Презентація з української мови для 5-го класу на тему "Подвоєння та подовження приголосних"

Про матеріал

Матеріали презентації дають змогу поглибити знання учнів про типи подвоєння та подовження приголосних; навчитися застосовувати орфографічні правила на письмі; розвивати логічне мислення, творчу уяву; мовлення; шанобливо ставитися до творів мистецтва, розвивати по­чуття прекрасного.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Путивльська загальноосвітня школа I-III ступенів №1імені Радіка Руднєва. E-mail: putivl_school_1@ukr.net * 2018 *

Номер слайду 2

5 клас. Тема. Подвоєння та подовження приголосних Підготувала учитель української мови та літератури. Булава Любов Григоріївна. E-mail: bulgrig@mail.ru

Номер слайду 3

☻ Я творча особистість.☻ Я активно працюватиму на уроці.☻ У мене хоро-ший настрій. ☻ Я впевнений у своїх силах. Психологічний тренінг

Номер слайду 4

Актуалізація опорних знань«Мозковий штурм»Які приголосні є м’якими в українській мові? (Де ти з’їси ці лини)Назвіть шиплячі звуки. Чи можуть вони бути м’якими?

Номер слайду 5

«Фонетична зупинка» І – в. Запишіть фонетичною транскрипцією слова. Узбіччя, прикидається, потужність. ІІ – в. Поставте наголоси в словах. Одинадцять, запитання, експерт, дробові, порядковий, новий, разом, одноразовий.

Номер слайду 6

“Парк теорії”{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Подвоєння при збігу приголосних: Наприклад:- префікса та коренявіддати (від+дати), ззаду (з+заду)- кореня і суфіксазаконний (закон+ний), сонний (сон+ний)- основи дієслова на с + сярозрісся (розріс+ся), понісся (поніс+ся)- кінець першої і початок другої частини складноскорочених слівюннат (юний+натураліст), міськком (міський комітет)Подовження приголосних:- між голосними в коренях слів волосся, суддя, рілля, зрання у наголошених суфіксах -анн, -янн, -енннездола’нний, незрівня’нний- імен. ж.р. в О.в. на приголоснийніччю, сіллю, роллю, але: повістю,жовчю – підряд 2 неоднакові приголосніНе відбувається подвоєння, подовження:- при ненаголошених суфіксах -ен, -ан,-ян. Нездо’ланий, нескі’нчений, неоці’нений- у імен. с.р. на -я на назви малят тваринщеня, теля, порося, мишеня, мавпеня

Номер слайду 7

На місці пропусків уставте з дужок потрібне слово. Складіть із виділеними словами речення. Дослідження-аналіз… — організація, товариство; … — дія (об’є´днання, об’єдна´ння);… — який не оцінили; … — якому не можна скласти ціни, дуже цінний (неоці´нений, неоціне´нний); … — який дуже довго триває; … — не доведений до кінця, незавершений (неск´інчений, не-скінче´нний).

Номер слайду 8

З’ясуйте за тлумачним словником значення слова нехворощ. Лінгвістичне моделювання. Над…ніпрянщина, під…ашшя, безсистем-ніст…ю, ніч…ю, напружен…ість, юн…ати, юніст…ю, орлин…ий, нехворощ…ю, спро-сон…я, вил…ємо. Запишіть слова. Поясніть за допомогою правил умови подвоєння приголосних, якщо такі є.

Номер слайду 9

“Творча майстерня” Біллю поділилася, стрілки годинника, здоровенний потік, підніжжя дерев, поламане гілля. Скласти акварельну замальовку, використову-ючи подані словосполучення

Номер слайду 10

Можливий варіант акварельноїзамальовки Біллю поділилася стурбована зима. А стрілки годинника свідчать про те, що вже весна на порозі. Старанно трудиться здо-ровенний потік. Він нещадно підмиває під-ніжжя дерев, поламане гілля несуть його води. Пояснити вивчені орфограми, пунктограми.

Номер слайду 11

Про що я дізнався (-лася) на уроці?Що я запам’ятав (-ла) ?Підсумок уроку. Р е ф л е к с і яppt_x

Номер слайду 12

Загальна оцінка роботи учнів у групі                           {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}П.І. учня Самооцінка П.І. учня групи. Оцінка чл. групи. Оцінка вчителя (загальна)Критерії : Оцінкапрацював найкраще (12б.) працював добре (9б.) значний внесок у роботу (5б.) майже не працював (4б.)  

Номер слайду 13

Домашнє завдання 1. Вивчити правила зі с. 161-163. 2. Виконати вправу 413.

Номер слайду 14

Використані матеріали1. Єрмоленко С. Я., Сичова В. Т. Українська мова: підручн. для 5 кл. загальноосвітн. навч. закл. – К .: Грамота, 2013. – 296 с.2. Гордєєва Л. М. Українська мова. 5 клас: Плани-конспекти уроків. – Харків: Ранок, 2000. – 224с.3. Інтернет-ресурси.4. Словник української мови: в 11 тт. / АН УРСР. Інститут мовознавства; за ред. І. К. Білодіда. — К.: Наукова думка, 1970—1980. — Т. 1. — С. 270.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Суховєєва Лідія Олександрівна
    Таку презентацію може створити для учнів не просто вчитель, а психолог, творець, товариш і помічник.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Долиняк Світлана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
21 лютого 2018
Переглядів
4131
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку