастки мислення. Як приймати рішення, про яких ви не пошкодуєте", автори світових бестселерів, що перекладені 30 мовами світу, Чіп Хіз - професор Вищої школи бізнесу Cтенфордського університету, Ден Хіз - консультант організації Duke Corporate Education)
Принцип ПРОСТОТАНамір. Ідея. Рішення. Чим людина простіше говорить про складні речі, вона буде доступною. Простота – це те, як сказати зрозуміло для учнів. Його слід використовувати на кожному уроці. Якщо налаштовані на успіх – проявляйте простоту. Формула ПРОСТОТА = ІДЕЙНА ОСНОВА + ЛАКОНІЧНІСТЬПрості ідеї лаконічні та значущі. Ідеальний приклад прислів’я (Без води нема життя). Прості слова – глибокий зміст.
Принцип НЕСПОДІВАНІСТЬУвага. Подив. Інтерес. Ми від учнів не можемо вимагати уваги, ми можемо її лише привернути. Ви там, де ваша увага. Подив – це привернути увагу, інтерес – утримувати увагу ( стійкий інтерес). При виясненні фактів – прогалини зникають. Прогалини розпочинаються зі знань! Це важливо! Діти вчили – найголовніше. Майстерність вчителя – зосередити увагу учнів на темі уроку. Пошук дитини – попередньо відкрити прогалини дитини, детально що треба довчити.
Принцип КОНКРЕТНІСТЬАбстракція. Пам’ять. Досвід. Байка Лисиця і виноград ( автор Езоп, 2500 років тому)Молода Лисиця побачила, що з виноградної лози звисають грона винограду і захотіла їх дістати, але не змогла. Відходячи, сказала сама до себе: «Вони кислі!». Завоювати авторитет – важливо, дитина повинна вам довіряти, не боятися запитати, буде відкриватися. Конкретність запам’ятовується. Учні повинні бути всі єдині, нема кращих і гірших. Сила конкретності – власний досвід.
Принцип ДОСТОВІРНІСТЬАвторитет. Деталі. Статистика.? Що змушує людей вірити ідеям? Ми повинні вірити людям. Ми віримо в те, у що діти повірять. Учні нам вірять бо довіряють. Найбільше довіряють ті, які хочуть бути на нас схожі. Вони вірять нам тому, що ми є для них авторитет. ?Які способи можна використати для того, щоб завоювати авторитет. Це деталі та статистику. Завдяки ним урок стає реалістичним тому, що ми є для них авторитет. Дії та реалії не повинні розходитись. Нам треба жити серед дітей, жити разом з ними ( сміятися, коли смішно). Учні не повинні сприймати вас як «модель».
Принцип ЕМОЦІЙНІСТЬАсоціація. Вигода. Інтерес. Якось Мати Тереза сказала: « Дивишся на натовп – не дієш, дивишся на людину – прагнеш допомогти». Дослідники виявили, що наявність статистики змушує нас мислити аналітично. Як тільки ми вмикаємо аналітичне мислення, наша реакція на емоції змінюється. Ми загальмовуємо нашу здатність відчувати.
Принцип РОЗПОВІДНІСТЬІсторії. Моделювання. Натхнення. Ефективність історій полягає у двох елементах: моделюванні ситуації (знання про те, як діяти) та натхненні (мотивація діяти). Обидва поняття ведуть до дій. Правильні історії змушують людей діяти! Історія дуже корисна, нею не можна завантажувати цілий урок, проте зацікавити можна. Вона може мати навіть вирішальне значення у засвоєнні матеріалу. Уява переміщується від одного до іншого, ми моделюємо події, факти.