ХАРАКТЕРИСТИКА
____
Хлопчик виховується у повній сім`ї. Дитина належним чином забезпечена всім необхідним, батьки багато уваги приділяють розвитку та вихованню дитини.
Фізичний розвиток: відповідає віковій нормі. Координованість рухів, загальна та дрібна моторика розвинені на достатньому рівні. Поява клінічної симптоматики розпочалася у 2-3 роки.
Соціально-побутові навички сформовані недостатньо, привертає увагу одноманітний і однобічний характер розвитку і захоплень дитини (цікавиться виключно картками автомобілів, марок автомобілів), спостерігається відсутність інтересу до рольових ігор, неможливість підтримувати повноцінні стосунки з людьми, недостатність комунікативного використання мовлення. Прослідковується затримка розвитку власного «Я». Зоровий контакт встановлювати здатен.
Порушення харчової поведінки: вибірковість у споживанні їжі (їсть тільки йогурт, молоко, макарони, іншу їжу вживати відмовляється). Хлопчик більше 1 року відмовляється відвідувати перукарню. Навички відвідування туалету та особистої гігієни розвинуті на достатньому рівні.
Оцінка когнітивної сфери: має здатність утримувати увагу протягом 1-2 хвилин без сторонніх подразників. Швидко переключається з одного виду діяльності на інший. Функція стійкості уваги знижена. Пам'ять мимовільна. Виконує тільки наочно-дійові завдання. Мисленнєві операції (аналіз, синтез, класифікація розвинені на низькому рівні).
Увага нестійка, спостерігається виснаженість уваги, знижена концентрація уваги. Характерна слабкість довільної уваги, що виражається в малій стійкості, труднощах розподілу, сповільненим переключенням, недостатнім рівнем концентрації уваги на завданні.
Сприймання характеризується фрагментарністю, обмеженістю обсягу та повільним темпом. Уповільнені процеси переробки інформації, спостерігається загальна пасивність сприйняття.
Пам`ять. Збережена змістовна, логічна пам'ять, характерна активність пригадування. Зосередження і запам'ятовування на мимовільному рівні відбувається значно краще. Міцність запам`ятовування цифрового, словесного, наочного матеріалу розвинена на середньому рівні, спирається переважно на зоровий та акустичний канали сприйняття.
Емоційно-вольова сфера. Переважаючий настрій позитивний, здатен встановлювати контакти з емоційно значимими людьми.
Характерна швидка втомлюваність, відволікання на сторонні подразники, проте за потреби та належної мотивації здатен працювати продуктивно протягом 2-3 хвилин. Спостерігаються дисфоричні спалахи – миттєва реакція на найменші зміни навколишнього середовища, на стимуляцію до оволодіння новою діяльністю.
Здатність до свідомого та цілеспрямованого регулювання своєї діяльності відсутня, епізодично виявляє інтерес до певних видів діяльності, може протягом певного часу працювати з картками (тільки картки машин). На зміну виду діяльності реагує негативно (плаче, спостерігається посилення стереотипій).
Не адекватно реагує на емоції інших людей (невідповідність поведінки емоційному та соціальному контексту).
Мовлення: Розмовною мовою не користується, манера говорити специфічна, не вживає особових займенників, говорить про себе в другій або третій особі. Мовлення фрагментоване, переповнене неологізмами, ехолалічними фрагментами.
Звернене мовлення розуміє частково, вербальні інструкції виконує за бажанням. Пасивний словник більше за активний. Спостерігається спонтанне наслідування різних звуків, слів та висловлювань, ехолалія безпосередня і відставлена. Включає слова або речення іншої людини в свої власні реакції (повторює слова та пісеньки з мультфільмів, побачених раніше).
Висловлює свої вимоги або відмову від чого-небудь невербальним шляхом, для вираження протесту використовує уже наявні форми комунікації. У дитини є власні спонтанні висловлювання, які не мають комунікативної спрямованості. Зв'язок між висловлюваннями дитини та його діями частково простежується.
Оцінка освітньої діяльності: при складанні розрізних картинок виникають труднощі. Рахує від одного до 10 механічно. Частково орієнтується у схемі власного тіла. Диференціює предмети за кольором, формою, величиною самостійно. Виникають труднощі у просторовому розміщенні предметів. Групування предметів за певними ознаками не виконує. Графомоторні навички не сформовані. Потребує постійної підтримки та заохочення.
Практичний психолог