"Природно-географічні умови Давнього Китаю"

Про матеріал
Тема уроку: Давній Китай Мета: - ознайомити учнів із формуванням цивілізації Давнього Китаю, виникненням перших держав,суспільним устроєм, релігійними поглядами та культурними здобутками китайців; - з'ясувати хронологічні межі виникнення та розквіту цивілізації в Китаї; - удосконалювати навички критичного мислення,вміння працювати з різними джерелами інформації; - виховувати почуття шанобливого ставлення до культурної спадщини інших народів. Очікувані результати. Після вивчення теми ви зможете: - пояснювати і доречно вживати поняття «Піднебесна країна», «імперія Цінь», «Імперія Хань», «Великий шовковий шлях»; конфуціанство. - називати хронологічні межі утворення та розквіту цивілізації в Китаї; - визначати особливості давньокитайської писемності; - характеризувати відкриття та винаходи давніх китайців, використовуючи візуальні джерела; - висловлювати міркування про місце давньокитайської цивілізації в історії стародавнього світу та внесок Давнього Китаю до скарбниці досвіду людства. План. 1. Формування цивілізації давнього Китаю. 2. Перші держави в Китаї. 3. Ранги в китайському суспільстві. 4. Культурна спадщина Китаю. Інструкція для учнів 1. Ознайомтесь з темою, основними питаннями та інформацією до уроку, переглянувши презентацію. 2. Дайте відповіді на запитання на слайдах 14, 17. 3. Перегляньте відео: https://www.youtube.com/watch?v=GEvoSFwfG5w Виконайте завдання (слайд 20) 4. Прочитайте §21 підручника. 5. Виконайте інтерактивні вправи на слайдах 2, 6. https://learningapps.org/display?v=pif0zy9et21 https://learningapps.org/display?v=pr2nguz0j21
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Давній Китай

Номер слайду 2

ПРИГАДАЄМО?Виконати інтерактивну вправу з теми «Стародавня Індія».https://learningapps.org/display?v=pif0zy9et21

Номер слайду 3

На північному сході від Індії розташована велика країна, яку ми називаємо Китай. На заході його території лежать гори та пустелі, на півночі — степи, на півдні — гори, укриті тропічними лісами. Зі сходу та півдня Китай омивають Жовте і Східнокитайське моря. Найсприятливіші умови для заселення були у Східному Китаї, а саме — на Східно-Китайській рівнині, де протікають дві могутні річки — Хуанхе («Жовта вода») і Янцзи («Блакитна», або «Довга ріка»). Беручи початок у горах Тібету, ці річки нагадують Тигр і Євфрат: дуже бурхливі, несуть багато мулу і піску, часто несподівано розливаються.

Номер слайду 4

Назву «Жовта вода» річка Хуанхе одержала через свій колір. Північні вітри наносили зі степів жовтий пил, що за тисячоліття вкрив береги річки товстим шаром. Під час дощів Хуанхе розливалася, затоплювалися цілі області, знищувалися посіви. Стародавні китайці називали Хуанхе «лихом Китаю», «річкою, що надриває серця», «річкою тисячі бід». Проте ґрунти в її долині дуже родючі і легко піддавалися обробітку мотикою і дерев’яним плугом.

Номер слайду 5

З давніх часів у Східному Китаї основним заняттям жителів було землеробство. Основною сільськогосподарською культурою в Китаї був рис, що приносив по 2-3 врожаї на рік. Також вирощували просо, ячмінь, пшеницю. Для кращого обробітку полів селяни використовували биків. До того ж китайці навчилися застосовувати добрива. Це значно збільшувало врожаї, що сприяло процвітанню країни. У Західному Китаї на плоскогір’ї розвивалося скотарство.

Номер слайду 6

Перевірка вивченого матеріалу. Виконати інтерактивну вправу за посиланням. Де формувалася цивілізація Давнього Китаюhttps://learningapps.org/display?v=pr2nguz0j21

Номер слайду 7

Вважається, що засновниками Китаю та родоначальниками всього китайського народу були 3 небесні мудреці, які мали нелюдський образ - тіло змії та обличчя людини, і 5 земних імператорів. Усі мистецтва та ремесла відомі у Стародавньому Китаї були створені трьома небесними мудрецями Шень-нун, Фу Сі та Хуан-ді. Історики вважають, що Хуан-ді був водночас і одним із п'яти земних імператорів. Шень-нун – перший у Китаї зорав землю, а раннім правителем і основоположником китайської цивілізації був Хуан-ді. У 246 р. до н.е. ціньським правителем стає царевич Ін Чжен. За допомогою досвідчених радників і  воєначальників він створив величезну добре навчену і озброєну армію. Завдяки цьому Ін Чжену до 221 р. до н.е. вдалося у кровопролитних війнах розбити поодинці решту китайських царств і об’єднати увесь Китай під своєю владою. З цього моменту почала своє існування єдина загальнокитайська імперія Цінь. Спеціальним указом Ін Чжен був проголошений Цінь Ші Хуан-ді – «Першим володарем» – імператором династії Цінь.

