Презентація з мистецтва для 9 класу до уроків № 23-24 з теми: "Кінопрофесії"

Про матеріал

У ІІ семестрі на уроках мистецтва в 9-му класі вивчається тема: «Екранні мистецтва. Форми поширення мистецтва».

На початку ХХ століття кінематограф активно розвивався. Фільми ставали довшими, колірна гамма різноманітніше, гра акторів виразніше. Разом з цим збільшувалася і кількість людей, задіяних у створенні кінокартин. Так з'явилося докорінно нове професійне спрямування, нерозривно пов'язане з кінематографом. Кіноіндустрія об'єднала людей різних спеціальностей, які мали на меті – створення красивих і захоплюючих кінофільмів.

На уроках № 23-24 учні знайомляться з кінопрофесіями, без яких неможливо уявити сьогоднішній кінематограф. Про деякі професії дітям відомо лише те, що можна побачити під час вручення кінопремій, тріумфу кінокартин. Але про важку, виснажливу, іноді небезпечну, працю творців кіношедеврів відомо мало.

Завдання вчителя в тому, щоб познайомити учнів із деякими основними кінопрофесіями, хоча їх налічується більше сорока. Потрібно розповісти дітям про їх особливості, зміст. Через перегляд відеороликів та трейлерів світових шедеврів кіномистецтва показати практичну сторону діяльності кінематографістів. З цією метою пропоную колегам ознайомитися з моїм творчим доробком. Даю дозвіл на вільне скачування запропонованого матеріалу.

Галкіна Лариса Василівна, вчитель мистецтва Білоцерківської спеціалізованої природничо-математичної школи І-ІІІ ступенів № 16

ім. М. О. Кириленка Білоцерківської міської ради Київської області

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Професії кіноіндустріїГалкіна Лариса Василівна, вчитель мистецтва БСПМШ № 16

Номер слайду 2

Топ самих невдячних професій в кіноіндустріїСтатисткочує від одного знімального майданчика до іншого; зміна не нормована; платять по мінімальному тарифу.

Номер слайду 3

Топ самих невдячних професій в кіноіндустріїДублерпраця оплачується не надто дорого;дублерів підбирають у суворій відповідності з зовнішнім виглядом головного героя;вони не повинні поступатися акторам у майстерності, інакше глядач відразу виявить підробку.

Номер слайду 4

Топ самих невдячних професій в кіноіндустріїАссистент режисера це майстер на всі руки (зробить каву, скоординує сторінки сценарію).

Номер слайду 5

Топ самих невдячних професій в кіноіндустріїХудожник по спецэффектам (композер) використовують комп'ютерну технологію для очищення конкретних компонентів в кадрах анімації і у фільмах з елементами живої дії. Вони прибирають з кадру все зайве, наприклад троси, на які підвішували головних героїв у знятих сценах. Це дуже трудомісткий процес. Сотні разів вони вирізують, переміщують і вставляють потрібні елементи.

Номер слайду 6

Топ самих невдячних професій в кіноіндустріїСкрипт-супервайзер Повинен стежити за відсутністю так званих кіноляпів. У наступному кадрі у провідного актора розстебнутий піджак не повинен, немов по чарівництву, застегнуться на всі гудзики, а лобове скло автомобіля після аварії не повинно чудесним чином відновитися. Але кожен відомий фільм в кінцевому підсумку при монтажі має свої помилки і недоліки.

Номер слайду 7

Кінопродюсер. Професія з'явилася в Голлівуді 1910-х років. Шукає ідею для нового фільму. Знаходить джерела фінансування. Запрошує сценариста, режисера, акторів. Забезпечує рекламу і просування фільму в кінопрокаті.Існує дві моделі кінематографа: комерційна і бюджетна. Комерційний кінематограф орієнтується на отримання прибутку. Така модель діє в США. Бюджетна модель орієнтується на підтримку кінопроектів з бюджету. За бюджетним принципом значною мірою живе український кінематограф.

Номер слайду 8

Кінопродюсер. Продюсер може працювати від імені студії (студійний продюсер) або сам по собі (незалежний продюсер). Вирішує організаційні й технічні питання в процесі створення фільму. Крім генерального продюсера над фільмом також працюють виконавчий і лінійний продюсери.

Номер слайду 9

Кінопродюсер. Генеральний продюсер - зосереджений на залучення технічних засобів, укладання договорів з творчими працівниками (сценаристом, режисером, акторами тощо), дистриб'юторами. Визначає приблизний розмір бюджету фільму. Виконавчий продюсер - стежить за витрачанням коштів, укладає договори з персоналом, постачальниками матеріалів, устаткування та ін.

Номер слайду 10

Кінопродюсер. Лінійний продюсер – забезпечує роботу творчої групи, стежить за дотриманням графіка роботи, займатися наймом позаштатних працівників для різних робіт у ході створення фільму.

Номер слайду 11

Кінорежисер. Керує постановкою фільму, відповідає за його художній рівень;обирає сценарій (найчастіше сам його пише або бере участь у написанні); визначає загальний художній стиль фільму; керує роботою художників (по костюмах, декораторів та ін); відбирає акторів; керує акторами, як з точки зору мізансцени, так і з точки зору манери гри і інших виразних засобів; керує роботою операторів, монтажем фільму.

Номер слайду 12

Звукорежисер. Відповідає за звукове оформлення фільму, теле-, радіопередачі або шоу; відповідає за якість звукового ряду, працює над його драматургією, над створенням звукових образів, що відповідають сценарію і режисерському задуму; розробляє концепцію звуку, керує процесом мовленнєвого озвучення (актори біля мікрофона озвучують своїх героїв, вимовляють закадровий текст тощо);вибирає і записує шуми, які відповідають тому, що відбувається на екрані, обробляє їх;контролює синхронність звуку і зображення, керує монтажем звуку. записує елементи звукоряду в єдину фонограму.

Номер слайду 13

Звукооператор. Не розробляє концепції звукового оформлення, лише записує або обробляє звук, контролюючи технічну якість фонограми; роблячи запис, стежить, щоб звуки були збалансовані і не заважали один одному (наприклад, музичний супровід у фільмі не повинеа заглушати мову актора);на телебаченні і на радіо може працювати і у прямому ефірі, також із живим звуком, забезпечуючи хорошу акустику на концертах.

Номер слайду 14

Кінооператор. Забезпечує зйомки фільму не просто з технічної, а й з художньої сторони.проробляє «каскадерські трюки» повинен мати гарну фізичну підготовку для відряджень, нічних зйомок і довгих годин очікування необхідних світлових ефектів на природі.

Номер слайду 15

Кінооператор. Працює з величезною кількістю освітлювальних приладів; вирішує, як показати сюжет фільму за допомогою композиції, кольору, світла і фактури кадру;бере найактивнішу участь у монтажі фільму, стежачи за якістю виконаних монтажних робіт і кольорокорекції.

Номер слайду 16

Сценарист. Пише сценарій до кінофільму або телесеріалу, вистави, де прописані сюжет, сцени, діалоги, дано описи персонажів та ін.;сценарії бувають оригінальні (сценарист сам є творцем сюжету), або пишуться на основі книг або п'єс, написаних іншими авторами; задає ідею фільму.

Номер слайду 17

Актор. Професія актора є однією з найдавніших. Ще шамани влаштовували вистави для всього племені. Як мистецтво, акторство зародилося в Стародавній Греції і вважалося дуже престижним. У Середньовічній Європі гру акторів вважали бісівської, а на Русі церква переслідувала лицедіїв, блазнів, скоморохів. Церковні служителі могли виконавців побити або посадити у в'язницю. В епоху Відродження ставлення до акторства змінилося. До початку XX ст. в грі акторів переважала шаблонність, одноплановость характерів типажів. Революцію в професії актора здійснив засновник МХАТу К. Станіславський (1863 – 1938). Він є творцем знаменитої акторської системи, метою якої є досягнення максимальної психологічної достовірності гри акторів. Станіславський закликав акторів відчувати те, що відчуває герой, відчувати справжні переживання для передачі достовірних емоцій на сцені. Висловлена ним фраза «Не вірю!» стала крилатою.

Номер слайду 18

Актор. Професійний виконавець різнопланових ролей у виставах, кіно, рекламних роликах, відеокліпах. Основою акторської майстерності є принцип перевтілення. Це перевтілення може бути зовнішнім (грим, костюми, маски, виробляє інтонацію, міміку, жести) і внутрішнім (розкрити духовний світ свого героя, показати його характер, передати думки і переживання). Створює певний художній образ та вносить щось своє в героя. Головною метою є бажання впливати на глядачів, викликати у них відповідну реакцію, емоції, почуття.

Номер слайду 19

Каскадер. Виконавець складних і небезпечних трюків. Підміняють тобто дублюють акторів у кадрі на час виконання трюків (є актори, які самі виконують трюки).

Номер слайду 20

Постановник трюків. Організатор трюкових зйомок за участю каскадерів. На підставі сценарію і вимог режисера-постановника фільму, придумують, розробляють, готують і організовують трюкові зйомки фільму.

Номер слайду 21

Художник-постановник. Створює візуальне рішення фільму, яке допомагає розкрити задум режисера і дає потрібний емоційний настрій;переводить сценарій (літературну основу фільму) в образотворчий ряд; розробляє ескізи, креслення декорацій, меблів, підбирає реквізит, допомагає при складанні кошторису, у виборі місць для натурних зйомок, у виготовленні декорацій; бере участь у відборі дублів, у створенні графічного оформлення фільму (титри, заставка тощо); відповідає за декорації, реквізит, їх розташування на знімальному майданчику.

Номер слайду 22

Художник-постановник. У групу художника-постановника входять декоратори, бутафоры, реквізитори, костюмери, художники-гримери; вважається чоловічою професією, тому що вимагає фізичної витривалості: доводиться працювати з важкими декораціями, їздити в знімальні експедиції, витримувати ненормований робочий день. Однак жінки в цій професії все ж є.

Номер слайду 23

Локейшн-менеджер. Займається пошуком та підготовкою місць для зйомки фільму, отримавши від режисера або художника-постановника приблизний опис натури або об'єкта, необхідного для зйомок. Вибрані об'єкти він фотографує, щоб продемонструвати вибір режисеру. Складніше буває домовитися з власником або адміністрацією об'єкта, органами правопорядку (якщо знімати планується на вулицях міста) і т. п. Особливо якщо бюджет фільму невеликий і коштів на оренду мало.

Номер слайду 24

Художник по костюмам Створює костюми для героїв, щоб виразити його приналежність до якоїсь професії, прошарку суспільства, видати його вік, розкрити індивідуальність. Малює ескізи одягу, обговорює свої ідеї з художником-постановником, продумує деталі, обирає тканини, контролює пошиття, стежить за точністю виконання свого задуму. Під час примірки він оцінює, наскільки цілісним виходить образ, якщо потрібно, вносить зміни. Розробляє костюми для віртуальних персонажів за допомогою комп'ютерів.

Номер слайду 25

Гример (Гример-постижер)Перетворює зовнішність актора за допомогою фарб, наклейок та інших хитрощів, підбирає йому перуку, вуса і т. п. Фахівець з виготовлення перук, накладних борід і вусів називається постижером.

Номер слайду 26

Гример (Гример-постижер)Враховує силует особи, характерні риси, особливості костюма, освітлення, яке планується застосувати на сцені або знімальному майданчику. Після закінчення зйомок, знімає з акторів грим, відклеює бороди (вони кріпляться спеціальним клеєм або мастикою), укладає їх у спеціальні коробки, перуки натягує на спеціальні болванки.

Номер слайду 27

Режисер монтажу. З'єднує відзняті матеріали фільму в цілісний твір (озвучку, музику, титри тощо) у потрібній послідовності. Цей процес називається «монтаж». Якщо фільм знятий на кіноплівку, монтаж відбувається на монтажному столі вручну. Цифрові записи монтуються на комп'ютері

Номер слайду 28

Кіномеханік. Демонструє кінофільми у кінотеатрі. Робота вимагає технічної грамотності, оскільки сучасні кінотеатри поступово переходять на цифрову техніку (3 D-формат). Стежить за обладнанням. При старій технології потрібно було синхронізувати звук із зображенням і уважно стежити за плівкою в проекторах, щоб, як тільки вона закінчиться в одному, тут же запустити другий, а потім і третій, щоб глядачі не помітили переходу з однієї частини на іншу.

Номер слайду 29

Волт Дісней – засновник американської мультиплікаціїЗа свою кар'єру він зняв більше 100 фільмів, за які 26 разів отримував статуетку «Оскар», а також був володарем декількох десятків інших престижних кінопремій.

Номер слайду 30

Народився 5 грудня 1901р. в родині звичайного тесляра і вчительки з Чикаго

Номер слайду 31

У штат Міссурі сім'я купує невелику ферму. Маленький Уолт не мав тоді ані паперу, ні олівця, але йому так хотілося малювати! Хлопчик знаходить смолу, палицю і малює будинок...

Номер слайду 32

25 центів за коня. Одного разу старенький сусід, доктор Шервуд, заплатив хлопчикові 25 центів за малюнок його коня на клаптику паперу. «Саме вдалий малюнок кобили містера Шервуда і наштовхнув мене на думку стати художником», — згадуватиме колись Дісней.

Номер слайду 33

Народження мріїУ 8 років батько змушував юного Волта працювати (розносити листи і рекламу його фірми). Всі гроші батько відбирав, але Волт не скаржився: таємно від батька він набирав удвічі більше роботи, щоб вчасно доставити пошту і заробити кишенькові гроші.

Номер слайду 34

Народження мріїПід час Першої світової війни через неповноліття Волта не взяли на військову службу, хлопець записався в Червоний Хрест, рік працював водієм «швидкої». Його автівку знали всі —Волт розмалював її химерними малюнками.

Номер слайду 35

У пошуках професіїПісля війни Волт вступає до Чиказького інституту мистецтв. Розчарувавшись у професії актора (йому дали роль у масовці, а потім і зовсім видалили епізод з фільму), Дісней знімає у свого дядечка гараж і на позикові гроші купує все необхідне для створення мультиків. В якості партнера чоловік бере свого брата Роя. Так вони створюють «Дісней Бразерз студіо».

Номер слайду 36

У творчих пошуках. На фото дружини братів Діснеїв, що врятували їх від голодної смерті під час творчого процесу.

Номер слайду 37

Герої мультфільмів. Перший мультфільм братів Діснеїв «Аліса в країні чудес». Потім Вольтер придумав кролика Освальда, зоряного Міккі Мауса, ім'я якому дала дружина Ліліан. З початком ери звукового кіно Дісней отримав свій перший «Оскар».

Номер слайду 38

«Білосніжка і сім гномів» Обійшлася автору в 1,499 млн дол., але мультик став найкасовішим за всю історію мультиплікації. На церемонії нагородження Діснею, крім головного, вручили ще сім маленьких «Оскарів», за кількістю гномів у фільмі.

Номер слайду 39

Діснейленд. Відвідуючи зі своїми дочками різні парки, Дісней зловив себе на думці, що в Америці немає місця, де було б цікаво і дорослим, і дітям. Чому б не створити його самому?

Номер слайду 40

Діснейленд. На будівництво Діснейленду витратили 17 млн дол., але гроші швидко повернулися у десятикратному розмірі

Номер слайду 41

Цікаві факти. Творець мишеня Міккі Мауса все життя боявся мишей. Під час Другої світової війни Дісней підтримував ідею антисемітизму і лояльно ставився до політики фашистів. Волт Дісней помер в 1966 році від раку легенів. З тих пір у фільмах і мультиках компанії «Disney» не показують курців.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.8
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 5
Оцінки та відгуки
  1. Глодовська Людмила Олесандрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Балко Лідія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Зиза Любов
    Дуже цікава презентація, щиро дякую!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Єрмак Марина Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Іванова Ганна Олегівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 2 відгука
pptx
До підручника
Мистецтво 9 клас (Масол Л.М.)
Додано
16 січня 2018
Переглядів
12846
Оцінка розробки
4.9 (5 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку