- ознайомити учнів з твором;
- формувати навички свідомого виразного читання; вчити учнів аналізувати прочитане, робити висновки;
- розвивати творче мислення і увагу до деталей, вміння висловлювати власну думку, образну уяву, фантазію, спостережливість;
- виховувати любов до читання та інтерес до народних казок.
Книга з текстом казки, ілюстрації персонажів, картки.
-1)Привітання.
Пролунав уже дзвінок.
Починається урок.
Кожен з вас приготувався,
На перерві постарався.
Тож і ми часу не гаємо -
Працювати починаємо.
-2)Налаштування на роботу.
Виразно читаємо,
Чітко відповідаємо,
Мовлення своє розвиваємо!
2. Актуалізація опорних знань
1) Гра «Актори»
- Вам потрібно вимовити речення «Міша вміє танцювати» із такими установами як: здивування, засмучення, насміхання, гнів, захоплення.
2)Гра «Незвичайні перетворення»
- Я пропоную вам виконати дії і прочитати слова.
Зуб + і — убі + ага + дка = ... (загадка).
Скарб — арб + ород — д + мовк + а = ... (скоромовка).
При + кут — ут + азал — ал + ка = ... (приказка).
Вітер – те + ш = … (вірш)
Оппо – по + ові + даз –з + ння ( оповідання)
Кара – ра + зорі – орі + рука – ру = …(казка)
-3)Бесіда:
- Що таке казка?
- Які чарівні казки ви знаєте?
- Що робить казку чарівною (чарівні персонажі, магічні події, випробування героя)?
3. Читацька розминка.
Роз’єднай слова і прочитай
Улізламишкаврукавичкутайкаже:
- Тутябудужити!
Колицежабкаплигаєтайпиьає:
- Ахто-хтовційрукавичці?
- Мишка-шкряботушка. Атихто?
- Жабка-скрекотушка. Пустиймене!
Чистомовка.
Га-га-га, га-га-га – у корови є рога.
Гу-гу-гу, гу-гу-гу – дали нам по пирогу.
Ги-ги-ги, ги-ги-ги – подивися навкруги.
Робота над загадками:
Завітав до тітки – ночі,
Позіхнув, розплющів очі.
Всіх скликає на сніданок,
Прокидайтеся, вже .. (Ранок)
Летить над світом чорна птиця.
Усім на світі добре спиться. (Ніч)
Дивний гість прийшов на ґанок,
Ще й замовив на сніданок
Темряви і трохи ночі.
Як поїв – розплющів очі. (День)
- Сьогодні ви познайомитесь з казкою, у якій герої Вечірник, Полуночник і Світанок допоможуть розгадати таємницю і врятувати добро.
1. Читання казки учителем.
- Виразне читання зупинками для пояснення важливих моментів.
2. Аналіз змісту:
- Хто головні герої казки?
- Як вони допомагали головному герою?
- Яке завдання потрібно було виконати?
- Чому герої змогли подолати труднощі?
3. Словникова робота.
Робота над образними висловами:
Дивитися смерті у вічі (здійснювати ризиковані вчинки, наражатися на смертельну небезпеку, ризикувати своїм життям).
Брати ноги на плечі (негайно забиратися геть; швидко тікати).
- Що символізують Вечірник, Полуночник і Світанок?
- Як казка вчить дружбі, сміливості та чесності?
1. Творче завдання:
- Намалювати одного з героїв (Вечірника, Полуночника чи Світанка).
2. Скласти продовження казки:
- Як би розгорталися події, якби герої потрапили в нову пригоду?
- Підведення підсумків уроку:
- Чого навчає казка?
- Який епізод запам’ятався найбільше?
- Вправа «Сенкан».
Підготуватися стисло переказати казку за складеним планом.