Мета уроку: сформувати систему знань про особливості будови поверхні Євразії порівняно із іншими материками, про основні гірські та рівнинні системи; - удосконалити вміння визначати давні та молоді платформи, пояси складчастості; - поглиблювати навички використання різноманітних джерел інформації; - продовжувати розвивати навички роботи з настінними картами та атласами, будувати логічні ланцюжки; - виховувати інтерес та бережливе ставлення до природи навколо нас.
Формування рельєфу Кінець протерозою і початок палеозою: Виникнення поясу складчастості в центрі материка; Окремі гірські споруди руйнувалися і на їх місці(завдяки тектонічним рухам) омолодилися давні гори: УРАЛ, ТЯНЬ-ШАНЬ, АЛТАЙ Інші цілком зруйнувалися та перетворилися на горбисту рівнину: КАЗАХСЬКИЙ ДРІБНОСОПКОВИК
Кайнозойська ера: Зіткнення Індо-Австралійської та Євразійської літосферних плит Утворення гір (Піренеї, Альпи, Аппеніни, Карпати, Гімалаї…)-Середземноморський рухомий пояс(Альпійсько-Гімалайський пояс) Великих низовин у прогинах (Прикаспійська, Месопотамська, Індо-Ганська) Зіткнення Євразійської та Тихоокеанської літосферних плит – Тихоокеанське «вогняне» кільце
Закріплення вивченого матеріалу: Гра «Вірю не вірю» Чи вірити ви, що на формування рельєфу вплинули як зовнішні, так і внутрішні сили? Чи вірити ви, що на материку відсутні рівнини? Чи вірити ви, що найвищою рівнинною точкою Євразії є гора Ельбрус? Чи вірити ви, що на півдні материка велику роль у формуванні рельєфу зіграло давнє зледеніння? Чи вірите ви, що на півдні материка розташований Середземноморський рухомий пояс, а на сході – Тихоокеанське «вогняне» кільце? Чи вірите ви, що «вогняне» кільце дістало назву через велику кількість пожеж, що там виникає? Чи вірити ви, що вулкани виникають на стику літосферних плит? Чи вірити ви в марсіан?