Приклади використання технології критичного мислення на уроках математики

Про матеріал
У розробці розглянуто приклади впровадження технології розвитку критичного мислення в освітній процес на уроках математики
Перегляд файлу

Приклади використання  технології критичного мислення

ПРИЙОМ – “СЕНКАН”

Тема: Рівняння ( 7 клас)

1. Рівняння

2. Різні, складні

3. Складаємо, розв’язуємо, аналізуємо

4. Рівняння- запис з невідомим.

5. Рівність

Тема: Трикутники ( 7 клас)

1. Трикутник

2. Прямокутний, гострокутний

3. Малюємо, розрізняємо, описуємо

4. Трикутник – найважливіший фігура  в геометрії

5. Многокутник

 

Метод Прес

Тема: Суміжні кути ( 7 клас)

Я вважаю, що два гострих кути

не можуть бути суміжними

 

 

тому що, по теоремі            наприклад,                      отже, якщо один із

сума суміжних кутів              89°+56°=145°              суміжних кутів гострий,

дорівнює 180°                       145°180°                       то другий – тупий

 

 

 

Кластер

Тема: Квадратні рівняння ( 8 клас)

                   Зведене рівняння              a=1       теорема Вієта      х12=-b

                                                                                                          х1∙х2              

                                           Квадратичні рівняння

                                           ах2+bх+с=0, а

 

 

                  неповне рівняння                                повне рівняння

        

      b=0             c=0              b=0 і с=0                          D=b2-4ac                     

      

     ах2+с=0       ах2+bх+=0        ах2=0                 D           D=0            D

    x2=            х(ах+ b)=0

                                                                       не має корнів

       два корні      один корінь          один корінь    два корені

 

Два корені       не має коренів                                            х=-          x1=

                                                                                                                  X2=

Х1=                                   х=0        х=-         х=0

Х2=

 

 

 

Асоціативний кущ

Тема: Трикутники (7 кл.)

 

 

                    Вершини                   сторони                 кути

 

 

Трикутники

  рівнобедренний                                                                              прямокутні

 

                 рівносторонній    різносторонній    тупокутний   гострокутний

 

 

 

Кубик Блума

Тема: Чотирикутники ( 8 клас)

Назвіть: Чотири признаки ромба

Чому: Квадрат має властивості ромба і прямокутника

Поясни: Чому сума кутів прилеглих до однієї сторони паралелограму дорівнює 180°

Запропонуй: Підтвердження того, що діагоналі квадрату рівні

Придумай: Прикладну задачу, розв’язком якої є рівняння

Проаналізуй: Чи буде ромб паралелограмом, якщо у нього діагоналі рівні.

 

 

 

 

Ключові слова

Тема: Кут. Види кутів ( 5 клас)

Завдання: прочитайте матеріал і заповніть таблицю

Ключові слова

Коментар

Кут

 

Вершина кута

 

Сторона кута

 

Позначення кута

 

Рівні кути

 

Прямий кут

 

Гострий кут

 

Тупий кут

 

Інструмент для вимірювання кутів

 

 

 

Розірваний ланцюжок

Тема: Формули скороченого множення( 7 клас)

Завдання: скласти формули із двох частин і їх назву

 (a+b)2

(a+b)( a2−ab+b2)

Різниця кубів

(a−b)(a+b)


a2−2ab+b2

Різниця квадратів

а3 – b3

(a-b)( a2+ab+b2)

Квадрат  суми

а3+ b3

а2+2ab+b2

Квадрат різниці


(a−b)2

а2−b2

Сума кубів

 

Прийом «Рафт»

Тема: Чотирикутники ( 8 клас)

«Я – геометрична фігура. Моя назва походить від грецького слова, що означає столик.  У мене дві протилежні сторони паралельні, а дві не паралельні. Я буваю різних видів. У мені можна провести середню лінію. Хто я?»

Тема: Симетрія  ( 9 клас)

Я-у квітці, я- у метелику, я – у кристалі, я-у архітектурі, я- у скульптурі. А ще про мене сказано, що я – елемент краси, за допомогою якого протягом багатьох віків намагались пояснити і створити порядок і досконалість. Хто я?»

Інтелект - карта

Інтелект-карта – спосіб зображення процесу загального системного мислення за допомогою схем,  реалізується у вигляді деревоподібної схеми, на якій зображені поняття, імена вчених, означення, формули, пов’язані між собою гілками, що розгладжуються від центрального поняття.

Метод інтелект-карт дозволяє: формувати вміння, пов’язані із сприйняттям, переробкою та обміном інформації, покращувати усі види пам’яті учнів та прискорювати процес навчання.

Тема: Натуральні числа ( 5 клас)

Один, два, три…                                                          Перший, другий, третій…

                             

                             Скільки?                                                  Котрий?     

 

         Для лічби предметів                             Для визначення порядку

 

 

 

 

 

 

Десять цифр            Найбільше число    Найменше число      Запис    

 

0,1,2,3,4,5,6,7,8,9      не існує                        1       

 

                                                                                     мільярдів                                  

                                                                  Класи         мільйонів

                                                                                     тисяч

                                    розряди                                   одиниць

сотні               десятки               одиниці

docx
Додано
13 вересня 2023
Переглядів
277
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку