Вища нервова діяльність. Перша і друга сигнальні системи. Мова. Мислення. Память.
Номер слайду 2
Пригадайте: Що таке вища нервова діяльність?Що таке розумова діяльність? Які нервові центри узгоджують роботу ВНД? Що таке інстинкт?В чому полягає відмінність умовних і безумовних рефлексів?
Номер слайду 3
Сигнальні системи. Перша сигнальна система – це сукупність нервових процесів, що виникають у корі півкуль великого мозку під час безпосереднього впливу на сенсорні системи чинників зовнішнього та внутрішнього середовища. Друга сигнальна система – це сукупність нервових процесів, що виникають у корі великого мозку на слова й позначені ними поняття. Притаманна лише людям (зв’язок через зорову та слухову системи)
Номер слайду 4
Мова-як засіб спілкування між людьми. МОВА – це специфічна форма спілкування, озвучена думка, властива тільки людині. Прогресивний розвиток мови зумовили соціальні чинники: праця та суспільний спосіб життя. Центри мовлення знаходяться в корі головного мозку: Лобова звивина лівої півкулі -руховий центр ,здатність писати і вимовляти слова (центр Брока)Скронева звивина лівої півкулі-усне мовлення, здатність сприймати слова та речення (центр Верніке)
Номер слайду 5
Характеристика особливостей півкуль Великого мозку{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Ліва півкуля. Права півкуля. Керування рухами правої руки, мовними здібностями, лічбою, письмом, читанням. Керування рухами лівої руки, руховими здібностями, сприйняття музики, просторовим уявленням, розпізнаванням облич, продукування сновидінь. Абстрактно-логічне мислення. Конкретне образне мислення
Номер слайду 6
Мова, як засіб спілкування. Тварини не мають другої сигнальної системи, а оже не здатні вимовляти слова, вкладаючи в них зміст, і поєднувати їх у речення. Спілкуються за допомогою звуків.
Номер слайду 7
Мислення та його види. Мислення-це психічний процес опосередкування та узагальнення відображення дійсності під час іі аналізу і синтезу, що виникає на основі її практичної діяльності і досвіду. Види мислення: Наочно дійове;Наочно-образне;Словесно-логічне;Теоретичне;Практичне;Творче
Номер слайду 8
Види мислення: Конкретне мислення – це форма мислення, що пов’язана з аналізом і синтезом сигналів навколишнього світу, що надходять від рецепторів за допомогою першої сигнальної системи. Абстрактне мислення – це форма мислення, що пов’язана з аналізом і синтезом сигналів, що надходять у вигляді слів за участю другої сигнальної системи. Основними формами мислення є поняття, міркування та умовивід, що відображають ознаки предметів, можливі зв’язки та відношення між предметами.
Номер слайду 9
Поміркуй: Сіра кішка-Маленька дитина-За вікном світить сонце, отже, погода хороша-Настала весна, на вулиці потеплішало, трава почала зростати-
Номер слайду 10
Емоції. способи керування емоціями. Емоціїї-психічні реакції, що виникають у відповідь на дію подразників і виконують функцію оцінки діяльності людини та її результатів. Які впливають емоції на життєдіяльність організму людини?Чим керуються емоціїї?Як керувати емоціями?
Номер слайду 11
Память та ії види. Память-це психічний феномен, який полягає в закріпленні, збереженні та наступному відтворенні минулого досвіду, що дає можливість його повторного застосування. Види памяті: Рухова (ходіння, танець, гра на музичних інструментах)Емоційна (події, та емоційні стани(позитивні чи негативні)Образна (образи від сенсорних систем зору, нюху, смаку)Словесно-логічна (думки, судження, закономірності)Миттєва, короткочасна, довготривала (за тривалістю)
Номер слайду 12
Розвиток пам’ятіЗацікавленість. Осмислення. Закон діїїЗастосування асоціацій. Емоційний фон. Закон оптимального ряду (7±2)Закон повторення
Номер слайду 13
Поміркуй: Найважливішим і основним компонентом ІІ сигнальної системи є: Руховий центр мови у більшості людей знаходиться в: Людська форма відображення навколишнього називається: Читання та лічба є функцією півкулі: Вид пам'яті за змістом матеріалу, що запам'ятовується. Який вид пам'яті зберігає інформацію від 15 до 30 секунд?Визначити, який вид пам’яті був у Бетховена, який писав свої музичні твори.