Прийменник. Написання прийменників з інши¬ми частинами мови. Сполучник. Використання прийменників та сполучників і, та, й, а, але для зв'язку слів у реченні. Навчальний диктант

Про матеріал

Повторити з учнями найважливіші відомості про службові частини мови, зокрема про основні граматичні особливості прийменників і сполучників та їх правопис; формувати загальнопізнавальні вміння знаходити прийменники і сполучники в текстах.

Перегляд файлу

1

 

Тема: Прийменник. Написання прийменників з інши­ми частинами мови. Сполучник. Використання  прийменників та сполучників і, та, й, а, але для зв'язку слів у реченні. Навчальний диктант

Мета: повторити з учнями найважливіші відомості про службові частини мови, зокрема про основні граматичні особливості прийменників і сполучників та їх правопис; формувати загальнопізнавальні вміння знаходити прийменники і сполучники в текстах; розвивати творчі вміння використання прийменників і сполучників у власних висловлюваннях; за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу виховувати любов до України та повагу до її звичаїв і традицій.

Тип уроку: повторення набутих знань.

                                           ХІД УРОКУ 

  1. Організаційний момент
  2. Перевірка домашнього завдання.
  3. Актуалізація опорних знань.

1. Робота з епіграфа уроку.

Україно моя барвінкова,
Переконаний твердо в однім,
Що мені усміхнулася доля
Народитись під небом Твоїм.
І. Яворський

  1.   Повідомлення теми, мети уроку
  2.  Виконання системи творчих завдань на основі повторення вивченого

 1. Колективна робота з текстом вправи 77.

  2. Творче завдання на складання зв’язного висловлювання

Скласти невелику розповідь про відомі українські символи (рослини, тварини), використовуючи подані прийменники з іменниками та прикметниками. Яку роль виконують прийменники в реченні (тексті)?

 У саду, на деревах, у хаті, під калиною, чудова розмова з вербою, зозуля над школою, волошки в житі, за вікнами — мальви.

 - Визначити відмінок іменників, ужитих з прийменниками.

Знайти в тексті однорідні члени речення. Пояснити розділові знаки.

 3. Робота з підручником вправа 81, 82, 85.

4. Лінгвістична гра «Четвертий зайвий»

Із кожного ряду прийменників виписати той, що відрізняється від інших правописом. Пояснити свій вибір.

1) Попід, поза, попереду, з-за.
2) Поміж, понад, з-під, проміж
3) З-за, попереду, з-над, з-під.
4) З-поміж, заради, задля, посеред.

 5. Подумати й назвати зайве слово, указавши на те, якою частиною мови воно є. Відповідь обґрунтувати.

У хаті, вдень, у лісі, в кімнаті; на стіні, на полі, на річку, напам’ять; до засідання, довіку, довкола, додому.

 6. Робота з підручником вправа 88, 91.

IV. Систематизація й узагальнення вивченого

 Диктант.

  1. Підсумок уроку

Дати відповіді на запитання:

1. Чим відрізняються службові частини мови від самостійних?

2. Для чого служать службові частини мови в реченні (тексті)?

3. З якою частиною слова можуть бути співзвучні прийменники? Наведіть приклади.

4. Яку роль у мовленні виконують сполучники?

5. Чи поповнюються сполучники новими одиницями?

VI. Домашнє завдання

 Повторити , вправа 96, 94, 93

 

doc
Додано
2 липня 2018
Переглядів
405
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку