Самопрезентація - квіти Успіх заняття, емоційне почуття кожного учасника навчального процесу залежать від того, як вас зустрінуть, від атмосфери в класі. Тому, щоб у нас панувала приязна, добра атмосфера, атмосфера співпраці, кожний учасник називає своє ім’я – позитивні риси, які починаються з літери його імені та улюблену квітку, яка асоціюється з вашими рисами. Психолог починає з себе: Раїса - раціональна, троянда. Учасники по колу самопрезентуються.
Запитання тесту Шкала оцінок Т Е С Т 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 1.Задуманий урок вам вдається довести до логічного кінця? 2.Ви повністю задоволені проведеним уроком? 3. Ви вважаєте ви себе «генератором ідей» 4. Наскільки балів ви відносите себе до людей знаючих свій предмет? 5. Наскільки ви здатні виявити вимогливість і наполегливість, щоб довести задумане до логічного кінця? 6. На скільки балів ви використовуєте на уроці інтерактивні форми навчання? 7. На скільки балів ви вважаєте, що урок повинен бути традиційним? 8. Ви проводите нетрадиційні уроки і, скільки це у балах ? 9. У вас буває оптимістичний настрій на уроці на … балів? 10. Ви не загострюєте своєї уваги на поведінці учнів (на скільки балів)? 11. Ваша комунікабельність сприяє розв’язанню життєво важливих для вас проблем? 12. Ви знаходити принципово нові підходи в розв’язанні старих проблем? 13. Ви не згодні з ствердженням, що учень є суб’єктом навчання? 14. Скільки членів вашого колективу вважають вас людиною освіченою, яка здатна передати свій досвід іншим? 15. Ви толерантна людина на … балів? 16.Вам доводиться втілювати свої проекти в життя на … балів.
Учасники об’єднуються в три групи (за допомогою слів: учитель, учні, урок). І група – завдання: Записати найважливіші особисті якості творчого вчителя та мотивувати свій вибір. ІІ група – завдання: Записати найважливіші якості учнів, що сприяють успішній творчій діяльності. ІІІ група – завдання: Записати та пояснити критерії за якими можна визначити, що на проведеному уроці діти працювали творчо Час виконання 3 хвилини
«Притча про мудрого вчителя» В. О. Сухомлинський Був учитель немічний та худий. Жилисті були руки його, і сумна мережа зморшок зборознила високе чоло. Але очі вчителя, коли він говорив, блищали світло і чисто, сила випромінювалася з них. Коли говорив учитель, неначе стіна розсувалася перед людьми, і хід сонця розумів його, і спів пташок, і ярість тварин, і життя будь-якої тварини на землі. І були в нього три учні…
Отже, творчий учитель. Хто він? Чи погоджуєтеся ви з тим, що… Учасники обирають судження, які на їхню думку притаманні творчому вчителеві * Учитель завжди лікар… * Учитель, безумовно, художник… * Учитель завжди актор… * Учитель — скульптор… * Учитель — великий психолог… * Учитель — талановитий режисер… * Учитель щодня суддя… * Учитель, на жаль, чиновник… *Учитель — клоун … *Учитель — мудрий філософ… * Учитель — поет і письменник… * Учитель буває інженером… * Учитель — кат…(катує незнання) * Учитель — космонавт… * Учитель — бухгалтер і економіст… * Учитель — творець… * Учитель, безумовно, дирижер… * Учитель іноді священник… * Учитель, на жаль, буває дресирувальником… * Учитель — ілюзіоніст… * Учитель — висококваліфікований менеджер…
Вправа «Перевертні» Одним з найефективніших методів розвитку розумової діяльності є метод ТРВЗ (теорія розв’язання винахідницьких завдань). ТРВЗ – це методологія пошуку нових розв’язань, що дає стабільні позитивні результати. Однією з прийомів ТРВЗ є перевертні, коли слова відомих виразів, прислів’їв, загадок, пісень тощо змінюють на протилежні або близькі за значенням. Спробуйте відгадати деякі з них: Пісня: Померли в дідуся три сумних котуся. Або назва казки: Чорносмолка без трьох тролів Приказка: Дід на ноги – корові важче Завдання кожному: створити власний перевертень, а ми всі разом - спробуємо його відгадати.
Вправа “Намалюй пісню” Свою творчість ми зможемо проявити під час вправи «Намалюй пісню». Від кожної групи потрібний представник, який на вашу думку найкраще володіє образотворчими здібностями. За допомогою крейди учасник повинен зобразити слова пісні, щоб інші могли її відгадати. Умова – слова і цифри не писати! Час виконання 5 хвилин
ВПРАВА «ЧАШКА ТВОРЧОСТІ» Влаштуйтеся зручно, заплющте очі, дихайте спокійно, глибоко. Розслабтеся. Уявіть перед собою аркуш білого паперу, а на ньому – свою улюблену чашку. Розмалюйте уявно її так, як вам хочеться. А тепер ще раз розгляньте чашку. Наповніть її по вінця улюбленим напоєм. А тепер уявіть іще одну чашку, порожню, і відлийте в неї. А поряд іще порожня… І ще… Відлийте в усі чашки свого улюбленого напою. А тепер зазирніть у свою чашку. Вона знову повна! Що з нею трапилося? Ця чашка стала особливою - чарівною. Адже вона наповнилась вашою творчістю. Розплющте очі. Спокійно і впевнено скажемо: «Це я! У мене є така чашка!»
Учитель не робить кар‘єри… Він приходить у школу вчителем і йде в тому ж званні. Він — артист, але його глядачі і слухачі не аплодують йому, Він лікар, але його пацієнти не завжди хочуть лікуватися. То де йому взяти сили для щоденного натхнення? Тільки в усвідомленні ВЕЛИЧІ своєї справи. Успіхів Вам!