УРОК-ТРЕННІНГ. 3 клас
Тема: Природні чинники здоров’я
Мета: Ознайомити учнів з чинниками природи, що сприяють
збереженню здоров'я людини. Розвивати вміння
використовувати природно-кліматичні фактори для
загартування організму. Виховувати бережне ставлення до
природи.
Навчальні завдання
Наприкінці заняття учні повинні:
- Називати чинники природи, що впливають на здоров'я;
- Називати екологічні особливості своєї місцевості;
- Уміти з’ясовувати значення природних чинників для людини;
Домашнє завдання
Скласти рекомендації щодо бережливого ставлення до природних чинників.
План тренінгу
№ |
Види роботи |
Орієнтовна тривалість |
Ресурсне забезпечення |
І. 1. 2. 3. 4. 5. 6.
7.
|
Вступна частина Вправа «Побажання» Вправа «Реклама» Вправа «Правила» Пальмінг «На морі» Мозковий штурм Вправа «Асоціативний кущ» Вправа «Відгадайка» |
9хв |
Таблиця «Реклама уроку» Плакат «Правила тренінгу» Запис «Шум моря»
Малюнок хлопчика, стікери, маркери Загадки |
ІІ. 1.
2. 3. |
Основна частина Інформаційне повідомлення «Загартування природними чинниками» Робота в групах. Вправа «Корисно, шкідливо» Руханка |
15хв |
Відповідні малюнки з теми Промінчики сонця, кружечки, краплинки (темного і світлого кольору). Макети сонця, повітря, води. |
ІІІ. 1. 2.
3. |
Практична частина Вправа «Правила загартування» Вправа «Емпатія» Вправа «Намисто здоров’я» |
13хв |
Аркуші паперу А- 4, маркери Аркуші паперу А- 4, маркери, малюнки сонця, повітря, води Частинки прислів’їв |
ІУ. 1. 2. 3. |
Заключна частина Зворотний зв'язок Вправа «Так чи ні» Вправа «Прощання» |
3хв |
|
Хід тренінгу
І. Вступна частина.
1. Вправа «Побажання».
Діти стають в коло, беруться за руки і промовляють:
Учитель. Я всміхаюсь сонечку.
Всі. Здрастуй, золоте!
Учитель. Я всміхаюсь квіточці.
Всі. Хай вона росте!
Учитель. Я всміхаюсь дощику.
Всі. Лийся мов з відра.
Учитель. Друзям усміхаємось.
Зичим їм добра!
2. Вправа « Реклама».
- Кожну сучасну справу прийнято розпочинати з реклами. Тож прорекламуємо наш урок - тренінг.
Ми будемо: |
Урок буде: |
активні працьовиті творчі |
продуктивний цікавий добрий |
3. Вправа «Правила».
- Пропоную пригадати правила тренінгу:
1. Правило піднятої руки.
2. Слухати тренера.
3. Бути активним.
4. Не відсиджуватись.
5. Поважати думку інших.
6. Не перебивати доповідача.
1. Пальмінг (релаксація) «На морі».
- Швидко пролинуло тепле літо. Багато хто з вас відпочивав з батьками на морі. Давайте уявимо, що ми всі не в класі, а на березі моря. Заплющте очі та трішки пофантазуємо…
…Я на морі… Світить яскраве сонечко. Дивлюсь на безмежні простори. Вони виблискують різними кольорами: синім, фіолетовим, смарагдовим. Дихаю вільно, спокійно. Хвильки набігають одна на одну й тихенько вдаряються о берег. Здається, що море шепоче, лоскоче та лагідно розмовляє з тобою. Як же прекрасно навкруги! Я почуваюся найщасливішою людиною на Землі!
- Розплющте очі.
2. Зворотний зв'язок.
Метод «Мозковий штурм».
- Що на вашу думку означає бути щасливим?
3. Вправа «Асоціативний кущ».
Сьогодні до нас завітав хлопчик Івасик, який дуже хоче бути здоровим, але не знає, що для цього потрібно робити. Давайте допоможемо йому і назвемо чинники, які сприяють збереженню здоров'я людини.
- Подумайте, і запишіть, що допомагає людині бути здоровим. На стікерах учні записують чинники і розміщують їх навколо малюнка хлопчика.
|
|
|
|
4. Вправа «Відгадайка»
- Діти, а чи знаєте ви, що на здоров'я людини впливають ще й природні чинники? А які саме ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадки.
Все від нього навкруги
Набирається снаги.
Тільки ранок настає
Виглянь у віконце.
Всім воно життя дає
Променисте … (Сонце).
Де не ступиш – всюди маєш
Хоч не бачиш, а вживаєш. (Повітря)
Що таке: пливе і ллється,
Часом на камінь дереться.
Як немає – все всихає,
Звірі й птахи помирають. (Вода)
ІІ. Основна частина.
1. Інформаційне повідомлення «Загартування природними чинниками»
- Ще в давні часи вчені зрозуміли необхідність використання людиною природно-кліматичних факторів, які загартовують: сонце, повітря, вода. Досвід показує, що тільки за допомогою загартування природними факторами можливо лікуватися від хвороб.
Починати загартування треба поступово. Сонячні ванни сприятливо впливають на м’язи. Ігри на свіжому повітрі, спорт, прогулянки, екскурсії кріплять здоров'я, піднімають настрій. Обтирання, обливання, душ, купання у водоймах – зміцнюють організм. Загартований організм не боїться хвороб і холоду.
2. Робота в групах. Вправа «Корисно, шкідливо».
- Але природні чинники можуть по різному впливати на здоров'я людини.
Пропоную вам виконати вправу «Корисно, шкідливо» і з’ясувати, у яких випадках сонце, повітря і вода можуть бути корисними, а у яких шкідливими.
Об’єднання дітей у три групи: «Сонечка», «Хмарки», «Краплинки». (в цих групах діти працюють на протязі всього тренінгу). На світлих стікерах діти записують все корисне (прикріплюється зверху), а на темних – все шкідливе (прикріплюється знизу), що дає їх природний чинник. (на дошці прикріплено макети сонця, повітря, води) Чого більше корисного чи шкідливого дають ці природні чинники?
- Корисного .
1. Руханка. (діти виконують відповідні рухи)
Добре те, що сонце світить.
Добре те, що віє вітер!
Добре те, що цей ось ліс,
Разом з нами ріс і ріс.
Добре те, що в нашій річці,
Синя, не брудна вода.
І мене матуся рідна,
Після школи зустріча.
Добре гратися на дворі,
Добре вчитися у школі.
Добре плавати в ставку,
Добре те, що я живу!
ІІІ. Практична частина.
1. Вправа «Правила загартування».
- Діти, ми визначили, що природні чинники мають як позитивний так і негативний вплив на здоров'я. Тому потрібно вірно їх використовувати, щоб отримувати тільки користь.
Пропоную вам розробити правила, які допоможуть загартовувати ваш організм:
Група «Сонечка» - правила загартування за допомогою сонця;
Група «Хмарки» - правила загартування за допомогою повітря;
Група «Краплинки» - правила загартування за допомогою води.
Презентація. Обговорення.
2. Вправа «Емпатія».
- Природа приносить людям дуже багато користі. А чи завжди люди цінують і бережуть природні скарби?
- Давайте спробуємо на мить уявити себе на місці природи, щоб краще зрозуміти її проблеми і від імені природних чинників звернемося до людей:
сонечка - від імені Сонця; хмарки – Повітря; краплинки – Води.
Презентація звернень.
3. Вправа «Намисто здоров'я» .
Український народ з давніх давен цінував природу, а саме сонце, повітря і воду. І склав багато прислів’їв про них.
Дітям роздаються частини прислів’їв. Кожна група складає прислів’я, пояснює його значення і «вплітає» в «Намисто здоров'я».
ІУ. Заключна частина.
1. Зворотній зв'язок. Вправа «Так чи ні».
Дайте відповідь, будь ласка, ви мені,
Повітря, сонце і вода – природні чинники чи ні?
Брудна вода – це біда.
Сонце, повітря, вода – потрібні людині чи ні?
На сонечку весь день гуляй і голову не накривай?
На правила загартування очі закривай і скільки хочеш плавай, засмагай.
Природу рідну ти оберігай,
Від цього більше ти здоров'я май.
Обов’язок кожного – природу берегти,
Красу цінити і добро усім нести.
- Так, дійсно, обов’язок кожної людини берегти все те, що нас оточує.
Вчитель: Дитино, глянь навколо себе,
Яка чудова та земля, де ти живеш!
Природа має величезний вплив на тебе,
Але буває ти загрозу їй несеш.
Радій ласкавому промінню сонця,
Повітря чисте грудями вдихай.
Вода джерельна, чиста – хай додасть здоров'я.
Це все тобі на користь – так і знай.
Дитино! Бережи все те,
Що нам дає природа.
Вона віддячить людям,
Тож подаруйте їй нагоду.
Лавренчук Р.А.
2. Вправа «Прощання».
Діти стають в коло і хором промовляють:
«Я бажаю здоров'я собі і всім людям на нашій Землі!»