Презентація з теми: "Основна властивість раціонального дробу"

Про матеріал

Анімована презентація до уроку "Основна властивість раціонального дробу" для учнів 8 класу. Містить теоретичний матеріал, приклади розв'язання типових завдань.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Тема: Основна властивість раціонального дробу

Номер слайду 3

Пригадаємо1. Скоротити дріб:1) 515 2) 1218 3) 2745 4) 3048 2. Звести до знаменника 36 дріб :1) 16 2) 112 3) 34 4) 23  3. Розкладіть на множники:6𝑎−9𝑏2𝑎+𝑎𝑏7𝑎𝑚+7𝑏𝑛𝑎6+𝑎2 Пам’ятаємо!Основна властивість дробу: Чисельник і знаменник дробу можна помножити або поділити на одне й те саме число, відмінне від нуля, при цьому значення дробу не зміниться:1520=5∙35∙4=34 Пригадайте!𝑎𝑏+𝑎𝑐=𝑎𝑏+𝑐𝑎𝑏−𝑎𝑐=𝑎(𝑏−𝑐) 

Номер слайду 4

Означення. Означення 1. Тотожно рівні вирази – вирази, відповідні значення яких є рівними при будь-яких допустимих значеннях змінних. Наприклад.𝑎+𝑏  і 𝑏+𝑎 – тотожно рівні вирази5+3𝑎+4𝑎 і 7𝑎+5 – тотожно рівні вирази Означення 2. Тотожність – рівність, що виконується при будь-яких допустимих значеннях змінних. Наприклад. Рівність 3𝑥−1+2𝑥+5𝑥−3=5𝑥+4𝑥−3 є тотожністю, оскільки вона виконується при всіх допустимих значеннях змінної 𝑥, крім 𝑥=3 ЗАПАМ’ЯТАЙТЕЗАПАМ’ЯТАЙТЕ

Номер слайду 5

Основна властивість раціонального дробуякщо чисельник і знаменник раціонального дробу помножити або поділити на один і той самий многочлен, який тотожно не дорівнює нулю, то отримаємо дріб, тотожно рівний даному:𝑀∙𝑃𝑁∙𝑃=𝑀𝑁𝑀𝑁=𝑀∙𝑃𝑁∙𝑃 

Номер слайду 6

Приклад 1. Чи є правильною рівність:3𝑚24𝑚=3𝑚74𝑥816𝑥4=𝑥242𝑏5𝑐3=8𝑏20𝑐58𝑚29𝑛=8𝑚59𝑛𝑚3 

Номер слайду 7

Приклад 2. Скоротіть дріб:3𝑥21𝑦=6𝑎𝑎=312𝑚=5𝑏15𝑏2=6𝑎530𝑎4=−10𝑐215𝑐4=18𝑐2𝑏327𝑎𝑐8𝑏3= 3𝑥3∙7𝑦=𝑥7𝑦 61=6 33∙4𝑚=14𝑚 5𝑏3∙5∙𝑏∙𝑏=13𝑏 6𝑎4∙𝑎6∙5𝑎4=𝑎5 −2∙5∙𝑐23∙5∙𝑐2∙𝑐2=−23𝑐2 2∙9∙𝑐2∙𝑏33∙9∙𝑎∙𝑐2∙𝑐6∙𝑏3=2𝑏33𝑎𝑐6𝑏3=23𝑎𝑐6  Пригадайте!𝑎𝑚∙𝑎𝑛=𝑎𝑚+𝑛𝑎𝑚:𝑎𝑛=𝑎𝑚−𝑛 Слід знати!Скорочення дробу – це ділення чисельника і знаменника на один і той самий множник, який не дорівнює нулю і відмінний від 1.

Номер слайду 8

Приклад 3. Скоротіть дріб:7(𝑥+2)𝑎(𝑥+2)=4(𝑥+𝑦)6(𝑥+𝑦)=4𝑎+4𝑏𝑎+𝑏=𝑥−2𝑦3𝑥−6𝑦=18𝑎𝑏−3𝑎3𝑎𝑏=15𝑥5𝑥+10𝑥𝑦= 7𝑎 46=23 4(𝑎+𝑏)𝑎+𝑏=41=4 𝑥−2𝑦3(𝑥−2𝑦)=13 3𝑎(6𝑏−1)3𝑎𝑏=6𝑏−1𝑏 5∙3∙𝑥5𝑥(1+2𝑦)=31+2𝑦 Пригадайте!𝑎𝑏+𝑎𝑐=𝑎𝑏+𝑐𝑎𝑏−𝑎𝑐=𝑎(𝑏−𝑐) 

Номер слайду 9

Приклад 4. Скоротіть дріб:𝑎2−𝑏2𝑎+𝑏=𝑥−𝑦26𝑥2−6𝑦2=𝑎2+2𝑎𝑏+𝑏2𝑎+𝑏3 =𝑎2−6𝑎+9𝑎2−9= (𝑎−𝑏)(𝑎+𝑏)𝑎+𝑏=𝑎−𝑏1=𝑎−𝑏 𝑥−𝑦26(𝑥2−𝑦2)=𝑥−𝑦𝑥−𝑦6𝑥−𝑦𝑥+𝑦=𝑥−𝑦6(𝑥+𝑦) 𝑎+𝑏2𝑎+𝑏3=1𝑎+𝑏1=1𝑎+𝑏 𝑎2−2∙3∙𝑎+32𝑎2−32=𝑎−32(𝑎−3)(𝑎+3)=𝑎−3𝑎+3 Пригадайте!𝑎+𝑏2=𝑎2+2𝑎𝑏+𝑏2𝑎−𝑏2=𝑎2−2𝑎𝑏+𝑏2𝑎2−𝑏2=(𝑎−𝑏)(𝑎+𝑏) 

Номер слайду 10

Приклад 5. Зведіть дріб:𝑎𝑏3 до знаменника 𝑏5𝑚9𝑛 до знаменника 27𝑛467𝑥2𝑦 до знаменника 35𝑥3𝑦2𝑎𝑎+2 до знаменника 4𝑎+8 𝑎𝑏3=𝑎∙𝑏2𝑏3∙𝑏2=𝑎𝑏2𝑏5 𝑚9𝑛=𝑚∙3𝑛39𝑛∙3𝑛3=3𝑚𝑛327𝑛3 67𝑥2𝑦=6∙5𝑥𝑦7𝑥2𝑦∙5𝑥𝑦=30𝑥𝑦35𝑥3𝑦2 4𝑎+8𝑎+2=4(𝑎+2)𝑎+2=4  Ключовий момент!Щоб звести дріб до нового знаменника, потрібно знайти доповняльний множник (або додатковий множник). Для цього можна знаменник, до якого треба звести дріб, поділити на знаменник початкового дробу. Пригадайте!𝑎𝑚∙𝑎𝑛=𝑎𝑚+𝑛𝑎𝑚:𝑎𝑛=𝑎𝑚−𝑛 𝑎𝑎+2=𝑎∙4𝑎+2∙4=4𝑎4𝑎+8 

Номер слайду 11

Посилання для самостійної роботи з теми

Номер слайду 12

Дякую за увагу!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. LM teacher
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Лисогор Анастасія Валеріївна
    Доброго дня! Вибачте, де можна купити розробки таких уроків?
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
18 серпня 2020
Переглядів
3822
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку