Тема : Прислівник . Тренувальні вправи
Мета : вчити учнів правильно наголошувати прислівники; закріпити вміння розрізняти прислівники за значенням;
повторити способи творення прислівників засобами художнього слова;
виховувати естетичні смаки.
Культурологічна тема: Різноманітність рослинного світу
Хід уроку
І Організаційний момент
ІІ Актуалізація опорних знань
Слово вчителя
Засинає земля. І сниться древам не заметіль, не мороз, а весна- пора дивовижного оновлення природи. ЇЇ ознаки довкруж помітні ще задовго до танення снігів, до повсюдного озеленіння квітів…
Рослинний світ весь у тремкому очікуванні. Ми говоримо про багатий рослинний світ нашої країни, а заодно продовжуємо вчити тему « Прислівник»
Робота біля дошки
А.) зробити словотвірний розбір прислівників: знизу, недалечко, спідлоба;
Б) утворити ступені порівняння прислівників : красиво, мудро, високо;
В.) Зробити синтаксичний розбір речення, знайти прислівники, визначити його розряд за значенням
Цілющі властивості первоцвіту людям відомі здавна.
Г.) Вибірковий диктант
Виписати прислівники: роби , сумно, верба, повільно, самостійний, бережись, звечора, вдень, чекали, вдвох , якось, завдання, сьогодні.
Д.) Прийом « Взаємоопитування» ( перевірка знань теоретичного матеріалу)
ІІІ Мотивація навчальної діяльності
І група
Визначте спосіб творення прислівників : засвітла, зосліпу, наново, нарізно, начисто, зозла, надворі, насилу.
ІІ група
Утворити від прикметників прислівники
Сильний-
Мужній-
Рішучий-
Довгий-
Добрий-
Гарний-
ІІІ група
Поставити наголос у прислівниках: близько, весело, важко, нарешті, назовні
1.Довкруги- океан сонця , простори, що пахнуть вічністю. 2.Дерева стояли обіруч голі, але вже відчувалось , що їм хочеться зазеленіти.3. Опівночі айстри в саду розцвіли.
4. Як зацвіте навесні вишня буйним цвітом – на серці тепліє.5. Напровесні висадила людина у землю квіти: мальву - ближче коло вікна, півонію – у саду, ружу - коло джерельця.
3. Прийом « Особливе завдання»
Робота в парах. ( Учні складають діалог ( 3- 5 реплік) на задану тему, використовуючи прислівники)
А.) Дівчина звертається за допомогою до подруги – вибрати мамі квіти;
Б) Ви поїхали до бабусі, яка живе на Закарпатті. Розпитайте про рослинність цього краю.
В.) Ви зайшли до аптеки , щоб купити лікувальний збір для мами . Розпитайте про трави, що входять до цього збору.
4. Словниковий диктант. ( поставити наголос)
Допізна, справа, назустріч, впереміш, зрання, напоказ, завдовжки, тяжко, грухо, ліворуч.
ІV.Підсумок уроку
Рефлексія «Незакінчене речення».
– На сьогоднішньому уроці для мене найбільшим відкриттям було… .
– Інформація, отримана на уроці, дозволяє зробити висновок… .
Домашнє. завдання : виписаи 2-3 приказки , у яких згадуються рослини і є прислівники.