Презентація з української мови, 7 клас НУШ

Про матеріал
Презентація до уроку розвитку зв'язного мовлення "Бар'єри спілкування. Гправила гарного слухача".
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Бар’єри спілкування. Правила гарного слухача

Номер слайду 2

Поясніть, як ви розумієте значення слова бар’єр. Скористайтеся поданими зображеннями. Чи завжди вам вдається знайти спільну мову з однолітками, батьками, учителями / учительками, сусідами / сусідками? Якщо не вдається, то спробуйте пояснити чому.

Номер слайду 3

Бар’єр - (у переносному значенні) те, що перешкоджає здійсненню чого-небудь. Бар’єри спілкування - це перешкоди, що виникають на шляху обміну інформацією в процесі спілкування. Такі перешкоди можуть виникати через непорозуміння між співрозмовниками / співрозмовницями, відчуття провини, сорому, страху, незнання мови, уживання слів у невластивому їм значенні, просторову віддаленість тощо. Щоб спілкування було приємним і результативним, необхідно вміти усувати бар’єри.

Номер слайду 4

БАР’ЄРИ СПІЛКУВАННЯВіддаленість співрозмовників / співрозмовниць у часі та в просторіКультурні відмінності, незнання національних звичаїв, традицій. Невміння та небажання слухати інших. Небажання змінювати свою точку зору. Негативний досвід попереднього спілкування, недовіра. Небажання ділитись інформацією, приховування правди. Нестача часу, відведеного на спілкування. Порушення правил мовленнєвого етикету. Поганий настрій, негативні емоціїНадмірна сором’язливість. Невиразне мовлення, швидкий темп мовлення. Страх перед спілкуванням із незнайомою людиною. Неправильне розуміння значення слів, символів. Несправність технічних засобів (телефону, комп’ютера, мікрофона)

Номер слайду 5

Прочитайте ситуації спілкування. Які бар’єри спілкування ви помітили? Як їх можна подолати (усунути)?Ситуація 1. Під час відеозв’язку друзі / подруги не змогли розібрати слів одне одного. З’ясувалося, що в когось із них не працюють навушники, а в когось - вимкнено мікрофон. Ситуація 2. Художник з України не зміг уранці додзвонитися до директора художньої галереї в Канаді, оскільки той уже ліг спати. Різниця в часових поясах. Ситуація 3. Дівчинка намагається пояснити своїй однолітці її провину, але та демонстративно не сприймає її слів, бо вважає подругу менш досвідченою за себе. Ситуація 4. Фахівчиня з кінного спорту розповідає дітям про особливості верхової їзди, забувши пояснити значення термінів і професіоналізмів.

Номер слайду 6

Ефективність спілкування багато в чому залежить від уміння слухати. Слухати - це не просто мовчати, це вміти зосередити й утримувати увагу на предметі розмови. Гарний слухач / гарна слухачка:уважно слухає, не відволікається;підтримує зоровий контакт на рівні очей;дає мовцю можливість висловитися;не перебиває мовця недоречними зауваженнями;реагує на почуте фразами «Цікаво», «А що було далі?», «Справді?», «Розумію», «Приємно це чути», «А чим усе закінчилося?» тощо;ставить запитання щодо предмета розмови, просить уточнити сказане;висловлює симпатію, співчуття, згоду, незгоду тощо.

Номер слайду 7

Розгляньте світлини. На яких із них ви помітили бар’єри спілкування? Поміркуйте, кого із зображених осіб можна назвати активними, гарними слухачами / слухачками. Поміркуйте, чи вважаєте ви себе гарним слухачем.

pptx
Додано
19 грудня
Переглядів
63
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку