Приклади використання технології критичного мислення
ПРИЙОМ – “СЕНКАН”
Тема: Рівняння ( 7 клас)
1. Рівняння
2. Різні, складні
3. Складаємо, розв’язуємо, аналізуємо
4. Рівняння- запис з невідомим.
5. Рівність
Тема: Трикутники ( 7 клас)
1. Трикутник
2. Прямокутний, гострокутний
3. Малюємо, розрізняємо, описуємо
4. Трикутник – найважливіший фігура в геометрії
5. Многокутник
Метод Прес
Тема: Суміжні кути ( 7 клас)
Я вважаю, що два гострих кути
не можуть бути суміжними
тому що, по теоремі наприклад, отже, якщо один із
сума суміжних кутів 89°+56°=145° суміжних кутів гострий,
дорівнює 180° 145°180° то другий – тупий
Кластер
Тема: Квадратні рівняння ( 8 клас)
Зведене рівняння a=1 теорема Вієта х1+х2=-b
х1∙х2=с
Квадратичні рівняння
ах2+bх+с=0, а
неповне рівняння повне рівняння
b=0 c=0 b=0 і с=0 D=b2-4ac
ах2+с=0 ах2+bх+=0 ах2=0 D D=0 D
x2= х(ах+ b)=0
не має корнів
два корні один корінь один корінь два корені
Два корені не має коренів х=- x1=
X2=
Х1= х=0 х=- х=0
Х2=
Асоціативний кущ
Тема: Трикутники (7 кл.)
Вершини сторони кути
Трикутники
рівнобедренний прямокутні
рівносторонній різносторонній тупокутний гострокутний
Кубик Блума
Тема: Чотирикутники ( 8 клас)
Назвіть: Чотири признаки ромба
Чому: Квадрат має властивості ромба і прямокутника
Поясни: Чому сума кутів прилеглих до однієї сторони паралелограму дорівнює 180°
Запропонуй: Підтвердження того, що діагоналі квадрату рівні
Придумай: Прикладну задачу, розв’язком якої є рівняння
Проаналізуй: Чи буде ромб паралелограмом, якщо у нього діагоналі рівні.
Ключові слова
Тема: Кут. Види кутів ( 5 клас)
Завдання: прочитайте матеріал і заповніть таблицю
Ключові слова |
Коментар |
Кут |
|
Вершина кута |
|
Сторона кута |
|
Позначення кута |
|
Рівні кути |
|
Прямий кут |
|
Гострий кут |
|
Тупий кут |
|
Інструмент для вимірювання кутів |
|
Розірваний ланцюжок
Тема: Формули скороченого множення( 7 клас)
Завдання: скласти формули із двох частин і їх назву
(a+b)2 |
(a+b)( a2−ab+b2) |
Різниця кубів |
(a−b)(a+b) |
|
Різниця квадратів |
а3 – b3 |
(a-b)( a2+ab+b2) |
Квадрат суми |
а3+ b3 |
а2+2ab+b2 |
Квадрат різниці |
|
а2−b2 |
Сума кубів |
Прийом «Рафт»
Тема: Чотирикутники ( 8 клас)
«Я – геометрична фігура. Моя назва походить від грецького слова, що означає столик. У мене дві протилежні сторони паралельні, а дві не паралельні. Я буваю різних видів. У мені можна провести середню лінію. Хто я?»
Тема: Симетрія ( 9 клас)
Я-у квітці, я- у метелику, я – у кристалі, я-у архітектурі, я- у скульптурі. А ще про мене сказано, що я – елемент краси, за допомогою якого протягом багатьох віків намагались пояснити і створити порядок і досконалість. Хто я?»
Інтелект - карта
Інтелект-карта – спосіб зображення процесу загального системного мислення за допомогою схем, реалізується у вигляді деревоподібної схеми, на якій зображені поняття, імена вчених, означення, формули, пов’язані між собою гілками, що розгладжуються від центрального поняття.
Метод інтелект-карт дозволяє: формувати вміння, пов’язані із сприйняттям, переробкою та обміном інформації, покращувати усі види пам’яті учнів та прискорювати процес навчання.
Тема: Натуральні числа ( 5 клас)
Один, два, три… Перший, другий, третій…
Скільки? Котрий?
Для лічби предметів Для визначення порядку
Десять цифр Найбільше число Найменше число Запис
0,1,2,3,4,5,6,7,8,9 не існує 1
мільярдів
Класи мільйонів
тисяч
розряди одиниць
сотні десятки одиниці