. ПРИГОДИ НА БАЛЕТНІЙ СЦЕНІ

Про матеріал
Мета: • навчальна: навчати учнів визначати та розкривати виражальне значення елементів музичної мови, особливості танцю та маршу для розкриття казкових образів музики С. Прокоф'єва; засвоювати поняття «танцювальність», «міміка», «жести»; • розвивальна: розвивати в учнів спостережливість, почуття ритму; • виховна: виховувати зацікавленість народною піснею, казкою, музикою С. Прокоф'єва, любов до них.
Перегляд файлу

Урок № 22. ПРИГОДИ НА БАЛЕТНІЙ СЦЕНІ

Мета:

 навчальна: навчати учнів визначати та розкривати виражальне значення елемен­тів музичної мови, особливості танцю та маршу для розкриття казкових образів му­зики С. Прокоф'єва; засвоювати поняття «танцювальність», «міміка», «жести»;

 розвивальна: розвивати в учнів спостережливість, почуття ритму;

 виховна: виховувати зацікавленість народною піснею, казкою, музикою С. Про­коф'єва, любов до них.

Музичний матеріал: А. Філіпенко «Ой весела дівчинка Олена», М. Коваль. Пісні з опери «Вовк та семеро козенят», С. Прокоф'єв «Вальс» із балету «Попелюшка».

Наочні посібники: нотна хрестоматія; портрети А. Філіпенка, М. Коваля, С. Прокоф'єва.

Обладнання: ТЗН; дитячі музичні інструменти; фонохрестоматія.

Тип уроку: комбінований урок.

Хід уроку

Учні входять до класу під музичний супровід («Вальс» із балету «Попе­люшка» С. Прокоф'єва).

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Перевірка готовності класу до уроку. Музичне вітання

2. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель. Сьогодні на уроці на нас чекає ще одна зустріч із театральною музикою. Знову ми сидимо у театрі: ось вона, знайома завіса, за якою відбува­ється підготовка до вистави, у оркестровій ямі музиканти налаштовують свої інструменти. Яку саму виставу сьогодні ми переглянемо — ви, мабуть, здога­даєтеся самі.

3. ОСНОВНА ЧАСТИНА

Учитель. Ця дівчина жила з батьком, мачухою та двома її доньками. Ма­чуха любила своїх доньок та ненавиділа свою падчерку, яку примушувала ви­конувати всю брудну й важку роботу в домі. Бідна дівчинка навіть не мала сво­го ліжка, і тому вночі вона спала у ящику з попелом.

 Чи здогадалися ви, що за казка до нас завітала?

Слухання музики

Учитель. Так, це казка про Попелюшку. Попелюшка дуже любила тан­цювати. А де можна було потанцювати? Звісно, на балу. Попелюшка мріяла потрапити до королівського палацу на бал. Усе, чого дуже бажаєш, обов’язково здійсниться! Так сталося і з Попелюшкою. Одного разу у палаці короля відбув­ся бал. Мачуха та її доньки вирушили туди, а Попелюшку залишили вдома. Але добра Фея вирішила нагородити Попелюшку за її добрий характер та пра­цьовитість. Вона перетворила її вбрання на чудову сукню, а її ніжки взула у кришталеві черевички. Гарбуз перетворила на карету, а мишей — на коней. Попелюшка вирушила на бал!

«У залі запанувала тиша. Гості перестали танцювати, музики грати: так уразила їх краса незнайомої дівчини. Чути було тільки шепіт:

 О, яка вона гарна!

Король, хоч який був старий, теж не зводив з неї очей і пошепки сказав ко­ролеві, що давно вже не бачив такої вродливої й милої дівчини.

Усі дами придивлялися до сукні та зачіски незнайомки, щоб завтра й со­бі зробити такі самі, якщо тільки знайдеться такий крам і такі вмілі кравці та перукарі...

Принц посадовив Попелюшку на почесне місце, а потім запросив до танцю. І Вона танцювала напрочуд граційно, і всі гості милувалися нею.

Після танців подали різні смачні наїдки та питва, але принц і не торкнувся  їх — він дивився тільки на красуню гостю і думав тільки про неї».

 Який танець виконували Попелюшка та принц?

Послухайте музику — і ви впізнаєте цей танець.

Слухання «Вальсу»

з балету «Попелюшка» С. Прокоф'єва.

 Що ви почули у цій музиці?

 Які настрої, почуття Попелюшки передає музика?

Діти, коли я слухаю цю музику, я завжди захоплююся тим, як композиторові  мовою музики так влучно вдається передати образи, характери героїв.  Музика Попелюшки ніжна, дещо сумна. Написав музику до цього балету російський композитор Сергій Прокоф’єв.

Заплющте очі та уявіть, що ви — маленькі принци та принцеси, танцюєте  на балу.

Повторне слухання музики з пластичним інтонуванням

Які б чудові не були окремі танці, проте тільки вони не можуть складати  балет. Що ще для цього потрібне? Як розповісти цілу історію, але не словами, а рухами?

Робота з поняттями

Саме танцювальність музики, а також міміка, жести допомагають артистам балету розігрувати драматичні сцени, різноманітні танцювальні пантоміми.

Вокально-хорова робота

Учитель. Настав і наш час розповісти музичну історію, але не у танці, а у пісні. Послухайте пісню про дівчаток і хлопчиків, які дуже хотіли потан­цювати, та дайте відповідь на запитання.

 Яким є характер цієї пісні?

Слухання пісні

«Ой весела дівчинка Олена» А. Філіпенка Розспівування, розучування пісні, спів за ролями Повторення пісень

з опери «Вовк та семеро козенят» М. Коваля

 4. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Учитель. Упродовж двох уроків ми ознайомилися ще з одним музичним жанром — балетом, що розповів нам цікаві казки. Щоб дізнатися про всі при­годи головних героїв, обов’язково прочитайте ці казки або запросіть ваших батьків разом із вами переглянути ці вистави у театрі.

Бесіда

 Музику до якого балету ми сьогодні слухали?

Учні виходять із класу під музичний супровід («Вальс» із балету «По­пелюшка» С. Прокоф’єва).

 

 

 

 

 

doc
Додано
26 березня 2020
Переглядів
354
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку