Причини і наслідки вживання наркотиків

Про матеріал
Бінарний урок з основи здоров’я з учнями 7 класу Бінарнй урок проводиться за участю вчителя основи здоров’я та психолога (психолог проводить роботу з презентаціями, ігри, подає інформацію щодо негативного впливу наркотичних речовин на організм людини). Тема: Причини і наслідки вживання наркотиків Мета: створити комфортну атмосферу, сприяти згуртованості групи, пояснити причини та наслідки вживання наркотичних речовин на організм підлітків, розвивати уміння наполегливо сказати „ні”. Матеріали: ватман, маркери, інформаційний аркуш, стікери. Форма проведення: групова (тренінгова) Хід заняття 1. Вступ (вчитель основи здоров’я) (5 хвилин) Вступне слово вчителя основи здоров’я, він вітається з дітьми та повідомляє їм тему та мету уроку. 2. Створення правил групи (2 хвилини) Створення правил роботи групи з короткими роз’ясненнями. 3. Вправа «Сонечко» (2-3 хвилини) Мета: визначити очікування учасників щодо тренінгу. Психолог: «Учні запишіть на промінчиках сонця (стікерах) свої очікування і приклеюючи на дошці, висловлюйте їх». 4. Мозковий штурм «Які ви знаєте наркотичні речовини?» (5хвилин) Мета: перевірка знань учнів Вчитель пропонує учням назвати які наркотичні речовини вони знають та записує їх на дошці. Після цього він акцентує, що їх вживання має негативний наслідок. 5. Інформаційне повідомлення «Чому люди починають вживати наркотики» (3 хвилини) Вчитель знайомить учнів із соціальними та психологічними чинниками. Соціальні чинники: - наркотики є легкодоступними; - реклама сигарет та алкоголю підступно створює позитивний імідж наркотикам і заохочує молодь; - наркотики вживають друзі; - деякі фільми і телепередачі романтизують наркотики. Психологічні чинники: - деякі люди не знають, як це небезпечно – курити, питии і вживати наркотики; - їм цікаво, на що це схоже; - вони не вірять, що вживання наркотиків є таким небезпечним, як про це кажуть експерти; - знаючи про небезпеку наркотиків і довіряючи експертам, вони вірять, що можуть спробувати наркотики, а потім відмовитися від них, коли захочуть; - вони думають, що більшість людей вживають наркотики; - вони позитивно ставляться до вживання наркотиків; - вони вірять, що наркотики допоможуть розв’язати їхні проблеми; - деякі підлітки переконані, що вживаючи наркотики, стають старшими на вигляд; - за допомогою наркотиків вони намагаються відновити психологічну рівновагу (позбавитися тривоги, смутку, низької самооцінки); - вони вважають, що це непоганий спосіб розважитися; - вони переконані, що вживання наркотиків – це модно, круто і поліпшить їхній імідж; - у них не розвинені соціальні навички, і вони не вміють казати «Ні». 6. Вправа «Малювання плакатів» (10 хвилин) Мета: з’ясування наслідків приймання наркотичних речовин. Психолог: «Зараз ми з вами об’єднаємось в дві групи по принципу «сонце-луна». Группа «сонце» записує на ватмані негайні наслідки вживання наркотичних речовин; группа «луна» - віддалені наслідки вживання наркотичних речовин. Після виконання вправи -презентація робіт. Психолог роздає інформаційний аркуш «Наслідки вживання наркотичних речовин» та пропонує розглянути портрети відомих людей які постраждали від їх вживання. Вчитель: «Якщо людина вживає наркотичні речовини у неї знижується апетит, а це як наслідок призводить до зниження імунітету, хвороб, тремтіння пальців, людина не здатна зосередити свою увагу на чомусь, втрачає сон і т.д.» 7. Вправа «Заграна пластинка» (10 хвилин) Мета: придбання навички наполегливо відстоювати себе, вироблення уміння сказати «ні». Психолог: «Вправа виконується у вигляді «вертушки». Учасники, що стоять у зовнішньому колі, щось пропонують, а ті, що стоять у внутрішньому колі, твердо й впевнено говорять «ні». Після вправи проводиться обговорення. Кому було важче відмовити? Чи треба нам з вами про це говорити? Як ви вважаєте для чого ми виконали цю вправу? 8. Реалізація очікувань. Вправа «Корабель» (2 хвилини) Психолог: «Діти, запишіть на стікерах свої очікування. Якщо вони здійснились, то вони повинні розміститись на кораблі, а якщо ні – на хвилях моря». 9. Підведення підсумків (5 хвилин) Вчитель: «Дорогі друзі! Сьогодні ми з вами дізнались які наркотичні і токсичні речовини ви знаєте, і як вони впливають на наше здоров’я, щоб зуміти зберегти своє і здоров’я друзів». Психолог: «Здоров’я – це, в першу чергу, спосіб життя людини. Це той стиль, який людина вибирає для себе, і саме він визначає, досягне людина благополуччя чи ні. Давно доведено, що все, що робить людина, відбивається на стані її здоров’я. Тому, щоб прийняти правильне рішення з приводу вживання наркотичних та токсичних речовин, треба спочатку продумати всі позитивні та негативні наслідки, і лише потім робити свій вибір». Список використаних джерел 1. Формування навичок здорового способу життя у дітей та підлітків: За проектом «Діалог»: Навч.-метод. посіб./ О.В. Вінда, О.П. Коструб, І.Г. Сомова, Н.О. Березіна, М.М. Галябарник, С.В. Кириленко. – 3-тє вид., переробл. і допов. – К., 2004. – 284 с. 2. Основи здоров’я: Підручник для 7 кл. загальноосв. навч. закл./ І. Д. Бех, Т.В. Воронцова, В.С. Пономаренко, С.В. Страшко. – К.: Видавництво «Алатон», 2015. – 200 с.
Перегляд файлу

Бінарний урок з основи здоровя з учнями 7 класу

 

Бінарнй урок проводиться за участю вчителя основи здоров’я  та психолога (психолог проводить роботу з презентаціями, ігри, подає інформацію щодо негативного впливу наркотичних речовин на організм людини).

Тема: Причини і наслідки вживання наркотиків.

Мета:  створити комфортну атмосферу, сприяти згуртованості групи,

пояснити причини та наслідки вживання наркотичних речовин на організм підлітків, розвивати уміння наполегливо сказати „ні”.

Матеріали: ватман, маркери, інформаційний аркуш, стікери.

Форма проведення: групова (тренінгова)

 

 

 Хід заняття

1. Вступ (вчитель основи здоров’я)  (5 хвилин)

Вступне слово вчителя основи здоров’я, він вітається з дітьми та повідомляє їм тему та мету уроку.

2. Створення правил групи (2 хвилини)

  Створення правил роботи групи з короткими роз’ясненнями.

3. Вправа «Сонечко» (2-3 хвилини)

Мета: визначити очікування учасників щодо тренінгу.

Психолог: «Учні запишіть на промінчиках сонця (стікерах) свої очікування і приклеюючи на дошці, висловлюйте їх».

4. Мозковий штурм «Які ви знаєте наркотичні речовини?» (5хвилин)

Мета: перевірка знань учнів

Вчитель пропонує учням назвати які наркотичні речовини вони знають та записує їх на дошці. Після цього він акцентує, що їх вживання має негативний наслідок.

5. Інформаційне повідомлення «Чому люди починають вживати наркотики» (3 хвилини)

Вчитель знайомить учнів із соціальними та психологічними чинниками.

Соціальні чинники:

- наркотики є легкодоступними;

- реклама сигарет та алкоголю підступно створює позитивний імідж наркотикам і заохочує молодь;

- наркотики вживають друзі;

- деякі фільми і телепередачі романтизують наркотики.

Психологічні чинники:

- деякі люди не знають, як це небезпечно – курити, питии і вживати наркотики;

- їм цікаво, на що це схоже;

- вони не вірять, що вживання наркотиків є таким небезпечним, як про це кажуть експерти;

- знаючи про небезпеку наркотиків і довіряючи експертам, вони вірять, що можуть спробувати наркотики, а потім відмовитися від них, коли захочуть;

- вони думають, що більшість людей вживають наркотики;

- вони позитивно ставляться до вживання наркотиків;

- вони вірять, що наркотики допоможуть розв’язати їхні проблеми;

- деякі підлітки переконані, що вживаючи наркотики, стають старшими на вигляд;

- за допомогою наркотиків вони намагаються відновити психологічну рівновагу (позбавитися тривоги, смутку, низької самооцінки);

- вони вважають, що це непоганий спосіб розважитися;

- вони переконані, що вживання наркотиків – це модно, круто і поліпшить їхній імідж;

- у них не розвинені соціальні навички, і вони не вміють казати «Ні».

6. Вправа «Малювання плакатів» (10 хвилин)

Мета: з’ясування наслідків приймання наркотичних  речовин.

Психолог: «Зараз ми з вами об’єднаємось в дві групи по принципу «сонце-луна». Группа «сонце» записує на ватмані негайні наслідки вживання наркотичних речовин; группа «луна» - віддалені наслідки вживання наркотичних речовин. Після виконання вправи -презентація робіт.

Психолог роздає інформаційний аркуш «Наслідки вживання наркотичних речовин» та пропонує розглянути портрети відомих людей які постраждали від їх вживання.

Вчитель: «Якщо людина вживає наркотичні речовини у неї знижується апетит, а це як наслідок призводить до зниження імунітету, хвороб, тремтіння пальців, людина не здатна зосередити свою увагу на чомусь, втрачає сон і т.д.»

7. Вправа «Заграна пластинка» (10 хвилин)

Мета: придбання навички наполегливо відстоювати себе, вироблення уміння сказати «ні».

Психолог: «Вправа виконується у вигляді «вертушки». Учасники, що стоять у зовнішньому колі, щось пропонують, а ті, що стоять у внутрішньому колі, твердо й впевнено говорять «ні».

Після вправи проводиться обговорення.

Кому було важче відмовити?

Чи треба нам з вами про це говорити?

Як ви вважаєте для чого ми виконали цю вправу?

8. Реалізація очікувань. Вправа «Корабель» (2 хвилини)

Психолог: «Діти, запишіть на стікерах  свої очікування. Якщо вони здійснились, то вони повинні розміститись на кораблі, а якщо ні – на хвилях моря».

9. Підведення підсумків (5 хвилин)

Вчитель: «Дорогі друзі! Сьогодні ми з вами дізнались які наркотичні і токсичні речовини  ви знаєте, і як вони впливають на наше здоров’я, щоб зуміти зберегти своє і здоров’я друзів».

Психолог: «Здоров’я – це, в першу чергу, спосіб життя людини. Це той стиль, який людина вибирає для себе, і саме він визначає, досягне людина благополуччя чи ні. Давно доведено, що все, що робить людина, відбивається на стані її здоров’я. Тому, щоб прийняти правильне рішення з приводу вживання наркотичних та токсичних речовин, треба спочатку продумати всі позитивні та негативні наслідки, і лише потім робити свій вибір».

 

 

 

Список використаних джерел

 

  1.    Формування навичок здорового способу життя у дітей та підлітків: За проектом «Діалог»: Навч.-метод. посіб./ О.В. Вінда, О.П. Коструб, І.Г. Сомова, Н.О. Березіна, М.М. Галябарник, С.В. Кириленко. – 3-тє вид., переробл. і допов. – К., 2004. – 284 с.
  2.    Основи здоров’я: Підручник для 7 кл. загальноосв. навч. закл./ І. Д. Бех, Т.В. Воронцова, В.С. Пономаренко, С.В. Страшко. – К.: Видавництво «Алатон», 2015. – 200 с.
doc
Пов’язані теми
Психологія, Розробки уроків
Додано
28 січня 2020
Переглядів
1239
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку