Призначення форм. Створення бази даних та форм у середовищі СКБД

Про матеріал
Методична розробка уроку дає змогу учням швидко засвоїти матеріал та закріпити знання на практиці. У матеріалі міститься інформація про створення бази даних Access, форми та принципи використання форм
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Методична розробка уроку

на тему:

 

«Призначення форм.

Створення бази даних та форм у середовищі СКБД»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала:

викладач інформатики

та інформаційних технологій

Злонкевич С.В.

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: «Призначення форм»

Інструктаж з БЖД.

Практична робота №11. Створення бази даних та форм у середовищі СКБД.

 

Мета:

сформувати поняття:

  •    форма;
    розглянути:
  •    основні операції в СКБД;

формувати вміння:

  •    використовувати набуті знання на практиці;
  •   створювати та використовувати форми;
  •   закріпити вміння вводити дані.

Тип уроку: комбінований, засвоєння знань, формування вмінь.

Базові поняття й терміни: форма, операції.

Структура уроку

І. Організаційний етап....................................  1-3 хв

   ІІ. Актуалізація опорних знань.................................5-8 хв

  1.    Мотивація навчальної діяльності...........................….3-5 хв

ІV. Засвоєння нових знань............................…...10-15 хв

  1. Створення бази даних.
  2. Форми.
  3. Принципи використання форм.

V. Застосування знань, умінь та навичок...................…...10-15 хв

  VI. Усвідомлення нових знань.............................……..5 хв

    VII. Підбиття підсумків уроку............................…..1-2 хв

 VIIІ. Домашнє завдання.................................…..1-2 хв

ХІД уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

►► Фронтальне опитування

  1. Яку назву має програма для створення БД?
  2. Що таке база даних?
  3. Яка модель БД вам відома?
  4. Які основні етапи створення бази даних?
  5. Як створити таблицю?
  6. В яких програмах можна створити таблицю?

 

 

 

 

 ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Тому на сьогоднішньому уроці ми розглянемо, як можна створювати базу даних і що таке форми. А також дізнаємося про те які існують способи подання даних.

  1.          ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ
  1. Створення бази даних

  Приступаючи до створення бази даних, необхідно знати її призначення, які відомості вона повинна містити. Слід визначити, з яких вона полягатиме таблиць (тим), які буде потрібно звіти, уточнити форми, використовувані зараз для запису даних, і тому подібне, як вони будуть взаємозв'язані, які в таблицях будуть поля. Запис таблиці повинен повністю описувати об'єкт відповідно до поставленого завдання.

  Для відображення області завдань Створення файлу у вікні Microsoft Access в меню Файл (File) виберіть команду Створити (New) або натискуйте однойменну кнопку на панелі інструментів. З клавіатури вибрати команду можна натисненням на клавіші Ctrl+т (Ctrl+N).

  Якщо в розділі Створення (New) клацнути заслання Нова база даних (Blank Database) то на екрані відображуватиметься діалогове вікно Файл нової бази даних (File New Database)  з пропозицією дати ім'я новій базі даних dbl, розширення .mdb і зберегти її в теці Мої документи (My Documents). «1» додається за умовчанням до привласненого імені базі даних. Зміните ім'я бази даних або залиште як є і натискуйте кнопку Створити (Create) .

  1. Форми

Розглянуті раніше способи подання даних — табличні. Для де­яких користувачів табличне подання даних може бути незручним. Часто дані необхідно розташовувати в такому вигляді, у якому збе­рігаються відповідні документи. Система Access дозволяє розташо­вувати на екрані дані так, як того бажає користувач, тобто у вигля­ді різноманітних форм. Форму можна також використовувати для пошуку даних.

Форма може бути створена користувачем у режимі Конструк­тора форм або за допомогою Майстра.

Система Access може автоматично створювати три види форм: стовпцеву, рядкову й табличну. У відкритому вікні бази даних від­криваємо вкладку Форми і натискаємо кнопку Створити форму за допомогою майстра. Далі робота буде полягати в поетапному про­ходженні кроків, запропонованих Майстром. Серед них головні: вибір об'єкта, для якого буде створюватися форма; вибір полів, що потрапляють у форму; вибір вигляду форми.

Приклад готової форми

Принципи використання форм

  • Форми можуть відображати тільки один запис за один раз, за­
    звичай у простому форматі.
  • Форми можуть відображати як поля, що можна редагувати,
    так і незмінні поля.
  •     Форми можна розробити схожими на звичайні паперові бланки.
  • Форми дозволяють змінити порядок дотримання полів, щоб
    полегшити введення даних і зробити його більш акуратним.
  •     Форми можуть містити дані з декількох таблиць.
  •     Форми можуть містити графіки й діаграми.
  • Форми дозволяють автоматизувати задачі введення і створюва­ти меню користувача.

V. ЗАСТОСУВАННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ ТА НАВИЧОК

Практична робота № 11 Створення бази даних та форм у середовищі СКБД.

Інструктаж з БЖД.

 Інструктивна картка

Хід роботи

  1.   Створити Базу даних «Успішність»

Створення файлу у вікні Microsoft Access в меню Файл (File) виберіть команду Створити (New)→ Нова база даних→Оберіть папку групи.

  1. В режимі Конструктора заповніть  Ім’я поля та Тип даних
  2. Збережіть таблицю з назвою Учні     (див.зразок1)

 

 

Зразок1

  1. Заповніть таблицю даними.

       Введіть 5 учнів та їх успішність

 

  1. Створіть форми, виконавши послідовність дій

Створення  → Інші форми → Майстер форм

 

Перемістіть доступні поля таблиці Учні у вибрані поля:

  • Номер
  • Прізвище
  • Ім’я
  • Група
  • Інформатика
  • Фізика
  • Хімія
  • Фото

 

 

 

 

 

6. У створену форму необхідно внести ще 5 учнів за допомогою рядка «Пошук»

 

 

 

 

 

7. Проекспериментуйте з режимами форм

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8. За допомогою Конструктора

додайте елементи управління на свій смак у форму

 

 

VI. УСВІДОМЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ

►► Фронтальне опитування

  1.         Для чого потрібна структура Форми?
  2.         Які елементи можна вставити у форму в режимі конструктора?
  3.         Як у формі реалізовується перехід між записами?
  4.         Які недоліки можуть мати форми?

VII. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Учні звітують про результати виконання практичного завдан­ня, обговорюють проблеми та помилки, що виникли під час роботи. Учитель виставляє та коментує оцінки.

VIIІ.. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Опрацювати конспект та відповідний параграф підручника

1

 

docx
До підручника
Інформатика (академічний, профільний рівень) 11 клас (Лисенко Т.І., Ривкінд Й.Я., Чернікова Л.А., Шакотько В.В.)
Додано
12 березня 2021
Переглядів
3285
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку