Прийом «Фішбоун» на уроці з всесвітньої історії у 10 класі

Про матеріал
Використання прийому "Фішбоун" на уроці з всесвітньої історії у 10 класі " Перша світова війна"
Перегляд файлу

                           Прийом «Фішбоун»

Фішбоун (діаграма «риб’ячої кістки» (англ. Fishbone Diagram) – один з найбільш ефективних прийомів, який можна використовувати  тоді, коли необхідно встановити причинно-наслідкові зв’язки, здійснити обгрунтований вибір, розвинути навички роботи з інформацією, навчити вирішувати проблеми тощо.

Метод Fishbone можна використовувати як окремо для здійснення аналізу певної ситуації, так і зробити його стратегією цілого уроку. При цьому найбільшого ефекту можна досягти під час уроків узагальнення та
систематизації знань, коли тема вже вивчена.
Схема включає в себе чотири основні блоки, представлені у вигляді голови, кісток та хвоста риби. Кожна з них відповідає за конкретні складові:

  • голова – тема, питання або проблема, що підлягає аналізу;
  • верхні кістки (або ті, що розміщені з правого боку при вертикальному положенні схеми) – основні поняття теми та причини виникнення проблеми;
  • нижні кістки (або ті, що розміщені з лівого боку при вертикальному положенні схеми) – факти, що є підтвердженням певних причин чи понять, вказаних у схемі;
  • хвіст – відповідь на поставлене питання, висновки.

Стратегія Fishbone чудово підходить для використання на уроках історії. З її допомогою можна обговорювати будь-які проблемні питання та розвивати критичне мислення.

 

 

 

 

Наприклад, урок всесвітньої історії в 10 класі.

Тема. «Завершальний етап Першої світової війни»

ГОЛОВА- тема уроку, проблемне запитання.

ГОЛОВА- поясніть, чому Німеччина зазнала поразки і змушена була підписати принизливе Комп’єнське перемир’я, адже , як відомо, вона була найкраще підготовлена до ведення війни, мала союзників, воєнні дії до останнього моменту відбувалися на чужих територіях.

КІСТОЧКИ- чіткі відповіді на проблемне запитання:

- на четвертому році війни країни Антанти нарешті дійщли згоди і у квітні 1918 р. створили спільне командування, що привело до наступу на всьому Західному фронті; становище Четверного союзу ( тобто Німеччини, Австро-Угорщини, Туреччини та Болгарії) й на інших фронтах стало критичним;

-28 вересня Болгарія вийшла з війни;

-29 жовтня Австро-Угорщина запросила перемир’я, яке було підписано 3 листопада;

- Османська імперія фактично розвалилася, Туреччина була змушена підписати 30 жовтня перемир’я з Антантою на кабальних умовах;

- з листопада в країні вибухнула революція;

- Кайзер зрікся престолу.

ХВІСТ – відповідь на поставлене питання, висновки.

ХВІСТ :- після капітуляції всіх союзників становище Німеччини стало безнадійним;

-В ранці 11 листопада 1918 року німецька делегація підписала акт про перемир’я у штабному вагоні маршала Фоша в Комп’єнському лісі, неподалік станції Ретонд.

-Комп’єнське перемир’я стало завершальним актом світової війни 1914-1918 рр.

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Всесвітня історія (рівень стандарту, академічний рівень) 10 клас (Полянський П.Б.)
Додано
29 березня 2023
Переглядів
490
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку