Презентація за темою: "Вища нервова діяльність"

Про матеріал
Презентація містить матеріал до уроку: "Вища нервова діяльність. Мова. Мислення. Память."
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Вища нервова діяльність. Перша і друга сигнальні системи. Мова. Мислення. Память.

Номер слайду 2

Пригадайте: Що таке вища нервова діяльність?Що таке розумова діяльність? Які нервові центри узгоджують роботу ВНД? Що таке інстинкт?В чому полягає відмінність умовних і безумовних рефлексів?

Номер слайду 3

Сигнальні системи. Перша сигнальна система – це сукупність нервових процесів, що виникають у корі півкуль великого мозку під час безпосереднього впливу на сенсорні системи чинників зовнішнього та внутрішнього середовища. Друга сигнальна система – це сукупність нервових процесів, що виникають у корі великого мозку на слова й позначені ними поняття. Притаманна лише людям (зв’язок через зорову та слухову системи)

Номер слайду 4

Мова-як засіб спілкування між людьми. МОВА – це специфічна форма спілкування, озвучена думка, властива тільки людині. Прогресивний розвиток мови зумовили соціальні чинники: праця та суспільний спосіб життя. Центри мовлення знаходяться в корі головного мозку: Лобова звивина лівої півкулі -руховий центр ,здатність писати і вимовляти слова (центр Брока)Скронева звивина лівої півкулі-усне мовлення, здатність сприймати слова та речення (центр Верніке)

Номер слайду 5

Характеристика особливостей півкуль Великого мозку{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Ліва півкуля. Права півкуля. Керування рухами правої руки, мовними здібностями, лічбою, письмом, читанням. Керування рухами лівої руки, руховими здібностями, сприйняття музики, просторовим уявленням, розпізнаванням облич, продукування сновидінь. Абстрактно-логічне мислення. Конкретне образне мислення

Номер слайду 6

Мова, як засіб спілкування. Тварини не мають другої сигнальної системи, а оже не здатні вимовляти слова, вкладаючи в них зміст, і поєднувати їх у речення. Спілкуються за допомогою звуків.

Номер слайду 7

Мислення та його види. Мислення-це психічний процес опосередкування та узагальнення відображення дійсності під час іі аналізу і синтезу, що виникає на основі її практичної діяльності і досвіду. Види мислення: Наочно дійове;Наочно-образне;Словесно-логічне;Теоретичне;Практичне;Творче

Номер слайду 8

Види мислення: Конкретне мислення – це форма мислення, що пов’язана з аналізом і синтезом сигналів навколишнього світу, що надходять від рецепторів за допомогою першої сигнальної системи. Абстрактне мислення – це форма мислення, що пов’язана з аналізом і синтезом сигналів, що надходять у вигляді слів за участю другої сигнальної системи. Основними формами мислення є поняття, міркування та умовивід, що відображають ознаки предметів, можливі зв’язки та відношення між предметами.

Номер слайду 9

Поміркуй: Сіра кішка-Маленька дитина-За вікном світить сонце, отже, погода хороша-Настала весна, на вулиці потеплішало, трава почала зростати-

Номер слайду 10

Емоції. способи керування емоціями. Емоціїї-психічні реакції, що виникають у відповідь на дію подразників і виконують функцію оцінки діяльності людини та її результатів. Які впливають емоції на життєдіяльність організму людини?Чим керуються емоціїї?Як керувати емоціями?

Номер слайду 11

Память та ії види. Память-це психічний феномен, який полягає в закріпленні, збереженні та наступному відтворенні минулого досвіду, що дає можливість його повторного застосування. Види памяті: Рухова (ходіння, танець, гра на музичних інструментах)Емоційна (події, та емоційні стани(позитивні чи негативні)Образна (образи від сенсорних систем зору, нюху, смаку)Словесно-логічна (думки, судження, закономірності)Миттєва, короткочасна, довготривала (за тривалістю)

Номер слайду 12

Розвиток пам’ятіЗацікавленість. Осмислення. Закон діїїЗастосування асоціацій. Емоційний фон. Закон оптимального ряду (7±2)Закон повторення

Номер слайду 13

Поміркуй: Найважливішим і основним компонентом ІІ сигнальної системи є: Руховий центр мови у більшості людей знаходиться в: Людська форма відображення навколишнього називається: Читання та лічба є функцією півкулі: Вид пам'яті за змістом матеріалу, що запам'ятовується. Який вид пам'яті зберігає інформацію від 15 до 30 секунд?Визначити, який вид пам’яті був у Бетховена, який писав свої музичні твори.

Номер слайду 14

Дякую за увагу!

pptx
Додано
14 квітня 2020
Переглядів
1521
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку