Пригоди у чарівній казці. «Вечірник, Полуночник і Світанок» (українська народна казка)(продовження). Вибірковий переказ частин твору. Наш урок цікавим буде!Казку люблять усі люди!І дорослі, і малі,Тобто, й наші школярі. Будемо ми працювати,Й руку вправно піднімати. Підготувала вчитель початкових класів. Казка кличе нас усіх, Перещепинської гімназії «Крок»Починаємо мерщій!.. Юлія Ващенко
Скоромовка. Ходить квочка. Коло кілочка,Водить діточок. Коло квіточок.
Номер слайду 4
« Вечірник, Полуночник і Світанок»Головні та другорядні герої.
Номер слайду 5
Головні герої це головні персонажі з твору, про яких розповідається,ідеться у творі, а другорядні це ті ,що просто присутні у історіі. Так само і у фільмах є головні герої, що виконують ролі тих персонажів, про яких ідеться, а другорядні - це як масовка...)Сторінка літературознавця
- Чому діти отримали такі імена?- Що сталося у царстві?- Хто головні герої?- Як ви гадаєте, чому хлопці вирішили шукати царівну?- Кого зустрів Світанок у печері?- Як допоміг Світанок бабі з дідом?Аналіз домашньої роботи
Номер слайду 9
У які пригоди потрапляв Світанок?Настав час прощатися з дідом і бабою. Виніс дід чарівного меча, віддав хлопцеві, баба ще порадила.— Коли будеш вилазити звідтіля на світ, то спершу почепи до шнура каменя. Попрощався хлопець з дідом і бабою, пішов шукати царівни. Йшов не довго, не коротко, аж побачив у скалі печеру. Зайшов, а там сидить у кутку красива дівчина. Побачила вона хлопця та й каже.— Тікай, бо скоро змій прилетить. Як увидить він тебе, то зжере.— А хто ти така? — питається хлопець. Тут і розказала дівчина, що вона царева дочка, а украв її з царського саду, куди вона вийшла погуляти, великий семиголовий змій. Узяв Світанок дівчину і — в дорогу. Аж чує: земля двигтить, за ними летить, женеться семиголовий змій. Замахнувся хлопець дідовим мечем — зрубав змієві шість голів, а сьомої не може. Довго билися, рубалися, аж хлопець упав знесилений. Тоді царівна хлюпнула на нього цілющою водою, він ожив, одрубав змієві сьому голову.
Номер слайду 10
Що ж чекає далі братів і царівну?Скоро казка мовиться, та не скоро діло робиться. Набрів хлопець на діру у скелі, де чекали на його старші брати. Узяв кінець шнура, прив'язав до його царівну. А вона зняла з руки перстень, переламала: одну половину взяла собі, а другу дала хлопцеві. Витягли старші брати царівну, знов опустили шнура, а хлопець згадав бабину пораду, почепив до його каменя. Дотягнули брати до половини його і кинули. Задумався Світанок, пішов у ліс. Побачив орлине гніздо: велика сова саме хотіла з'їсти маленьких орлят. Замахнувся хлопець мечем, одігнав сову, захистив од смерті орлиних дітей. Тут надлетів орел і каже:— За те, що ти врятував моїх дітей, я стану тобі в допомозі.— Допоможи мені, орле, вибратися звідтіля наверх.— Добре... Тільки на запас візьми багато м'яса і живучої води. Вернувся хлопець до діда і баби, випросив у їх вола, зарізав його. М'ясо і живучу воду приладнав до спини орла, сам сів на його. Полетіли.
Номер слайду 11
Що пролетять трохи — і дає хлопець орлові з'їсти м'яса, що пролетять — знов дає м'яса. Та під самим верхом орлові забракло м'яса. Тоді хлопець одрізав і дав йому свою литку, а на рану полив живучою водою. Вона зажила. Питається орел:— Що ти давав мені їсти в останній раз? А хлопець:— Давав своє м'ясо. Так вибрався молодший брат наверх. Пішов він до царя, а там весілля: його старший брат жениться з царівною. Вона ж нікому не хоче казати правди, бо брати настрахали. Світанок — одразу ж до царя. Розказав, як його старші брати обманули, показав половину персня, а царівна — свою половину. Тут же цар наказав гнати геть за брехню старшого і середнього братів. А наймолодший брат оженився з царевою дочкою. На тому й казці кінець.
Номер слайду 12
- Знайди в тексті пояснення, як утворились імена синів?- У які пригоди потрапляв наймолодший син – Світанок?- Чому Світанок причепив до шнура камінь?- Завдяки яким рисам характеру він здобув перемогу?- Зверни увагу, як казка починається, а як закінчується?Літературний звіт
Номер слайду 13
Дивитися смерті у вічі – здійснювати ризиковані вчинки. Брати ноги на плечі – негайно забиратися геть; швидко тікати. Як ви розумієте значення образних висловів:
Номер слайду 14
Всі ви, діти, молодці,Гарно працювали!Але дзвоник пролунав. Він мені і вам сказав,Що урок вже час кінчати,Треба йти відпочивати. Домашня робота. Ст. 49-51 (читати, переказувати)