Номер слайду 8

Щоб захистити країну від спустошливих набігів кочівників, імператор почав будівництво Великого Китайського муру. Китайський народ склав похмурі легенди про це. Будівництво велося силами трьохсоттисячної армії. На допомогу їй було кинуто велику кількість засуджених злочинців, державних рабів і вільних общинників, які відбували трудову повинність. Багато людей загинуло від виснаження і непосильної праці. Їх заривали тут же, біля стіни. Це – «найдовше кладовище у світі». Вань лі чан чен» — «Стіна протяжністю десять тисяч лі» — простягається вздовж північного кордону Серединної землі. Її протяжність становить 6350 кілометрів. Висота – від 6 до 10 м. Переглянути відеоматеріал за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=xgyoe. LKx. Cx. Q

Номер слайду 9

У 1974 р. випадково було знайдено гробницю імператора Цінь Ші Хуан-ді. У гробниці було знайдено цілу армію – 6 тисяч глиняних фігур воїнів та коней натурального розміру. У кожного воїна було своє, не схоже на інші обличчя. Переглянути відеоматеріал за посиланнямhttps://www.youtube.com/watch?v=7u. R2xq1bcj. I

Номер слайду 10

Після смерті Цінь Ші Хуан-ді спалахнуло повстання. Його очолив Лю Бан, він заснував нову династію – Хань, яка правила чотириста років. За правління Лю Бана Китай перетворився на могутню державу.

Номер слайду 11

За представника династії Хань (206 р. до н. е. - 220 р. н. е.) імператора У-ді у ІІ ст. до н.е. був прокладений шлях з Китаю через Середню Азію та Персію до Середземного моря, який згодом дістав назву Великого Шовкового шляху. Упродовж 2000 років він залишався найдовшим у світі. Він простягався на 12 800 км. Цим шляхом з Китаю на Захід потрапляв шовк, порцеляна та інші ремісничі вироби високої якості. У зворотному напрямку завозилися коні, шерстяні вироби, пурпурові тканини, скло, ювелірні вироби. Завдяки цьому шляху в Китай було завезено люцерну, квасолю, гранат, виноград, горіх, шафран.

Номер слайду 12

Історична математика. Назвіть рік і століття утворення єдиної держави в Китаї?Чи міг Цінь Ші Хуан-ді листуватися з перським царем Дарієм І?Відповідь:Єдина держава в Китаї утворилась в 221 р. до н.е., ІІІ ст. до н.е. Перський цар Дарій І правив у 522-486 рр. до н.е., а Цінь Ші Хуан-ді у 221-202 рр. до н.е. Тому листуватися дані імператори не могли.

Номер слайду 13

Китайське суспільство було чітко розділено на п’ять рангів — груп. На чолі стояв ван — правитель, що називав себе «єдиним серед людей». Нижче стояли інші ранги, які чітко підпорядковувалися вищим. Ранг визначав не тільки місце людини в суспільстві, а й умови її життя: житло, одяг, їжу, а також поховання. Описана система суспільних відносин базувалася на вченні відомого китайського філософа Конфуція (551-479 рр. до н. е.). Конфуцій вчив, що кожен громадянин повинен неухильно виконувати «ритуал і церемоніал», тобто дотримуватися давніх народних традицій, встановлених норм поведінки. Лише за цієї умови можна досягти в країні процвітання та злагоди. Передусім, як вчив мудрець, потрібно шанобливо ставитися до батьків та старших за віком. Адже міцна сім`я – це запорука сильної держави. Конфуцій вчив, що володар повинен бути володарем, чиновник – чиновником, батько – батьком, син – сином.

Номер слайду 14

Із творів Конфуція. Навчайтеся! Коли людина перестає вчитися, вона може втратити і те, чого навчилася раніше. Будьте вимогливими до себе і поблажливими до інших. Не заздріть нікому і нікого не зневажайте. Творіть добро. Зло утвориться саме. Платіть добром за добро, а за зло віддячуйте по справедливості. Не роби людині того, чого не бажаєш собі. Які з висловлювань Конфуція здаються вам важливими і прийнятними для сьогодення ?

Номер слайду 15

Великого поширення у Стародавньому Китаї набуло вчення даосизму. Саме слово "даосизм" походить від слова "дао", що значить "шлях", або "основа світу". Виникнення цього вчення пов'язане з ім'ям давнього мудреця – Лао Цзи, який жив у VI-V ст. до н.е. В перекладі його ім'я означає старий філософ. Легенда розповідає, що він народився з сивим волоссям і тому був названий "Лао" – "старий". За значенням і популярністю Лао Цзи вважають другим після Конфуція мудрецем Китаю. Вчення Лао Цзи викладено у відомій книзі "Дао-де-цзін", що означає "Книга про шлях і добрі справи”. Послідовники даосизму були проти нерівності в суспільстві та засуджували війни. Лао Цзи виступав проти багатства та розкоші знаті, поборів влади, які доводили народ до злиднів. Великий мудрець засуджував жорстоких правителів і свавілля чиновників.

Номер слайду 16

Досягнення китайського народу. Переглянувши відеоматеріал випишіть у зошити найвідоміші досягнення китайського народу. Посилання:https://www.youtube.com/watch?v=GEvo. SFwf. G5w

Номер слайду 17

Домашнє завдання Опрацювати підручник параграф 21. Виконати завдання 2 сторінка 20 (І знаю нове)

pptx
Додано
14 березня
Переглядів
188
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку