Прикметник. Пряме і переносне значення прикметника. Антоніми.

Про матеріал
Поглибити знання учнів про прикметник, його значення у мовленні, формувати вміння доречно вживати прикметники, вчити пізнавати прикметники за питаннями; розвивати зв’язне, діалогічне мовлення, образне мислення; зберігати та дотримуватися народних традицій.
Перегляд файлу

Тема.  Прикметник. Пряме і переносне значення прикметника. Антоніми.

 

Мета. Поглибити знання учнів про прикметник, його значення у мовленні, формувати вміння доречно вживати прикметники, вчити пізнавати прикметники за питаннями; розвивати зв’язне, діалогічне мовлення, образне мислення; зберігати та дотримуватися народних традицій.

 

1. Організаційний момент. Створення позитивного настрою.

Встали, дітки, всі рівненько,

Посміхнулися гарненько, Настрій на урок взяли Й працювати почали.   Ми веселі, ми кмітливі   Вже багато знаєм.   Та ще хочем більше знати,   Щоб розумнішими стати.

Чого ви очікуєте від уроку?  Я очікую...

Сьогодні урок у нас святковий, адже наближається свято, якого з нетерпінням чекають діти, а також і дорослі.

Яке це свято?  Чого  ви чекаєте від Святого Миколая?

Напередодні ви мали написати листи до Святого Миколая та попросити те, чого бажаєте. Ці ваші листи Миколай прочитав і вирішив забрати їх тоді, коли ви виконаєте його завдання.

Він звертається до вас:”Любі мої, я виконаю всі ваші бажання, але ви повинні виконати і мої.

Покажіть, які ви розумні. Будьте уважні, працюйте старанно, бо я все перевірю”.

 Святий Миколай прикріпив до кожного листа сніжинку, на якій є записані завдання. Листи ми будемо вкидати в торбинку, але тільки тоді, коли виконаємо завдання.

 Дітки, чи не злякались ви?

Я думаю, що ми справимось із завданнями. Адже наш клас дружний і кому буде важко, залюбки допоможемо. Чи не так?

 

2.      Лист від Іванка. На його сніжинці цікаве завдання.

Продовжіть речення.

Називаю я ознаку предмета. Відгадайте, хто я? На які питання я відповідаю, здогадались?Складіть речення, в якому має бути прикметник.

 

3.      Лист від Анастасії. На її сніжинку Миколай прикріпив каліграфічну хвилинку.

 Білі мухи налетіли

 Все подвір’я стало біле.  Не злічити білих мух, Що летять неначе пух.

 Підкресліть прикметники, поставте запитання. (Самооцінювання)

 

4.      Лист від Ані. Добре думай і гадай вибіркове списування починай. Випишіть прикметники і доберіть антоніми.

 Робота, холодний, весело, сміятися, дитина, білий, небо, широке, ніч, зимовий.

 

5.      Лист від Ростислава. Попрацюйте в парах.

Згрупуйте подані слова в синонімічні ряди.

 Розумний, дорогий, тямущий, духмяний, цінний, ласкавий, ніжний, кмітливий, привітний, охайний, чепурний, акуратний.

Яке слово зайве? Доберіть синоніми до слова духмяний, Складіть речення.

 

6.      Лист від Софії. Складіть прислів’я із розсипанок. Працюємо в групах.

Припав, води, до, холодної, меду, до, як, муха, солодкого.

Маленька, безділля, праця, за, краща, велике. Ранні, п’ють, ллють,,а, сльози, пташки, пізні, росу.

 

7.      Відпочинок. Виконання пісеньки. Святий, Святий Миколай,

Ти до нас прийди, прийди. Святий, Святий Миколай Подарунки принеси...

 

8.      Лист від Вероніки. Гра “Без затримки”.

Учасники гри швидко називають антоніми до названого вчителем прикметника. Висока, довгий, широке,темний, тепле, веселий, сухий, дорога, тихий.

 

9.      Лист від Юрія. Доповніть речення.

Думка...

Земля...

Сон...

(наймиліший, найшвидша, найситніша).

 Чому так думаєте? Обґрунтуйте свою думку. Хто здогадався, з якої це казки?

 

10.  Лист від Олега. Діалог “Сергійко і Сніжинка”.

Автор. З неба летіла додолу маленька Сніжинка. Вона ніжна,легка,неначе пушинка і красива як зірочка. Неподалік стояв Сергійко і спостерігав.

Сергійко. Сніжиночко, люба, куди поспішаєш? Ще трішки покружляй, а я помилуюсь твоєю красою.

Сніжинка. Не можу мій хороший. Я дуже, дуже поспішаю.

Сергійко.  Та куди ж ти?

Сніжинка.  На землю. Я мушу вкрити її своєю теплою ковдрою.

Сергійко.  Для чого? Хіба їй холодно?

Сніжинка.  Там сплять маленькі зернятка, які без теплого покривала змерзнуть і потім весною не зможуть прорости.

Сергійко.  Гаразд. Тоді лети швидше і зігрій ці маленькі зернятка біленькою, теплою ковдрою. Адже вона утвориться від безлічі таких чудових сніжинок як ти. Прощавай, Сніжинко!

 

11.  Лист від Юрія. Складіть асоціативний кущ до слів Миколай і зима, використовуючи прикметники.

 

12.  Підсумок уроку.

Чи справдились ваші очікування?

 

13.  Рефлексія.

   Червона цеглинка ЛЕГО — було важко.

   Зелена цеглинка ЛЕГО — було легко.    Жовта цеглинка ЛЕГО — потрібна допомога.

 

 

 

 

Конспект уроку з української мови

                    

                    2 клас

 

 

 

pdf
Додано
24 листопада 2023
Переглядів
342
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку