Від чого залежить безпека людиниІндивідуальний рівень безпеки залежить від самої людини: як вона вміє передбачати небезпеки і уникати їх, раціонально діяти у небезпечній ситуації, від її характеру й особистих якостей. Наприклад: оптимізм і віра у власні сили допомагають вижити в екстремальній ситуації, а така риса характеру, як поміркованість, — уникати зайвих ризиків. І навпаки, песимізм відбирає сили і надію, а звичка «ходити по краю» перетворює життя на суцільний екстрим.
Проте в сучасному світі безпека кожної людини пов’язана також із національною та глобальною безпекою людства. Наприклад: забруднення навколишнього середовища, зміна клімату (глобальний рівень загрози) може призвести до техногенних катастроф і стихійних лих (національний рівень загрози), які своєю чергою спричинятимуть загрози кожній людині.
Отже, у сучасному світі всі рівні безпеки взаємопов’язані.{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Позитивний. Негативний. Задовільні побутові умови. Збалансоване харчування. Достатній рівень медичних послуг. Успішне навчання, ефективна праця, активний відпочинок. Високий культурний та духовний розвиток. Конструктивне розв’язання конфліктів. Психологічна врівноваженість. Здоровий спосіб життя. Прагнення вирішувати питання місцевої громади й держави. Високий рівень зайнятості людей. Високий рівень життя населення. Економічна стабільність. Незадовільні побутові умови. Незбалансоване харчування. Недостатній рівень медичного обслуговування. Низька рухова активність, перевтома. Низький культурний та духовний рівень розвитку. Непорозуміння, протистояння, сварки, конфлікти. Психологічна неврівноваженість, стреси. Поширення шкідливих звичок, кримінальні небезпеки. Байдужість до громадського життя. Високий рівень безробіття. Низький рівень життя населення. Економічна нестабільність. Чинники, що впливають на рівень суспільної безпеки:
Заходи безпеки: Особистий рівень. Набувати навичок і додержуватися правил безпечної поведінки. Уміти діяти в разі виникнення небезпечної ситуаціїДодержуватися здорового способу життя. Уміти оцінювати ризики для здоров’я і життя в повсякденному життіНабувати й вдосконалювати навички самоконтролю, уміти керувати емоціями. Уміти надавати домедичну допомогу. Додержуватися моральних і етичних норм, загальнолюдських цінностей.
{5 DA37 D80-6434-44 D0-A028-1 B22 A696006 F}Глобальний рівень. Узгоджувати спільні дії між державами та брати участь у міжнародних організаціях і програмах, щоб:зберегти мир на Земліпротидіяти загрозі тероризмуохороняти здоров’я людейохороняти навколишнє середовищераціонально використовувати природні ресурсистворювати безпечний інформаційний простір
Техніка «Товсті/тонкі питання». «Тонкі» питання передбачають відповідь лише «так чи ні» Наприклад, так: хто…? Що…? Чи правда, що…? Чи правильно твердження, що…? Чи можливо, що…? Чи згідні ви з…? Як звати…? Яку назву має…?«Товсті» питання вимагають розгорнутої відповіді – з аналізом, синтезом, порівнянням, оцінкою. Наприклад: дайте три пояснення, чому…? Поясніть, чому…? Чому ви вважаєте, що…? В чому різниця між…? Як можна узагальнити наступні поняття…? Що буде, якщо…?
Запитання-відповідь:1. Проаналізуйте схему «Чинники, що впливають на рівень суспільної безпеки» на с. 133. Наведіть приклади чинників, що підвищують рівень безпеки в суспільстві.2. Які чинники негативно впливають на рівень суспільної безпеки?3. Змоделюйте вплив чинників, що позитивно впливають на рівень суспільної безпеки, на безпеку і здоров’я людини (на вибір).4. За схемою «Заходи безпеки» на с. 133, 134 наведіть приклади заходів безпеки, що здійснюють держави на національному рівні.5. Як, на вашу думку, впливатиме моральний і духовний розвиток людини на рівень національної та глобальної безпеки? Доведіть на прикладі.6. Поясніть, чому безпеку вважають важливою потребою існування людини, суспільства і держави. Пригадайте приклади з художніх творів, кінофільмів, життєвих ситуацій, власного досвіду.