Дата_____________ Клас_________
Тема уроку: Прикраса з ниток в техніці «Ганутель».
Вибір та обґрунтування теми проекту.
Мета уроку:
Навчальна :забезпечити:
Розвивальна: сприяти розвитку естетичного смаку, уяви та уваги.
Виховна: виховувати потребу ощадного використання матеріалів.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Хід уроку
І. Вступна частина.
- привітання;
- перевірка присутніх в на занятті;
- перевірка готовності до заняття.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
Питання:
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Техніка Ганутель (англ. Ganutell) - це мистецтво виготовлення квітів з тонкої спіральної дроту і шовкової нитки, а також бісеру, намистин та перлинок. Воно прийшло до нас з монастирів острова Мальти, який знаходиться в Середземному морі, недалеко від Італії.
Слово "ганутель", мабуть, походить від італійського Canutiglia, що означає «тонка спіральна нитка». Від нього ж, до речі, походить слово тяганина, що означає тонку золоту або срібну нитку для вишивання.
Нещодавно міністерство культури Мальти прийняло рішення відродити інтерес до ганутели і навіть організувало курси навчання цій майстерності. Їх ведуть викладачі, запрошені з усього острова. У наш час інтерес до цієї техніки дійсно відродився і дістався до багатьох куточків світу, включаючи і Росію. Майстрині виготовляють з допомогою цієї техніки не тільки прикраси для будинку, але і весільні тіари і букети, заколки для волосся, брошки, прикраси.
ІV. Повідомлення теми уроку
На сьогоднішньому уроці будемо знайомитися з мальтійською технікою виготовлення жіночих прикрас, їх видами.
V. Сприймання та засвоєння нового матеріалу.
Про існування унікальної техніки виконання квітів, вигаданої мальтійськими черницями, знають не всі. Для більшості слово «ганутель» не означає нічого, хоча даний вид рукоділля має багатовікову історію. Але якщо раніше такі квіти, виготовлені в цій техніці, підносили як подарунки високопоставленим особам і використовували для прикрашання церковного вівтаря в резиденції Папи Римського, то наразі мистецтво створення таких квітів доступно всім бажаючим.
Батьківщиною ганутелі є острів Мальта, який розташований у центрі Середземного моря. Цей ексклюзивний вид рукоділля був винайдений в середземноморських монастирях і до цього часу існує там у своєму первісному вигляді, де за допомогою техніки ганутель виготовляють квіти для прикрашання церкви. Цілком ймовірно, що ганутель була відома і в інших країнах, проте сьогодні саме на Мальті можна побачити старовинні композиції та орнаменти, виконані з квітів у цій техніці.
Не зважаючи на те , що ця техніка проста у виконанні, церковне оздоблення виглядає як справжній витвір мистецтва, і не лише у свята, а й у будні. Шедеври зі срібного та золотого дроту прикрашають алтарі, статуї Пресвятої Діви Марії і нефи. Деякі майстри прирівнюють ганутель до ювелірного мистецтва.
Ганутель (англ. Ganutell) - це мистецтво виготовлення квітів із тонкого спірального дроту та шовкової нитки, а також бісеру, намистин та перлинок. Воно прийшло до нас із монастирів острова Мальти, який знаходиться в Середземному морі, недалеко від Італії.
Свого часу, після другої світової війни, ганутель, як вид рукоділля, був практично забутий, і лише в 90-х роках цей вид мистецтва почав поступово відроджуватися. І це не дивно, адже справжні мальтійські вироби легкі, витончені та неймовірно красиві.
В основі техніки ганутель лежить майстерність з’єднання нитки та дроту. Зазвичай це прямий тонкий дріт, зі срібним або золотим напиленням, який скручений в пружинки та спіральки. Нитки для ганутелі можна обирати різних фактур та кольорів.
Сам процес виготовлення полягає у наступному: дріт скручують у пружинку, пружинку згортають в окремі пелюстки, після чого пелюстки обплітають ниткою і збирають у цілі квіти, але ми з вами спробуємо створити прикраси в виді сережок, застосовуючи цю давню техніку.
У порівнянні з іншими видами та техніками виготовлення прикрас, техніка ганутель має деякі переваги. Наприклад, прикраси легкі, можна виготовити з ниток будь- якого кольору, підібравши заздалегідь свій образ.До того ж мають елегантний та ексклюзивний вигляд.
VІ. Підбиття підсумків уроку.
Рефлексія:
.
1