Розвязування задач за допомогою теореми Піфагора. Тема уроку: Підготувала: Бондар О. В.,вчитель математики КЗ «Класична гімназія Кропивницької міської ради»
Номер слайду 2
- закріпити теоретичні знання;- активізувати пізнавальну діяльність учнів; - розвивати логічне мислення, пізнавальну активність учнів, обчислювальні навички, увагу, кмітливість; - формувати навички самооцінки, вміння та навички учнів розв’язувати практичні задачі на застосування теореми Піфагора;- виховувати інтерес до математики, розуміння ролі геометрії у вирішенні практичних завдань. Мета уроку:
Номер слайду 3
Бліцопитування. Який трикутник називається прямокутним?Як називаються сторони прямокутного трикутника?Яку сторону називають гіпотенузою?Які сторони називаються катетами?Чому дорівнює сума гострих кутів прямокутного трикутника?Чи може в прямокутному трикутнику бути два прямих кути? Чому?
Номер слайду 4
Бліцопитування. Перпендикуляр, проведений з вершини трикутника на протилежну сторону або її продовження.. Закінчити речення: Відрізок, що сполучає основу перпендикуляра з основою похилої… Як формулюється теорема Піфагора?Які проекції мають рівні похилі?Закінчити речення: більша похила має …. В прямокутному трикутнику напроти кута в 30 градусів лежить сторона …
Номер слайду 5
https://learningapps.org/1532713 ( трикутник та його елементи)Повторення навчального матеріалуhttps://learningapps.org/3379176 Елементи прямокутного трикутника
Номер слайду 6
Теорема Піфагора звучить так: У прямокутному трикутнику квадрат гіпотенузи дорівнює сумі квадратів катетів За малюнком: ВС²=АВ²+АС² Наслідкові формули: AB²=BC²-AC² AC²=BC²-AB²
Номер слайду 7
Номер слайду 8
ТРЕНАЖЕР ТЕОРЕМА ПіФАГОРА
Номер слайду 9
Знайти катет 𝑎 54𝑎 1 3 5 7 Виберіть правильну відповідь Вірно. Не вірно. Не вірно. Не вірно𝑐2=𝑎2+𝑏2 52=𝑎2+42 Підказка
Номер слайду 10
9 10 11 12 Виберіть правильну відповідь Вірно. Не вірно. Не вірно. Не вірно𝑐2=𝑎2+𝑏2 152=𝑎2+122 Підказка. Знайти катет 𝑎 15 𝑎 12
Номер слайду 11
14 16 18 20 Виберіть правильну відповідь. Вірно. Не вірно. Не вірно. Не вірно𝑐2=𝑎2+𝑏2 202=122+𝑏2 Підказка. Знайти катет 𝑏 20b12
Номер слайду 12
145 450 510 221 Виберіть правильну відповідь Вірно. Не вірно. Не вірно. Не вірно𝑐2=𝑎2+𝑏2 102=42+𝑏2 a=102−42 Підказка. Знайти катет 𝑏 10b4
Номер слайду 13
Розв’язати задачіЗАДАЧА 1 Знайти гіпотенузу, якщо один з катетів дорівнює 8см, а другий 6см. А)100см П)10см К)12см. Розв’язування: Нехай АВ=8см,а АС=6см,ВС-?
Номер слайду 14
ЗАДАЧА2. Одна зі сторін прямокутника дорівнює 7см,а діагональ - 25см. Знайти другу сторону прямокутника.І)24см Й)32см К)28см. Розв’язування:
Номер слайду 15
ЗАДАЧА 3 Бічна сторона рівнобедреного трикутника дорівнює 29см,а висота, проведена до основи,21см. Знайдіть основу трикутника. У)60см Х)30см Ф)40см
Номер слайду 16
ЗАДАЧА 4. Сторона ромба дорівнює 26см, а одна з діагоналей -48см. Знайдіть другу діагональ ромба.
Номер слайду 17
Домашнє завдання1. Знайти гіпотенузу прямокутного трикутника, катети якого дорівнюють 6 см і 8 см2. Знайти периметр ромба, діагоналі якого дорівнюють 6 см і 8 см3. Знайти висоту рівнобедреного трикутника, у якого бічна сторона дорівнює 13см, а основа 24 см4. Катети прямокутного трикутника відносяться як 3:4, а його гіпотенуза дорівнює 20см. Знайти катети трикутника