ПРишивання аплікації до м'якої іграшки

Про матеріал
Тема уроку: Пришивання деталей аплікації до основи виробу. Використання петельного шва для пришивання деталей аплікації до основи виробу. Мета уроку: • забезпечити засвоєння учнями знань про прийоми виконання шва «петельний», його графічне зображення та застосування; формувати уміння виконувати ручні шви та застосовувати їх для з’єднання деталей аплікації з основою; • розвивати увагу, спостережливість, аналітичні здібності, естетичний смак, творче мислення; формувати комунікативні, соціальні компетентності, компетентності продуктивної праці; • виховувати акуратність і старанність під час виконання вишивальних робіт. Тип уроку: комбінований Форма проведення: урок – творча лабораторія Обладнання: підручник трудове навчання 5 клас, І. Ю. Ходзицька, Н. М.Павич,О. В. Горобець, О. І. Безносюк, комп’ютер, презентація, зразок виробу, інструкційна карта, тканина для основи аплікації з перенесеним малюнком, деталі аплікації, голка, нитки, ножиці, гольник, наперсток. Хід уроку I. Організаційний момент – 1 хв. 1. Перевірка наявності учнів і їх готовності до уроку. 2. Призначення чергових. 3. Перевірка наявності спецодягу. 4. Створення позитивного настрою. Якщо ви хочете, щоб життя посміхалося вам, подаруйте йому спочатку свій гарний настрій. Б. Спіноза Посмішка – складова майбутнього успіху! Посміхніться один одному і гарний настрій та успіх стануть супутниками нашого уроку! Слайд 1. III. Перевірка знань і вмінь учнів із раніше вивченого матеріалу. – 3 хв. Бесіда – повторення 1. Технологічна послідовність виготовлення виробу Слайд 2 2. Повторення послідовністі виготовлення картини з аплікацією. (Додаток 1) 3. Де застосовується шов «уперед голкою»? 4. Чому шов «уперед голкою» отримав таку назву? 5. Чим відрізняється шов «уперед голкою» у вишитих і швейних виробах? Робота з картками (Додаток 2) II. Актуалізація опорних знань та вмінь учнів. - 1 хв. Бесіда. Отже, якщо ми швачки і кравці, то й будемо шити виріб із аплікацією з тканини, а що нам потрібно для цього, ви дізнаєтесь, відгадавши наступні загадки. • Маленький хлопчик, зліз на стовпчик, одягу не носить, їсти не просить. Личко рябе. Що воно таке? (Наперсток) • Я блискуча, гостренька, маю вічко маленьке, за собою несу довгу – довгу косу. (Голка з ниткою) • Два кільця, два кінця, а посередині цвях. (Ножиці) Евристична бесіда. 1. Діти, можна власноруч виготовляти гарну річ, замість того, щоб придбати її у магазині? Доповнюючи відповіді учнів, учитель повідомляє про те, що дійсно, будь який виріб можна виготовляти власноруч. Потрібно тільки бажання і терпіння. IV. Мотивація навчальної діяльності учнів. - 1 хв. Важливу роль у житті відіграє рукоділля, яке розвиває художній смак і вміння, виховує терпіння та привчає до охайності, збагачує внутрішній світ і приносить задоволення від виконаної роботи. А для того, щоб і до вас прийшло відчуття задоволення, потрібно якнайкраще виконувати наступне завдання, а саме: прикріпити деталі до основи постійним швом. Сьогодні на уроці ми ознайомимося з використанням петельного шва при виготовленні аплікацій для закріплення деталей на тканині. V. Повідомлення теми, мети та завдань уроку. – 1 хв. Оголошення теми уроку(запис теми на дошці). (Слайд 3) Завдання уроку: (Слайд 4) • Знати: технологію виконання петельного шва. • Уміти: пришивати деталі аплікації петельним швом. - Дотримувати правил безпечної праці, санітарно – гігієнічних вимог. Вправа «Очікування» Чому б ви хотіли сьогодні навчитися на уроці? VI. Вивчення нового матеріалу. – 8 хв. (Слайд 5) 1. Назва петельного шва. ( Слайд 6) 2. Використання петельного шва. (Слайд 7, підручник с.66-67) 3. Вимоги до виконання петельного шва. ( підручник с. 67) 4. Послідовність виконання петельного шва (Слайд 8, підручник с.67-68) Учитель. Для того, щоб закріпити малюнок аплікації на основі виробу необхідно оволодіти технологією виконання ручних швів. Найпоширенішим швом для виготовлення аплікації ручним способом є петельний шов. Який це різновид шва та особливості його виконання ми с Вами спробуємо з’ясувати провівши міні дослідження . Вправа «Міні дослідження «Види ручних швів. Петельний шов.» робота з інструкційною картою. (Слайд 9, інструкційна карта № 1, додаток 3). VII. Фізкультхвилинка– 3 хв. 1. Корисна вправа для очей. Подивись у вікно, знайди найвіддаленішу точку і затримай на ній погляд протягом 1 хв. 2. Вправа для збереження правильної постави. Вправа «Чапля» - для м’язів ніг, координації рівноваги. Стоячи на правій нозі, зігнути ліву в коліні, руки в сторони. Постояти. Те саме проробити на лівій нозі. 3. Встаньте, діти, посміхніться, Землі нашій уклоніться За щасливий день вчорашній. Всі до сонця потягніться, Вліво, вправо нахиліться, Веретенцем покрутіться. Раз присядьте, два присядьте І за парти тихо сядьте. VIII. Практична робота (Слайд 10) – 20 хв. Пришивання деталей аплікації до основи виробу. (Інструкційна карта № 2, додаток 4) Перед роботою нам обов’язково треба повторити правила техніки безпеки при роботі з ножицями, голкою. Вправа «Мікрофон». Правила безпечної праці. Під час роботи з ножицями 1. Ножиці в неробочому стані зберігати із зімкнутими лезами в спеціальному чохлі. 2. На столі ножиці мають лежати зліва із зімкнутими лезами , гострими кінцями до себе. 3. Передавати ножиці слід кільцями вперед із зімкнутими лезами. 4. Під час різання пальці лівої руки слід тримати на безпечній відстані від леза. Під час роботи з голками 1. Зберігати голки, шпильки слід у спеціальному місці – гольниці. 2. Заборонено шити тупою та іржавою голкою. 3. Шити треба з наперстком. 4. Заборонено вколювати голки в одяг. 5. Прикріпляти викрійки до тканини слід гострими кінцями шпильок у напрямку від робітника. 6. Зіпсовані голки та булавки треба скласти в спеціальну коробочку. Вступний інструктаж. Показ прийомів роботи учителем. Самостійне виконання практичної роботи. Поточний інструктаж. Контроль якості виконуваних робіт. Заключний інструктаж. Короткий аналіз виконаної роботи. IX. Закріплення нових знань і вмінь учнів. 4 хв. Використання метода «Акваріум». Мікрогрупа учнів, які перебувають в центрі класу, обговорює доцільність використання петельного шва, технологію виконання петельного шва, після обговорення викладає результат, а решта груп слухає, не втручаючись. Після цього групи зовнішнього кола обговорюють виступ групи ,чи згідні учні з думками групи, чи було рішення групи достатньо аргументованим, доведеним, який з аргументів був найпереконливішим. Заключне слово вчителя. Петельним швом обробляють зрізи в аплікаціях, прикріпляють деталі аплікації до основної тканини. Переплетення петель має розташовуватися по контуру візерунка. Після пришивання деталей петельним швом необхідно видалити зметувальні стібки. X. Заключна частина (Підбиття підсумків). – 2 хв. 1. Рефлексія. (Слайд 11) - Діти, справдилися ваші очікування? - Що нового ви дізналися на уроці, чому навчилися? - Чи можете ви використовувати здобуті знання, уміння в житті? 2. Демонстрування кращих робіт. 3. Мотивація оцінок за урок, виставлення їх у журнал, щоденники. 4. Прибирання робочих місць. XI. Домашнє завдання - 1 хв. Повторити послідовність виконання петельного шва с. 67 – 68. ІНСТРУКЦІЙНА КАРТА (Додаток 1) Послідовність виготовлення картини з аплікацією № з/п Послідовність виконання операцій Поопераційні зображення Інструменти, пристосування та матеріали 1 Розробити ескіз аплікації Папір, олівець 2 Вирізати деталі аплікації та перевірити їх співпадання з малюнком Ножиці 3 Приколоти деталі до основи Шпильки, голка 4 Приметати до основи швом «уперед голкою», видалити шпильки Шпильки, голка 5 Пришити деталі аплікації петельним швом. Видалити приметувальні стібки Голка, наперсток, ножиці 6 Припрасувати аплікацію з виворітного боку Прасувальна дошка, праска 7 Оформити аплікацію в рамку Рамка Додаток 2. КАРТКА 1 1. Шов «уперед голкою» виконується: а) справа на ліво; б) зліва на право; в) зверху вниз. 2. Під час роботи світло має падати: а) справа на ліво; б) зліва на право; в) зверху вниз. 3. При виконанні шва «уперед голкою» усі стібки робити: а) однакової довжини; б) різної довжини. Картка 2 1. При виконанні шва «уперед голкою» робоча нитка має бути: а) контрастного кольору; б) любого кольору. 2. Ножиці слід передавати: а) тримаючи за зімкнуті кільця; б) тримаючи за зімкнуті леза; в) будь – яким способом. 3. У шві «уперед голкою» проміжки між стібками мають бути: а)однакові; б) різні. Додаток 3 Інструкційна карта Технологія виконання петельного шва Додаток 4 Практична робота Пришивання деталей аплікації до основи виробу Інструменти та матеріали: тканина для основи аплікації з перенесеним малюнком, деталі аплікації, голка, нитки, ножиці, гольник, наперсток. Послідовність виконання роботи 1. Перед початком пришивання деталей аплікації до основи необхідно переконатися в тому, що деталі приметані до основи відповідно до малюнка. 2. Дібрати нитки відповідно кольору для пришивання 3. Пришити кожну деталь аплікації окремо, стежачи за тим, щоб переплетення петель розташовувалися по контуру візерунка та довжина стібків була однаковою. 4. Видалити зметувальні стібки. 5. Роботу виконати з дотриманням правил безпечної поведінки.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Пришивання деталей аплікації до основи іграшки. Підготувала вчитель технологіїДля 5 класу Одеської ЗОШ №43 Шилова Тетяна Євгенівна

Номер слайду 2

Інструменти та матеріали: Тканина для основи аплікації з перенесеним малюнком та прикріпленими деталями аплікації, деталі аплікації, голка, шпильки,нитки, ножиці, гольник, наперсток

Номер слайду 3

Послідовність виконання роботи:

Номер слайду 4

Закріплення деталей аплікації нитками на тканині

Номер слайду 5

Петельний шов. Петельний шов утворюють вертикальними петлеподібними стібками. Шиють петельний шов зліва направо. Петля, що поєднує сусідні стібки, лягає не по верхньому краю шва. Назва петельного шва походить від його первісного призначення — обробки петель. Коли не було швейних машин, петлі на одязі обробляли вручну петельним швом

Номер слайду 6

Послідовність виконання петельного шва: Край тканини слід покласти на вказівний палець і притримувати його великим пальцем. Вивести нитку з вивороту на лицьовий бік у точці 1 Відступити вгору на довжину стібка і вколоти голку в тканину в точці 2. Для утворення петлі необхідно відступити від попереднього стібка вправо, рухом голки до себе викласти нитку петлею та зробити стібок зверху вниз так, щоб петля залишилася під голкою. Виколоти голку в точці 3, стежачи за тим, щоб робоча нитка була під голкою. Потягнути нитку вертикально вниз уздовж стібка, утворюючи петлю. Виколоти голку на виворотний бік через точку 4 і вивести її на лицьовий бік у точці 5. Нитка має бути під голкою. Щоб закінчити шов, треба вивести голку на виворітний бік за останньою петлею. Підтягнути нитку, щоб отримати маленький прямий стібок, і закріпити її

Номер слайду 7

Вимоги до виконання петельного шва: Усі стібки шва мають бути розміщені паралельно. Лицьові й виворітні стібки розташовувати перпендикулярно до краю тканини. Довжина стібків, відстань між стібками мають бути однаковими по всьому шву. Переплетення петель має розташовуватися по контуру візерунка. Переплетення ниток по краю тканини не повинно стягувати тканину. Розмір стібків, їх висоту та щільність добирати залежно від типу тканини Після пришивання деталей петельним швом необхідно видалити зметувальні стібки.

Номер слайду 8

Кросворд: (питання до кросворду)1. Виготовлення різних художніх зображень нашиванням, наклеюванням на основу деталей із різноманітних матеріалів. 2. Маленькі декоративні скляні намистинки з отвором для нанизуванням на нитку волосінь або дроту.3. Товстий твердий папір особливого виготовлення.4. Маленьке біленьке по чорному полю стрибає і слід залишає. 5. Вміє вишивати, шити, може ґудзики пришити, та без одягу до нині рукодільниця – кравчиня. 6. Інструмент для письма, писна частина якого складається з графіту, а коробочка суцільна, дерев’яна.7. Одна голка, а сто оченят. 8. Широке поле простелилось, а люди в нього одяглись. 9. Відірвалися листочки? Треба склеїти шнурочки? Допоможе повсякчас Ще й причепиться до нас? Варіанти відповідей: Аплікація, Гольник, Олівець, Наперсток, Голка, Шпилька,Бісер, Картон, Тканина, Ножиці, Клей , Крейда, Шаблон

Номер слайду 9

Правила безпечної праці голками:1. Зберігати голки та шпильки у відповідному місці — гольнику чи коробці.2. Не можна використовувати зігнуті, іржаві голки.3. Заборонено залишати голку без нитки, підносити голку до очей, брати до рота, вколювати в робочий одяг або м’які меблі, залишати у виробі.4. Щоб не проколоти пальця під час шиття, слід користуватися наперстком, який повинен щільно надягатися на середній палець руки.5. Передавати голку необхідно разом із ниткою.6. Якщо голка зламалась, її уламки слід обов’язково зібрати й викинути у смітник, попередньо загорнувши в папірець.7. Нитку відрізати ножицями.

Номер слайду 10

Рефлексія 1) Що цікавого дізнались на уроці? 2) Чого нового навчились? 3) Де можна застосувати сформовані знання і вміння?

Номер слайду 11

Очікуваний результат

Номер слайду 12

Домашне завдання: Принести голки, шпильки, ножиці, швейні нитки, фурнітура; Дати відповіді на питання кросворду.

Номер слайду 13

pptx
Додано
6 червня 2020
Переглядів
1366
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку