Жуль Верн «П'ятнадцятирічний капітан». Образ Діка Сенда, моральні якості героя, його мужність і людяність
Номер слайду 2
Літературний диктант. Великий за обсягом і складний за будовою твір, Часто зі значною кількістю дійових осіб, у якому докладно описуються життєві події чи явища, називається... 2. Один із різновидів роману, що наповнений великою кількістю пригод та надзвичайних подій, якому притаманний напружений динамічний сюжет, насиченість таємницями, загадками, незвичайними подіями і несподіваними поворотами у їхньому розвитку, називається... 3. Науково обґрунтований роман, в основі сюжету якого лежить географічна помилка, це — ... 4. Роман Жуля Верна «П'ятнадцятирічний капітан» належить до різновиду роману, який називається...
Номер слайду 3
Сенс назви роману Жуля Верна На минулому уроці ми говорили про один з найвідоміших та найпопулярніших романів Жуля Верна. -Як ви гадаєте, чому роман названий саме так? -Що підкреслює автор назвою свого роману? -Чому б не назвати роман “Дік Сенд” (саме він є головним героєм твору) або “Пригоди на морі та в Африці” (ми ж виявили, що роман пригодницький)?Капітаном за волею обставин став неповнолітній хлопець. Саме це підкреслює назва роману. Хто з дитячих літ усвідомив, що праця –це закон життя, хто змалку знає,що хліб заробляється тільки в поті чола,той завжди готовий на великі справи. Жуль Верн
Номер слайду 4
Хто такий Дік Сенд?... Жуль Верн пише про свого улюбленого героя: «Дуже рано, у тім віці, коли ще зазвичай не замислюються над майбутнім, він усвідомив своє становище й дав собі обіцянку «стати людиною...» Сьогодні на уроці ми, аналізуючи життя Діка Сенда, спробуємо з'ясувати: А що значить стати людиною? Які якості ми цінуємо в людях?
Номер слайду 5
Загальна характеристика героя- Що вам відомо про народження Діка Сенда?- Коли Дік Сенд почав свідомо готувати себе до професії моряка? - Де і як він навчався? Яким було його ставлення до навчання- Хто і чому переймався долею хлопчика?Як Дік Сенд ставився до своїх благодійників? Зачитайте портретний опис Діка Сенда.
Номер слайду 6
Загальна характеристика героя
Номер слайду 7
Портретна характеристика“Дік Сенд був середній на зріст, міцно збудований, чорнявий, із синіми рішучими очима. Робота моряка підготувала його до життєвої боротьби. Його розумне обличчя дихало енергією. Це було обличчя не тільки хороброї, а й завзятої людини.”
Номер слайду 8
Дік Сенд — капітан шхуни «Пілігрим»«З цього хлопчини вийде колись чудовий моряк. У нього вроджений хист мореплавця»—Хто залишився на шхуні «Пілігрим» після трагічної загибелі капітана Халла та всієї команди? —Як ви розумієте той факт, що Дік Сенд на «Пілігримі» «уособлював усю команду»? —Як організував Дік Сенд роботу на кораблі? —Які заходи вжив Дік Сенд, коли розпочався штормовий супутний вітер? —Розкажіть про перше зіткнення Діка з Негоро? Чим воно закінчилося? Які риси Діка виявилися в цьому епізоді.—З якими труднощами зіткнувся Дік під час командування судном?
Номер слайду 9
Дік Сенд як провідник на суходолі«Він був капітаном на морі, залишиться капітаном і на суходолі» Чому провідником на суші став п'ятнадцятирічний Дік Сенд, а не 60-річний Том або 30-річний Геркулес, у яких життєвого досвіду, звичайно, було набагато більше? — Що, на вашу думку, допомогло юному капітанові перемогти всі випробування морської подорожі? — Складіть логічний ланцюжок, за яким Дік Сенд дійшов висновку, що вони опинилися в Африці.
Номер слайду 10
Логічний ланцюжокптахи не боялися людей дивна поведінка Дінго відсутність хінного дерева жирафивідсутність каучукового дерева і колібрі муха цеце поведінка Гаррісового коня сліди слонів гіпопотам відрубані руки, ланцюг і колодки лев
Номер слайду 11
Маршрут подорожі «Пілігрима»
Номер слайду 12
Дік Сенд у полоні«Він долав зневіру і був ладен скористатися з найменшої можливості діяти. Тільки не опускати рук!»Потрапивши в табір работорговців, юний Дік Сенд зазнавав величезних страждань. Перехід невільничого каравану від берега Кванзи до Казонде у 250 миль тривав 38 днів. П'ять тижнів страшних поневірянь і нелюдських мук. Але з перших днів «юнака не турбувала власна доля, злигодні та муки... Він хвилювався за місіс Уелдон та її сина». Він витримав жах цього переходу тільки тому, що вважав своїм обов'язком урятувати життя тим, кого любив, кому був відданий.
Номер слайду 13
Дік Сенд у полоніЯкий план урятування запропонував Дік Сенд? Розкажіть, як Дік Сенд урятував своїх супутників від тубільців. Чи можна цей вчинок назвати проявом самопожертви героя? Як Дік урятувався від неминучої смерті в нестримному потоці водоспаду? Що допомогло йому вижити? Єдиний раз під час переходу Дік відчув себе щасливим. Коли саме? Поясніть, чому Дік Сенд убив Гарріса? Дік Сенд розумів, що після цього вчинку йому не жити. Чому власне життя перестало бути для нього цінністю?
Анкета герояІм’я, прізвище. Дік Сенд. Вік 15 років. Місце народження. Коса Сенді-Гук у порту біля Нью-Йорку. Освіта, навчанняшкола в Сан-Франциско. Батьки. Сирота, батьків замінили містер і місіс Уелдон. Фах. Юнга ( з часом капітан) на шхуні “Пілігрим”Вчинки. Взяв відповідальність за команду й корабель на морі, на суші продовжив вести людей, намагаючись зберегти їм життя, врятувати від страшних небезпек, що підстерігали мандрівників на кожному кроціРиси характеру. Мужній, сміливий, відповідальний, добрий, вдячний, прагне до знань, вміє визнавати свої помилки, розумний, кмітливий, спостережливий. Ставлення друзів. Люблять, підтримують, пишаються, довіряють йому. Ставлення ворогів. Ненавидять, але й поважають. Ставлення автора. Любить, захоплений ним, ставить за приклад. Моє ставлення до героя
Номер слайду 16
Elementswww.animationfactory.com. Домашнє завдання. Створити в робочому зошиті або на листку А 4 ескіз сторінки літературного героя Діка Сенда у ФБ, скориставшись таблицею з його характеристикою та шаблонами сторінки ФБ.
Номер слайду 17
Elementswww.animationfactory.com. Домашнє завдання«Facebook» – найбільша соціальна мережау світі, яка була створена у 2004 р. студентом Гарвардського університету Марком Цукербергом та його сусідами по кімнаті Едуардом Саверином, Дастіном Московицем та Крісом Х’юзом.