Залізничний транспорт. Переваги: висока пропускна здатність, незалежність від кліматичних умов, регулярність перевезень, відносно низькі тарифи, висока швидкість доставки на великі відстані. Недоліки: обмежена кількість перевізників, висока капітало-, матеріало- та енергоємність перевезень, низька доступність до кінцевих споживачів, низький рівень зберігання вантажів.
Морський транспорт. Переваги: можливість міжконтинентальних перевезень, висока пропускна здатність, низька собівартість перевезень на далекі відстані. Недоліки: обмеженість перевезень, низька швидкість, залежність від погодних умов, необхідність створення складної портової інфраструктури.
Автомобільний транспорт. Переваги: висока доступність, гнучкість, швидкість доставки, маневреність, доставка "від дверей до дверей", високий рівень збереження вантажів, можливість транспортування малих партій вантажів, широкі можливості вибору перевізника. Недоліки: низька пропускна здатність, залежність від дорожніх і погодних умов, відносно велика собівартість перевезень на великі відстані, не екологічність.
Повітряний транспорт. Переваги: швидкість доставки, надійність, високий рівень збереження вантажів, найкоротші маршрути перевезень. Недоліки: висока собівартість перевезень, найвищі транспортні тарифи, висока капітало-, енерго- та матеріалоємність перевезень, залежність від погодних умов, недостатня географічна доступність.
Сучасна транспортно-логістична система глобальної економіки базується на перевезенні товарів міжнародної торгівлі морським транспортом (понад 80 % у 2017 р.) і переміщенні фінансових коштів і платежів по оптико-волоконним лініям комунікаційних спеціалізованих мереж (наприклад, мережа міжбанківських платежів «СВІФТ»). Таким чином глобальна економіка функціонує в єдиному часі.
Для контейнерних перевезень готових виробів і напівфабрикатів від 1956 р. використовують спеціалізовані кораблі. Ними доставляють великі партії стандартних типів продукції, наприклад, мобільні телефони. У 2017 р. налічувалось близько 6 тис. контейнеровозів. Для їх розвантаження в морських торговельних портах створено спеціалізовані гавані. Найбільші поставки вантажів у контейнерах здійснюють між великими торговельними портами.
Інвестиційний ринок (ринок інвестицій та ринок інвестиційних товарів) – це сукупність економічних відносин між продавцями та споживачами інвестиційних товарів та послуг. Формою інвестування на ринку виступають капітальні вкладення у всіх видах – нове будівництво, розширення, реконструкція, технічне переоснащення підприємств, заводів та ін. об'єктів.
Туризм. Глобальний туризм — це величезна економіка. На нього припадає близько 10% глобального ВВП. Для порівняння: сільське господарство становить 4% глобального ВВП, промисловість — трохи більше 30%. Ріст кількості туристів у світі за останні десятиліття перевищує всі прогнози. Усього п’ятдесят років тому міжнародні подорожі здійснювали лише 25 мільйонів людей на всій планеті. З того часу кількість туристів збільшилася в понад 40 разів. Сьогодні подорожує 1 мільярд 230 мільйонів.
Послугами бізнес-туризму користуються переважно ділові люди. Для їхніх потреб створено стандартний набір послуг, готелі з необхідною для проведення ділових зустрічей інфраструктурою (наприклад, кімнати для переговорів). Ділові туристи активно користуються послугами спеціалізованих агенцій (наприклад, із влаштування виставок).
Елітний туризм спрямований на забезпечення потреб у відпочинку та розвагах людей найбагатшого прошарку суспільства. Для їхніх потреб створюють не лише готелі й заклади відпочинку найвищого ґатунку, а й надають спеціалізовані послуги (наприклад, агенції з продажу місць на покази новинок від провідних будинків мод). Присутність одного бізнесмена чи його родини може сприяти значно більшому надходженню коштів в економіку країни, ніж юрби відпочивальників за мінімальними тарифами.
Наразі європейці складають половину всіх мандрівників у світі, їх 600 мільйонів на рік. Такі цифри наводить Міжнародна організація туризму, але варто врахувати, що до європейців вона зараховує не лише мешканців Західної Європи, а й країни, які не входять до ЄС, в тому числі і Україну.
Висновки. В основні сучасної транспортно-логістичної системи глобальної економіки лежать перевезення морським транспортом товарів міжнародної торгівлі та переміщення фінансових коштів і платежів по оптико-волоконним лініям комунікаційних спеціалізованих мереж. Глобальний ринок інвестицій і фінансових потоків контролюють і регулюють провідні банки розвинених країн світу та головні світові фондові біржі. Туризм — один із сегментів світової економіки, що постійно збільшується. Найбільший обмін потоками інформації, людей, коштів, вантажів, що формує сучасне «інформаційне суспільство», відбувається між глобальними містами.
Література. Географія (рівень стандарту) : підручник для 11 кл. закладів загальної середньої освіти / Гільберг Т. Г., Савчук І. Г., Совенко В. В. — К. : УОВЦ «Оріон», 2019. — 192 с. : іл. Географія (рівень стандарту) : підруч. для 11 кл. закл. заг. серед. освіти / С. Г. Кобернік, Р. Р. Коваленко. – Кам’янець-Подільський : Абетка, 2019. – 176 с. : іл.