1. «Робота в малих групах»
Під час вивчення у 5 класі теми «Ділення натуральних чисел. Перевірка результатів дій множення і ділення» (тип уроку-комбінований) на етапі вивчення нового матеріалу можна використати роботу в малих групах, працюючи з підручником після пояснення вчителя. Запис у конспекті виглядатиме так.
4.Вивчення нового матеріалу
1)Пояснення вчителя
2)Робота з підручником
-Діти, об'єднайтеся у групи таким чином: учні ,які сидять за першою партою, повертаються до учнів за другою партою-це перша група; учні за третьою і четвертою партами-друга і т.д. (слідкую за утворенням груп , допомагаю дітям у цьому).У кожній із груп розподіліть між собою ролі спікера, секретаря, посередника і доповідача. Обов'язки кожного з них записані на аркушах паперу, що на ваших столах. Ваше завдання: опрацювати пункт 17 параграфу 3 і обговорити у своїх групах відповіді на запитання:
1-ша ,3-я і 5-та, групи:
- Як називаються компоненти при діленні? Як їх знайти, коли відомі інші? 2-а і 4-та групи:
- Як перевірити результати дій множення і ділення? (Питання записані на дошці.)
- Працюватимете за планом, який отримає кожна група.
План (1-а,3-я,5-а гр„)
1.Назва компонентів при діленні.
2.Як знайти невідоме ділене?(від прикладу до правила)
3.Як знайти невідомий дільник?
План (2-а і 4-а гр..)
1 .За допомогою якої дії можна перевірити результат дії множення?
2. За допомогою якої дії можна перевірити результат дії ділення? Навести приклади.
Час на опрацювання і обговорення матеріалу-5 хв.
(Учні працюють у групах, після чого доповідачі чітко висловлюють думку групи, доповнюючи один одного. Я контролюю всі відповіді, вношу свої корективи).
2.Такі методи інтерактивного навчання, як «робота в парах», «робота в малих групах», «робота у великій групі», «модель навчання у грі» я використовувала під час проведення уроку у шостому класі, конспект якого подано на платформі « На урок».
3. «Мозковий штурм» можна використати на уроці алгебри у 9 класі під час вивчення теми «Розкладання квадратного тричлена на лінійні множники»(урок практикум з елементами дослідження) на етапі актуалізації опорних знань.
Ш. Актуалізація опорних знань учнів.
1. Експрес опитування.
1) Що називають квадратним тричленом?
2) Що називають коренем квадратного тричлена?
3) Що потрібно зробити,щоб знайти: корені квадратного тричлена?
4) Скільки коренів може мати квадратний тричлен?
2. «Займи позицію".
Учням слід дати відповідь на запитання, чи має квадратний тричлен корені, та аргументувати свою відповідь.
1) х2-2х+1; 2)х2 + 4х+5;3) 5х2-8х+3.
3. Повторення алгоритму розкладання квадратного тричлена на лінійні множники.
1) За якої умови квадратний тричлен можна розкласти на лінійні множники?
2) За якою формулою можна розкласти квадратний тричлен на лінійні множники?
3) Сформувати алгоритм розкладання квадратного тричлена на лінійні множники (розглянути випадки В>0, В=0).
4.«Мозковий штурм».
Знайти корені квадратного тричлена та розкласти його на лінійні множники:
1) х2 -5х+6; 2) х2 -Зх+2 ; 3) х2 -7х+10; 4) х2 +х-6; 5) у? -9х+8 ; 6) х2 +2х-3;7)х2-8х+7; 8)х2+4х-5.
4. Інтерактивну технологію «Карусель» я застосовувала під час комбінованого уроку за темою «Розв'язування вправ
на всі дії з натуральними числами».
5. Метод «Мікрофон» застосовую під час проведення підсумку уроку.
Наприклад, під час проведення уроку «Розв'язуваня вправ за темою
«Раціональні вирази». Самостійна робота» у 8-му класі (урок узагальнення
і систематизації знань), це можна зробити так:
- Учні, уявимо собі, що ручка, яку я тримаю у руці,- мікрофон. Дайте відповіді на запропоновані вам запитання, висловлюючись у «мікрофон».
- Які завдання, запропоновані вам на сьогоднішньому уроці, вдавалися найважче? У чому полягає, на вашу думку, важкість у їх виконанні? (учні відповідають - я узагальнюю їхні відповіді).
- Які дії ви навчилися виконувати з раціональними дробами?
- Що важливо запам'ятати при розв'язуванні рівнянь зі змінною в знаменнику?
- При розв'язуванні раціонального рівняння отримали: х=2 ; х=3; х не дорівнює 2. Що запишемо у відповідь?
6. Метод «Незакінчені речення» я застосовую на таких етапах уроку: актуалізація опорних знань учнів, закріплення вивченого матеріалу, підсумок уроку. Наприклад, на уроці геометрії в 11-му класі під час уроку узагальнення та систематизації знань за темою «Многогранники» при проведенні підсумку уроку можна використати цей метод.
VI. Підсумок уроку.
- Учні, зараз ми підсумуємо все, що ми повторили на сьогоднішньому уроці у такий спосіб: я розпочинатиму речення, а ви повинні його закінчити, щоб твердження було правильним. Використовуйте свої знання, які ви отримали протягом вивчення розділу «Многогранники».
- Двогранним кутом називається фігура, утворена...
- Лінійним кутом двогранного кута називається кут, утворений в результаті перетину двогранного кута з площиною,...
- Мірою двогранного кута називається міра...
- Тригранним кутом називається фігура...
- Многогранник, дві грані якого - рівні п-кутники з відповідно паралельними сторонами, а всі інші п граней-паралелограми, називається...
- Висотою призми називається відстань...
- Відрізок, який сполучає дві вершини призми, що не лежать на одній грані, називається...
- Многогранник - це...
- Діагональним перерізом призми називається переріз призми площиною, яка проходить через...
- Прямокутний паралелепіпед — це призма...
- Призма називається прямою, якщо її бічні ребра...
- Пряма призма називається правильною, якщо в її основі лежить...
- Прямокутний паралелепіпед, у якого лінійні виміри рівні, називається...
- Піраміда - це многогранник...
- Апофемою називають...
- Площа поверхні прямої призми дорівнює...
- Площа поверхні піраміди дорівнює...
Додатки
1. Завдання до уроку у 6-му класі «Розв'язування вправ за темою «Раціональні числа» ».
«ЛОТО»
Варіант 1
Знайти модуль кожного з чисел.
1. -3;
2. 6,7
Яке з чисел більше ?
3. -12 і-15;
4. 16 і О
Записати ціле число, яке знаходиться на координатній прямій між числами:
5. -4,5 і-3,75;
6. 18,2 і 19,5
Варіант 2
Знайти модуль кожного з чисел.
1. -5,3 ;
2. 48
Яке з чисел більше ?
3. 4,3 і-8;
4. О і-7
Записати ціле число, яке знаходиться на координатній прямій між числами:
5. -1 і 1;
6. 0,19 і 1,5
Варіант З
Знайти модуль кожного з чисел.
1. 0;
2. -29,8
Яке з чисел більше ?
3. 8 і 9;
4. -18 і-42
Записати ціле число, яке знаходиться на координатній прямій між числами:
5. О і 2;
6. -0,1 і 0,5
Варіант 4
Знайти модуль кожного з чисел.
1. -1;
2. 15,7
Яке з чисел більше ?
3. -1 і-15;
4. 1 і О
Записати ціле число, яке знаходиться на координатній прямій між числами:
5. -5і-3;
6. 8,2 і 9,5