Заняття №4.(Спільно діти з батьками).
Тема: Співпраця батька та дитини.
Інструментарій: м'яч, паперові макети долоні червоного, жовтого, синього кольору, чарівна паличка.
1. Розминка.
Вправа «Компліменти» (учасники сидять у колі).
Інструкція: «Зараз ми говоритимемо один одному компліменти. Потрібно кинути м'яч кожному з учасників та сказати йому щось приємне. А той відповідає: «так, звичайно, але я ще й… (5 хв)
Вправа «Кричалки-шепталки-мовчалки» (батьки сидять у колі, діти стоять у середині кола).
Мета: розвиток спостережливості, навчання дітей діяти за правилом вольового регулювання.
Інструкція: Роздати дорослим три силуети долоні: червоний, жовтий, синій. Це сигнали. Коли дорослий піднімає червону долоню - кричалку, - дітям можна бігати, кричати, сильно шуміти. Жовта долоня – «шепталка» – треба тихо пересуватися та шепотітися. На сигнал «мовчалка» – синя долоня – діти повинні завмерти на місці або лягти на підлогу і не ворушитися. Закінчувати гру слід "мовчалками".
Обговорення вправ з дітьми.
Вправа «Дихання Доброї Тварини» (розбивають учасників на сімейні діади чи тріади).
Інструкція: «Зараз я змахну чарівною паличкою і перетворю вашу сім'ю на Велику Добру Тварину, візьміться за руки, давайте зобразимо, як вона дихає: вдих — робите крок на зустріч один одному. Видих - крок назад. Тварина дихає рівно та спокійно. Послухаємо, як б'ється його серце. Стук — крок уперед. Стук - крок назад. Дуже важливо все робити одночасно.
2. Основна частина.
Вправа «Водій».
Мета: досягнення взаєморозуміння різних рівнях взаємодії.
Інструкція: Учасники вільно переміщаються у приміщенні парами, при цьому один учасник (водій) знаходиться за спиною у іншого, спрямовуючи його (автомобіль) за плечі. Очі учасника, що направляється, закриті, він повинен повністю довіряти своєму водію в тому, що їх пара не зіткнеться з іншою. Через деякий час ведучий просить пари помінятись місцями. Якщо гра виходить, то ведучий просить додати швидкість. (10 хв)
Обговорення вправи. Обмін почуттями, враженнями:
1. Як вам було перебувати в ролі «автомобіля»?
2. Чи комфортно вам було з вашим водієм?
3. Що ви відчували, коли були водієм? (10 хв)
Вправа «Мені подобається» (батько та дитина сидять на стільцях навпроти один одного).
Мета: встановлення позитивного діалогу між дитиною та батьком.
Інструкція: Пара (батько та дитина) розмовляють один з одним, постійно промовляючи початок запропонованої фрази: «Мені подобається, що ти…» і додають до неї зміст. Тим самим виникає позитивний діалог. Батько дає дитині, а дитина батькові «зворотний зв'язок» (10 хв)
Обмін почуттями.
Вправа «Мозковий штурм для дітей» (батьки та діти сидять у колі)
Мета: організація мисленнєвої діяльності, аналіз сімейної ситуації, виникнення осяянь.
Інструкція: Тренер зачитує питання (завдання), діти міркують, як би вони надійшли в ситуації, що склалася.
Завдання, які зачитує тренер:
1. Твоя сім'я їде на місяць у відпустку, але тебе залишають вдома одного. Тобі треба поливати кімнатні рослини. Як ти це робитимеш? Як часто? І т.д.
2. Як ти визначиш час, якщо немає годинника?
3. Що треба зробити, щоб потрібна річ ніколи не губилася?
Завершення .
Вправа «Подарунки» (25 хв.)
Мета: дати можливість учасникам групи висловити своє ставлення один до одного та побачити себе очима інших.
Інструкція: кожна сімейна діада (тріада) після 2-3 хв обговорення «дарує» іншим сім'ям те, чого їм не вистачає для повної гармонії в сім'ї. Наприклад: «Світла та Андрій, ми хочемо вам подарувати впевненість у своїх силах, оптимізм. Як тільки ви перестанете сумніватися в собі, ви будете гармонійною сім'єю». Своє послання необхідно закінчити словами: «У вас буде все чудово, тому що ви – чудова сім'я!».