Методична розробка уроку
на тему:
«Призначення форм.
Створення бази даних та форм у середовищі СКБД»
Підготувала:
викладач інформатики
та інформаційних технологій
Злонкевич С.В.
Тема: «Призначення форм»
Інструктаж з БЖД.
Практична робота №11. Створення бази даних та форм у середовищі СКБД.
Мета:
сформувати поняття:
формувати вміння:
Тип уроку: комбінований, засвоєння знань, формування вмінь.
Базові поняття й терміни: форма, операції.
Структура уроку
І. Організаційний етап.................................... 1-3 хв
ІІ. Актуалізація опорних знань.................................5-8 хв
ІV. Засвоєння нових знань............................…...10-15 хв
V. Застосування знань, умінь та навичок...................…...10-15 хв
VI. Усвідомлення нових знань.............................……..5 хв
VII. Підбиття підсумків уроку............................…..1-2 хв
VIIІ. Домашнє завдання.................................…..1-2 хв
ХІД уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
►► Фронтальне опитування
ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Тому на сьогоднішньому уроці ми розглянемо, як можна створювати базу даних і що таке форми. А також дізнаємося про те які існують способи подання даних.
Приступаючи до створення бази даних, необхідно знати її призначення, які відомості вона повинна містити. Слід визначити, з яких вона полягатиме таблиць (тим), які буде потрібно звіти, уточнити форми, використовувані зараз для запису даних, і тому подібне, як вони будуть взаємозв'язані, які в таблицях будуть поля. Запис таблиці повинен повністю описувати об'єкт відповідно до поставленого завдання.
Для відображення області завдань Створення файлу у вікні Microsoft Access в меню Файл (File) виберіть команду Створити (New) або натискуйте однойменну кнопку на панелі інструментів. З клавіатури вибрати команду можна натисненням на клавіші Ctrl+т (Ctrl+N).
Якщо в розділі Створення (New) клацнути заслання Нова база даних (Blank Database) то на екрані відображуватиметься діалогове вікно Файл нової бази даних (File New Database) з пропозицією дати ім'я новій базі даних dbl, розширення .mdb і зберегти її в теці Мої документи (My Documents). «1» додається за умовчанням до привласненого імені базі даних. Зміните ім'я бази даних або залиште як є і натискуйте кнопку Створити (Create) .
Розглянуті раніше способи подання даних — табличні. Для деяких користувачів табличне подання даних може бути незручним. Часто дані необхідно розташовувати в такому вигляді, у якому зберігаються відповідні документи. Система Access дозволяє розташовувати на екрані дані так, як того бажає користувач, тобто у вигляді різноманітних форм. Форму можна також використовувати для пошуку даних.
Форма може бути створена користувачем у режимі Конструктора форм або за допомогою Майстра.
Система Access може автоматично створювати три види форм: стовпцеву, рядкову й табличну. У відкритому вікні бази даних відкриваємо вкладку Форми і натискаємо кнопку Створити форму за допомогою майстра. Далі робота буде полягати в поетапному проходженні кроків, запропонованих Майстром. Серед них головні: вибір об'єкта, для якого буде створюватися форма; вибір полів, що потрапляють у форму; вибір вигляду форми.
Приклад готової форми
Принципи використання форм
V. ЗАСТОСУВАННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ ТА НАВИЧОК
Практична робота № 11 Створення бази даних та форм у середовищі СКБД.
Інструктаж з БЖД.
Інструктивна картка
Хід роботи
Створення файлу у вікні Microsoft Access в меню Файл (File) виберіть команду Створити (New)→ Нова база даних→Оберіть папку групи.
Зразок1
Введіть 5 учнів та їх успішність
Створення → Інші форми → Майстер форм
Перемістіть доступні поля таблиці Учні у вибрані поля:
6. У створену форму необхідно внести ще 5 учнів за допомогою рядка «Пошук»
7. Проекспериментуйте з режимами форм
8. За допомогою Конструктора
додайте елементи управління на свій смак у форму
VI. УСВІДОМЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ
►► Фронтальне опитування
VII. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
Учні звітують про результати виконання практичного завдання, обговорюють проблеми та помилки, що виникли під час роботи. Учитель виставляє та коментує оцінки.
VIIІ.. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Опрацювати конспект та відповідний параграф підручника
1