Матеріали презентації дають змогу поглибити знання учнів про типи подвоєння та подовження приголосних; навчитися застосовувати орфографічні правила на письмі; розвивати логічне мислення, творчу уяву; мовлення; шанобливо ставитися до творів мистецтва, розвивати почуття прекрасного.
“Парк теорії”{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Подвоєння при збігу приголосних: Наприклад:- префікса та коренявіддати (від+дати), ззаду (з+заду)- кореня і суфіксазаконний (закон+ний), сонний (сон+ний)- основи дієслова на с + сярозрісся (розріс+ся), понісся (поніс+ся)- кінець першої і початок другої частини складноскорочених слівюннат (юний+натураліст), міськком (міський комітет)Подовження приголосних:- між голосними в коренях слів волосся, суддя, рілля, зрання у наголошених суфіксах -анн, -янн, -енннездола’нний, незрівня’нний- імен. ж.р. в О.в. на приголоснийніччю, сіллю, роллю, але: повістю,жовчю – підряд 2 неоднакові приголосніНе відбувається подвоєння, подовження:- при ненаголошених суфіксах -ен, -ан,-ян. Нездо’ланий, нескі’нчений, неоці’нений- у імен. с.р. на -я на назви малят тваринщеня, теля, порося, мишеня, мавпеня
На місці пропусків уставте з дужок потрібне слово. Складіть із виділеними словами речення. Дослідження-аналіз… — організація, товариство; … — дія (об’є´днання, об’єдна´ння);… — який не оцінили; … — якому не можна скласти ціни, дуже цінний (неоці´нений, неоціне´нний); … — який дуже довго триває; … — не доведений до кінця, незавершений (неск´інчений, не-скінче´нний).
З’ясуйте за тлумачним словником значення слова нехворощ. Лінгвістичне моделювання. Над…ніпрянщина, під…ашшя, безсистем-ніст…ю, ніч…ю, напружен…ість, юн…ати, юніст…ю, орлин…ий, нехворощ…ю, спро-сон…я, вил…ємо. Запишіть слова. Поясніть за допомогою правил умови подвоєння приголосних, якщо такі є.
Можливий варіант акварельноїзамальовки Біллю поділилася стурбована зима. А стрілки годинника свідчать про те, що вже весна на порозі. Старанно трудиться здо-ровенний потік. Він нещадно підмиває під-ніжжя дерев, поламане гілля несуть його води. Пояснити вивчені орфограми, пунктограми.
Використані матеріали1. Єрмоленко С. Я., Сичова В. Т. Українська мова: підручн. для 5 кл. загальноосвітн. навч. закл. – К .: Грамота, 2013. – 296 с.2. Гордєєва Л. М. Українська мова. 5 клас: Плани-конспекти уроків. – Харків: Ранок, 2000. – 224с.3. Інтернет-ресурси.4. Словник української мови: в 11 тт. / АН УРСР. Інститут мовознавства; за ред. І. К. Білодіда. — К.: Наукова думка, 1970—1980. — Т. 1. — С. 270.