Розробка уроку на тему «НА КОНЦЕРТІ»

Про матеріал
Мета: ♦ навчальна: розповісти учням про музику як мистецтво, що розкриває життя людей і навколишній світ; з'ясувати ступінь усвідомлення учнями особливостей емоційного змісту музики; дати визначення поняття «концерт»; продовжувати ознайомлювати учнів із поняттям «темп»; ♦ розвивальна: розвивати здатність учнів виконувати основні тематичні завдання чверті, уміння орієнтуватися в засобах музичної виразності; ♦ виховна: прищеплювати учням зацікавленість музикою.
Перегляд файлу

Урок № 23. НА КОНЦЕРТІ

Мета:

 навчальна: розповісти учням про музику як мистецтво, що розкриває життя людей і навколишній світ; з'ясувати ступінь усвідомлення учнями особливостей емоційно­го змісту музики; дати визначення поняття «концерт»; продовжувати ознайомлюва­ти учнів із поняттям «темп»;

 розвивальна: розвивати здатність учнів виконувати основні тематичні завдання чверті, уміння орієнтуватися в засобах музичної виразності;

 виховна: прищеплювати учням зацікавленість музикою.

Музичний матеріал: українська народна пісня «Ой лопнув обруч»; І. Беркович. Кон­церт № 2 для фортепіано з оркестром (частина 3); поспівка «Весну зустрічаєм»; А. Філіпенко «Ой весела дівчинка Олена».

Наочні посібники: нотна хрестоматія; портрети І. Берковича, А. Філіпенка.

Обладнання: ТЗН; дитячі музичні інструменти; фонохрестоматія.

Тип уроку: комбінований урок.

Хід уроку

Учні входять до класу під музичний супровід (українська народна пісня «Ой лопнув обруч»).

1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Перевірка готовності класу до уроку. Музичне вітання

2. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ Бесіда

 Хто виконує музику?

 Чим відрізняється інструментальна музика від вокальної?

 Які ви можете пригадати інструментальні твори? вокальні?

3. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель. Я переконаний (-на), що всі ви любите музику. А де її можна почути, якщо не вдома? Звісно, на концерті. Запрошую вас відвідати концерт та дізнатися, що означає це чудове слово.

4. ОСНОВНА ЧАСТИНА

Учитель. Слово «концерт» має два значення. У першому значенні — це виконання музичних творів перед слухачами. Існує сольний концерт, у якому бере участь один артист, а також збірний, де виступають багато артистів.

Друге значення слова «концерт» — це змагання. І справді, на концерті, де виступають багато виконавців, вони начебто змагаються між собою.

Робота з поняттями

Існує ще одне значення цього слова. Концертом називають великий ін­струментальний музичний твір, що написаний для якогось музичного інструмента — фортепіано, скрипки або віолончелі — та симфонічного ор­кестру. Концерт — це також музичний жанр.

Такий твір зазвичай містить три частини, кожна з яких написана у різ­ному темпі.

 Які темпи є в музиці?

Такий твір є немовби змаганням соліста та оркестру, під час якого відбува­ється розмова між інструментом та оркестром на музичну тему.

Слухання музики

Учитель. Зараз і ми зіграємо такий концерт. Послухайте українську на­родну пісню «Ой лопнув обруч» та скажіть, чи знайома вам ця мелодія.

Слухання української народної пісні «Ой лопнув обруч»

Гра «Оркестр»

 

  I Z

 

  I Z

  I Z

  I I

 

   I I

 Z Z

   I I

 Z Z

 

   I I

 П І

 П І

 П І

Разом з учителем учні беруть участь у виконанні мелодії української народ­ної пісні «Ой лопнув обруч» на дитячих музичних інструментах.

Учитель. Український композитор Ісаак Беркович, який дуже любив українські народні пісні, написав Концерт для фортепіано з оркестром. Я не­випадково звернув (-ла) увагу на те, що він захоплювався українськими народ­ними піснями. Послухайте цей Концерт та дайте відповідь на запитання.

 Чи знайома вам основна мелодія, або, як кажуть музиканти, тема цього Концерту?

Слухання 3-ї частини Концерту № 2 для фортепіано з оркестром І. Берковича

Учитель. Так, композитор у концерті використав українську народну пісню «Ой лопнув обруч».

 Яким є характер прослуханої музики?

 Які музичні інструменти «змагаються» у цьому концерті?

Отже, дуже яскрава мелодія української пісні отримала друге життя у зо­всім іншому жанрі — у концерті.

 Порівняйте виконання пісні зі звучанням фіналу концерту. Чим вони різ­няться?

Вокально-хорова робота

Учитель. Сонячна, яскрава мелодія концерту створила у нас весняний настрій.

 Якими піснями зустрічають весну?

Розучування поспівки «Весну зустрічаєм» з показом руху мелодії рукою

Продовження роботи над піснею «Ой весела дівчинка Олена» А. Філіпенка

Гра «Учитель-диригент»

Перед виконанням пісні для кожного ряду обирають «диригента», який ке­рує співом, як «учитель». Він слухає спів учнів та оцінює його. Діти оцінюють майстерність «диригента».

5. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Учитель. Добігла кінця наша подорож до концерту.

Бесіда

 Що означає слово «концерт»?

 Для якого інструмента І. Беркович написав свій концерт?

 Як виховані люди поводяться на концерті?

Учні виходять із класу під музичний супровід (українська народна піс­ня «Ой лопнув обруч»).

 

 

 

 

doc
Додано
26 березня 2020
Переглядів
1392
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку