Усе найголовніше та найважливіше для школяра відбувається на уроці, оскільки за роки свого навчання він відвідає майже 10 тисяч занять і не менш як 98 % робочого часу вчителя буде присвячено саме уроку: його плануванню, проведенню, модернізації, рефлексії над ним тощо. Гарна школа починається з уроку. Від нього залежить усе: культура, доброзичливість у взаєминах між учнями, вчителями і батьками. Час вносить корективи в структуру й типологію уроку, в методи і засоби навчання, однак авторитет самого заняття настільки високий і міцний, що не підлягає сумнівам навіть найсміливіших критиків... Саме тому ми звертаємося нині до уроку як основної форми навчання зі спробою розглянути всю його багатогранність і багатоаспектність як єдину процесуальну систему.
Сучасний урок, якісний урок, якісна освіта — всі ці питання постійно перебувають у полі уваги не тільки вчителів: вони хвилюють випускників, їх обговорюють батьки, роботодавці, висуває держава як одну з головних проблем забезпечення якісної освіти. Що таке сучасний урок? «Сучасний урок - це веселий, пізнавальний, цікавий, неважкий урок, на якому вчитель і учень вільно спілкуються». «Сучасний урок - це урок, на якому вчитель викладає новий матеріал зрозуміло й доступно». «Сучасний урок - це урок, на якому не доводиться робити щораз те саме, це різноманітний урок». «Сучасний урок - це урок, на якому почуваєш себе впевнено».
Як же зацікавити учнів математикою? Як зробити так, щоб дітям хотілось іти, поспішати на урок математики? Як сформувати відповідальне відношення учнів до своєї праці (навчання)? Система моїх уроків направлена в першу чергу на те, щоб мої учні разом зі мною «творили» уроки, працювали б з повною віддачею сил. В процесі навчання мене завжди цікавлять нові і оригінальні форми, методи і підходи до викладання навчального матеріалу, з метою зацікавлення учнів предметом, підвищення ефективності засвоєння учбового матеріалу, а сучасні інформаційні технології дозволяють вчителю досягти більш високого рівня в навчанні.
Основною ідеєю сучасного уроку є єдність навчання, виховання й розвитку. Сьогодні в традиційну схему "вчитель – учень – підручник" вводиться нова ланка – комп'ютер, а в шкільну свідомість – комп'ютерне вчення. Комп’ютер на будь-якому уроці допомагає створити високий рівень особистої зацікавленості учнів за допомогою інформації, виведеної на екран. Структура уроку з використанням комп’ютера є багатоваріантною, однак він має не лише формувати знання, а й сприяти розвиткові учнів. Звісно, комп’ютер не замінює вчителя, а є лише засобом здійснення педагогічної діяльності, його помічником. І при цьому якість і ступінь засвоєння навчального матеріалу, а також вплив на активізацію пізнавальної діяльності, як засвідчує практика, істотно зростає.
Мовчанка. Вибрати, в якому із стовбців (А, Б, В) записано правильнувідповідь до завдань 1 – 4.№ з/п. Завдання Відповіді А Б В 1. (c + 11)²c² + 11c + 121c² - 22c + 121c² + 22c + 121 2. (7y + 6)²49y² + 42y + 3649y² + 84y + 3649y² - 84y + 36 3. (9 – 8y)²81 – 144y +64y² 81 – 72y +64y²81 + 144y +64y² 4. (2x – 3y)²4x² – 12xy +9y²4x² + 12xy +9y²4x² – 6xy +9y²
Відгадай слово! Розкладіть многочлен на множники: 1. p² + 2pq + q² ; 2. 4a² - 4a + 1; 3. 4b² + 12b + 9; 4. 25m² – 20mn + 4n² ; 5. 0,36c² – 0,6cx + 0,25x²; 6. 0,01a² + 4ab² + 400b4. Зашифроване слово(p - q)²О(2b – 3)²Б(2а – 1)²В(0,1a + 40b²)²С(p + q)²Е(0,6c² – 0,5x)²Я(0,01a + 20b)²Ь(2b + 3)²К(2а + 1)²Г(0,6c – 0,5x)²І(5m – 4n)²У(0,1a + 20b²)²Д(5m – 2n)²Л(0,1a - 20b²)²ПЕВКЛІД
«Сорок п'ять хвилин уроку – одне з дивних педагогічних явищ, коли різноманітні впливи зливаються в єдиний комплекс. І, зливаючись, вони утворять такої величезної сили фактор розвитку дитини, становлення його як особистості... Виховання в школі треба будувати, починаючи з уроку, цього найважливішого фактору розвитку особистості взагалі й морального розвитку зокрема» І тільки тоді урок, на якому будуть створені реальні умови для інтелектуального, соціального, морального становлення особистості учня, які дозволять досягти високих результатів у навчанні, стане сучасним, який вимагає сьогодення