Презентація "Законодавче забезпечення соціально-педагогічної роботи з неблагополучною сім”єю"

Про матеріал

Чим раніше ми дізнаємося про неблагополучну сім'ю, тим краще для дітей. За 10 років свого життя дитина, яка знаходиться в неблагополучній сім'ї, встигає здобути досить солідний досвід асоціальної поведінки, що психологічно ламає його.

Деякі ознаки, за якими соціальні педагоги можуть судити навіть про потенційне неблагополуччя:

- нерівний шлюб, конфлікти між членами сім'ї, прийомні батьки дитини, співмешканці або розлучені (одинокі) батьки;

- умови життя сім'ї: брак житлової площі, безробіття, соціальна ізоляція батьків;

- дитина небажана, важковиховувана, часто хворіє, має фізичні вади.

Тільки відвідуючи сім'ї, вивчаючи їх, соціальний педагог або класний керівник зможе виробити програму допомоги такій сім'ї, створити тимчасовий «буфер», зберегти дитину в сім'ї, а може, й тимчасово вивести її із сім'ї, перевести в притулок, профілактичний стаціонар тощо. У крайніх випадках (насильство, повна відсутність турботи про дітей тощо) – поставити питання про позбавлення батьківських прав й остаточно вивести дитину із сім'ї.

Для роботи з неблагополучною сім'єю дуже важливо встановити взаємодію з іншими органами, організаціями, спеціалістами.

По-перше, зі структурами муніципальних органів влади (управління освіти і науки, охорони здоров'я, соціального захисту населення, Центр зайнятості, комітет в справах культури та спорту, МВС, відділ профілактики правопорушень неповнолітніх, інспекція в справах неповнолітніх тощо).

По-друге, з закладами, що покликані допомагати сім'ям. Це кризовий та реабілітаційний центри, притулки, дитячі будинки, психолого-медико-педагогічна комісія, центр по роботі з сім'єю, наркологічний та психоневрологічний диспансер тощо.

По-третє, зі спеціалістами суміжних галузей – лікарями, інспекторами, робітниками комунальних служб, педагогами додаткової освіти.

Школа, вчителі, соціальні педагоги беруть на себе роль посередників у налагоджуванні контактів неблагополучних сімей з соціумом, зі всіма органами, організаціями, спеціалістами, які можуть надати допомогу та підтримку неблагополучній сім'ї.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Законодавче забезпечення соціально-педагогічної роботи з неблагополучною сім”єю Декларація прав дитини ; Конвенція ООН про права дитини; Конституція України; Указ Президента України “Про першочергові заходи щодо захисту прав дітей” ; Закон України “Про охорону дитинства” ; Закон “Про соціальну роботу з дітьми та молоддю” Соціальний захист і профілактика правопорушень серед неповнолітніх,які повинні здійснювати установи для неповнолітніх та інші державні органи. Визначення основних правових, економічних,організаційних,культурних і соціальних принципів з охорони дитинства;забезпечення необхідних умов для охорони здоров”я,навчання, виховання, фізичного, психічного, соціального, духовного та інтелектуального розвитку дітей. Дає визначення поняттям “обслуговування”, “супровід”, “соціальне інспектування”;закріплює, що об”єктами у сфері соціальної роботи є члени сімей, не тільки діти.

Номер слайду 2

Шляхи надходження інформації щодо сімей, які опинилися в складних життєвих обставинах Само звернення Заклади освіти УП та СЗН Органи охорони здоров”я Кримінальна міліція КВІ Служба у справах дітей Опіка та піклування ЯРЦСССДМ Кризова сім”я

Номер слайду 3

Етапи соціальної роботи з сім”єю Обстеження та складання акту Виклик батьків на засідання опікунської ради Збір документів Подання до ССД або ЯРЦСССДМ

Номер слайду 4

Алгоритм соціальної роботи з сім”єю Виявлення сім”ї, яка опинилася в складних життєвих обставинах; Складання акту обстеження матеріально-побутових умов життя сім”ї; Виклик батьків на засідання опікунської ради; Збір документів на сім”ю (ксерокопії паспортів на батьків;ксерокопії свідоцтв про народження дітей;характеристики на батьків; довідки про отримання державних соціальних виплат; характеристики на дітей (якщо навчаються); акт обстеження матеріально-побутових умов проживання; витяг з засідання опікунської ради, де розглядалося питання стосовно даної сім”ї; доповідна з ФАПу про невиконання батьками обов”язків по догляду за дитиною; Подання документів до служби у справах дітей Якимівської райдержадміністрації.

Номер слайду 5

Соціально-педагогічна робота з “неблагополучною сім”єю” Кримінальна відповідальність батьків за втягування дітей у злочин, правопорушення, аморальний спосіб життя, їх експлуатація, насильство над ними; Адміністративна відповідальність за неякісне виконання своїх обов”язків в сім”ї; Заходи громадського впливу на дорослих членів “неблагополучної” сім”ї.

Номер слайду 6

Порядок взаємодії суб‘єктів соціальної роботи із сім’ями, які опинилися у складних життєвих обставинах Сім’ї з дітьми, які опинилися у СЖО і не в змозі подолати їх самостійно, у зв’язку з інвалідністю батьків або батьків, вимушеною міграцією, наркотичною або алкогольною залежністю одного з членів сім’ї, його перебування у МПВ, ВІЛ-інфекцією,насильством у сім’ї, безпритульністю, сирітством, зневажливим ставленням і негативними стосунками і сім’ї, безробіттям одного з членів сім’ї, якщо він зареєстрований в державній службі зайнятості як такий , що потребує працевлаштування; Сім’ї, у яких існує ризик передачі дитини до закладів для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування; Неповнолітні одинокі матері (батьки), яким потрібна підтримка; Сім’ї, члени яких перебували чи перебувають на державному утриманні.

Номер слайду 7

Порядок соціальної роботи із сім’ями, які опинилися у складних життєвих обставинах 1.Виявлення сімей, які опинилися у складних життєвих обставинах 2.Соціальне інспектування 3.Діяльність дорадчого органу Інформацію про сім’ї, які опинилися у СЖО, може отримувати будь-який із суб‘єктів соціальної роботи , у вигляді особистої заяви громадянина або звернення про допомогу одного з членів родини ,від організацій, установ, підприємств, сільських і селищних рад, адміністрацій, органів охорони здоров’я, освіти, внутрішніх справ, установ виконання покарань, яку передають до ЦСССДМ. На підставі отриманої інформації ЦСССД спільно зі ССД ( у разі потреби) із залученням інших суб’єктів здійснюють соц.інспектування родини, за результатами якого складається акт обстеження житлово-побутових умов. На підставі отриманої під час обстеження інформації ЦСССДМ формують та ведуть загальний банк даних цих сімей у журналі обліку сімей, які опинилися у СЖО. Для здійснення координації між суб’єктами соціальної роботи при управлінні у справах сім’ї, молоді та спорту створюється дорадчий орган.

Номер слайду 8

Соціальний супровід Після прийняття рішення дорадчого органу центром соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді разом вживаються заходи щодо взяття родини під соціальний супровід, розробляється план соціального супроводу цієї сім’ї, установлюється термін здійснення соціального супроводу. Припинення соціального супроводу Соціальний супровід може припинятися у разі: Подолання сім’єю складної життєвої ситуації; Відмови від допомоги, якщо це не загрожує іншим особам; Переїзду сім’ї.

ppt
Додано
8 серпня 2018
Переглядів
2929
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку