Тема: Прикметник як самостійна частина мови
Мета уроку:
Очікувані результати:
Після уроку учні зможуть:
Обладнання:
Хід уроку:
Привітання, перевірка готовності до уроку.
Мотивація: «Сьогодні ми вирушимо у подорож до чарівної країни. Відгадайте ребус і дізнайтеся,яка це країна. Там ми зустрінемо багато цікавого і дізнаємося багато нового».
Бесіда: Що таке частина мови? Які частини мови ви знаєте?
Гра «Ланцюжок слів»: Учні по черзі називають іменник, а наступний учень – прикметник, який до нього підходить (наприклад, яблуко – червоне, сонце – яскраве).
Пояснення вчителя з використанням підручника та наочних матеріалів.
Виконання вправ 1,2 за підручником «Українська мова та читання» І.Большакова ,І. Хворостяний ,с.6.
Велике гусяче перо Брудне мишеня
Білий папір Старанний кіт Письмове приладдя
Паперовий аркуш Синє чорнило Чорнильна ляпка
Закріплення знань: виконання вправ на визначення прикметників у реченнях, складання речень з даними прикметниками.
4.Робота в групах.
5.Робота в команді.
а) Об’єднання груп у команди.
б) Кожна команда отримує завдання: скласти казку про прикметник.
в) Команди презентують свої казки.
Приклад казки про прикметник.
Казка 1: Прикметник, що хотів бути головним
У чарівній країні Слів жив собі Прикметник. Він дуже любив описувати все навколо: яскраве сонце, пухнасті хмари, зелене листя. Але Прикметник мав одну мрію – стати найголовнішим словом у реченні.
Одного разу він вирішив перевірити, що станеться, якщо він зникне. І справді, без нього речення стали бідними та нудними. Іменники, які раніше були такими яскравими, тепер здавалися сірими та безликими.
Але незабаром усі слова зрозуміли, що Прикметник важливий не тому, що він головний, а тому, що він робить мову красивою та різноманітною. І з того часу Прикметник жив щасливо, прикрашаючи світ своїми барвистими описами.
Казка 2: Подорож Прикметника
Одного разу Прикметник вирішив вирушити у подорож. Він хотів побачити, як його використовують в інших країнах і мовах.
Спочатку він потрапив до країни Іменників. Там він познайомився з Іменником "Сонце" і разом вони склали гарне речення: "Яскраве сонце світить на небі". Далі Прикметник відвідав країну Дієслів, де зустрів Дієслово "Бігти". Разом вони створили захопливе речення: "Швидкий заєць бігає по лісу".
Подорожуючи, Прикметник зрозумів, що він потрібен у кожному реченні. Він робить мову живою, цікавою та образною. А ще він дізнався, що в різних мовах прикметники можуть звучати по-різному, але їхня роль завжди однакова – описувати і прикрашати.
Мораль цих казок: Кожне слово в мові важливе, і кожне слово має свою роль. Прикметник робить нашу мову красивою та різноманітною, допомагаючи нам точніше передавати свої думки та почуття.
Запитання для обговорення:
6.Підсумок уроку.
а) Бесіда: Що нового ви дізналися на уроці? Які вправи сподобалися найбільше?
б) Оцінювання роботи учнів.
7.Домашнє завдання.
Варіанти творчих завдань: