Учні зможуть ознайомитися з географічним положенням та природними умовами Апеннінського півострова, історією виникнення міста Рим. Навчаться вдосконалювати вміння узагальнювати і систематизувати вивчений матеріал шляхом складання таблиць;
* Давній Рим у VІІІ – І столітті до н.е. Тема розділу:
Номер слайду 2
* Природні умови Італії та виникнення Риму Тема уроку:
Номер слайду 3
* План уроку: Географічне положення та природа Апеннінського півострова; Населення; Виникнення Риму та правління царів.
Номер слайду 4
* Завдання уроку: Ознайомитися з географічним положенням та природними умовами Апеннінського півострова, історією виникнення міста Рим; Поглиблювати знання карти Європи; Вдосконалювати вміння узагальнювати і систематизувати вивчений матеріал шляхом складання таблиць;
Номер слайду 5
* Після уроку ви зможете!!! Описувати природні умови та спосіб життя населення Апеннінського півострова; Розповідати про виникнення Риму та правління царів.
Номер слайду 6
* В зошит накресліть дану таблицю Географічне положення Кліматичні умови Заняття населення
Номер слайду 7
* Географічне положення та природа Апеннінського півострова; (працюємо з підручником) Обриси якого півострова нагадують чобіток? Які моря омивають Апеннінський півострів? Які природні умови Апеннінського півострова? На які корисні копалини багатий півострів?
Номер слайду 8
* ІСТОРИЧНІ ОБЛАСТІ ІТАЛІЯ АПУЛІЯ ЕТРУРІЯ ЛАЦІЙ КАМПАНІЯ
Номер слайду 9
* НАСЕЛЕННЯ АПЕННІНСЬКОГО ПІВОСТРОВА ІЛЛІРІЙЦІ ІТАЛІКИ, ЛАТИНИ ЕТРУСКИ ГАЛЛИ ГРЕКИ Скориставшись картою підручника на ст. 200 скажіть, в якій частині півострова проживало те чи інше плем'я.
Номер слайду 10
* Карта розселення жителів півострова
Номер слайду 11
* Виникнення міста Рим Енциклопедія Кирила і Мефодія. (2005 р.)
Номер слайду 12
* Опрацюйте матеріал підручника на ст.202.“Легенди про заснування Рима” Назвіть осіб, причетних до заснування Риму Розкажіть одну з легенд про заснування Рима Про які події розповідає дана скульптура? Коли римляни святкують “день народження Вітчизни?” 753 - рік утворення Риму
Номер слайду 13
* Правління Римських царів Понад два століття Римом правили царі. Цей період називають “царським”, про нього відомо дуже мало. З усіх царів, які правили Римом протягом перших 250 років, народні перекази зберегли імена тільки деяких: Ромул, Нума Помпілій, Тулл Гостилій, Анк Марцій, Сервій Туллій.
Номер слайду 14
* Суспільний устрій Римська знать - корінні жителі, діти перших поселенців Переселенці, трудове населення міста: землероби, ремісники, торгівці Раби вважалися молодшими членами родини, але піддавалися експлуатації Патриції Плебеї Раби
Номер слайду 15
* КОНСУЛ – титул виборних найвищих урядових осіб В 510 році до н.е. з Риму вигнали останнього царя , наступного 509 року обрали двох консулів. Їх імена відомі – Луцій Юній Брут і Публій Валерій Публікола. В 509 році до н.е. римляни обрали двох урядовців, терміном на один рік. З тих часів розпочався період Республіки, який тривав до 30 року до н.е. форма державного правління через обраних народом урядовців; Обрахуйте скільки років в Римі тривав період республіки?
Номер слайду 16
* Поповнюємо словничок Плебеї – незнатне громадянське населення Риму; Фамілія – частина роду – сім'ї; Республіка – форма державного правління через обраних народом урядовців; Етруски – одне з найзначніших племен Стародавньої Італії; Патриції – римська знать; Консул – титул виборних найвищих урядових осіб. Раби – невільники, що піддаються експлуатації.
Номер слайду 17
* ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ (Що ви бачите на картинці?)
Номер слайду 18
* Тестові вправи Італія розташована на: А) Піренейському півострові; Б) Апеннінському півострові; В) Аравійському півострові. 2. Італія з півночі захищена горами: А) Андами; Б) Гімалаями; В) Альпами; 3. Землеробство, садівництво, ремесло, скотарство – основні заняття населення Італії? А) Так; Б) Ні.
Номер слайду 19
* Тестові вправи 4.Рік утворення міста Рим : А) 752; Б) 753; В) 754 5. Місто було названо на честь: А) Рема; Б) Ромула; 6. Понад два століття Римом правили: А) Царі; Б) Плебеї; В) Патриції; 7. Форма державного правління через обраних народом урядовців: А) Фамілія; Б) Консульство; В) Республіка.
Номер слайду 20
* Правильні відповіді (перевірте у свого товариша) 1. Б 2. В 3. А 4. Б 5. Б 6. А 7. В За 7 правильних відповідей 11б. За 6 правильних відповідей 10б. За 5 правильних відповідей 8б. За 4 правильні відповіді 6б. За 3 правильні відповіді 5б. За 2 правильні відповіді 3б.
Номер слайду 21
* ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ Опрацювати матеріал підручника (§ 37) та питання після параграфа; Знати нові терміни та поняття; Закінчити заповнення таблиці; Високий рівень – ст. 204 завдання “Якщо ви хочете стати істориком…”