Проблема добра і зла в творах Д. Р. Толкіна

Про матеріал
Мета: ознайомити учнів зі змістом найбільш відомих творів Д.Р. Толкіна; розвивати вміння переказувати та інсценізувати прочитане, аналізувати образи; виховувати милосердя, доброту, любов, співчуття до ближніх. Обладнання: ілюстрації до книги, портрет письменника, роздатковий матеріал. Тип уроку: урок узагальнення та систематизації набутих знань, умінь та навичок. Вид уроку: інтегрований урок-бесіда.
Перегляд файлу

Тема. Проблема добра і зла в творах  Д.Р.Толкіна

 

Мета: ознайомити учнів зі змістом найбільш відомих творів Д.Р. Толкіна;

 розвивати вміння переказувати та інсценізувати прочитане, аналізувати образи;

виховувати милосердя, доброту, любов, співчуття до ближніх.

Обладнання: ілюстрації до книги, портрет письменника, роздатковий матеріал.

Тип уроку: урок узагальнення та систематизації набутих знань, умінь та навичок.

Вид уроку: інтегрований урок-бесіда.

Епіграф до уроку: 

Завжди на світі зневажалось зло...

Каані, перський поет

 

Хід уроку

Ι. Оголошення теми, мети, епіграфа уроку

ΙΙ. Актуалізація опорних знань учнів

  1. Літературний диктант
  • Що таке фентезі?
  • Який рік вважають роком виникнення фентезі і чому?
  • Назвіть авторів та книги, написані в жанрі фентезі.
  • Чому трилогія Толкіна називається „Володар кілець” і скільки було кілець?
  • Хто володів кільцями влади?
  • Яка книга поклала початок „Володарю кілець”?
  • З скількох частин складається епопея Толкіна, і як вони називаються?
  • Між якими силами точиться боротьба в Середзем’ї?
  • В якому клубі брав участь і був його співзасновником Толкін?
  • Хто такі гобіти і який звір був їхньою предтечею?
  • Назвіть головних героїв роману „Володар кілець”.
  • В якому році вийшла трилогія?
  1. Перевірка домашнього завдання

Інтерв’ю з улюбленим героєм улюбленої книги

  1. Слово вчителя

Англія... край легендарних кельтів, синіх озер Шотландії, вересового напою, гірських пасовиськ Ірландії... Країна, яку поетично називають туманним Альбіоном через дощі й тумани, що сріблясто-молочним  серпанком огортають цю землю. При згадці про Англію спливають на пам’яті Біг-Бен і Тауер, англійські королі і королеви, стримані леді й увічливі джентльмени, англійська гостинність з традиційним гарячим чаєм з молоком, який приємно випити біля палаючого каміна.

ΙΙΙ. Основний зміст уроку

  1. Бесіда

Хто з головних героїв епопеї „Володар кілець” запам’ятався найбільше і чому?

  1. Робота з комп’ютером (заповнити таблицю)
    •          Колективна характеристика Фродо

Риси характеру

Цитати з твору

 

 

 

 

  • Коротка характеристика персонажів епопеї

Ельфи – добрі, розумні, вродливі, носії божественних знань

Гноми – сильні, розумні, інколи жорстокі

Гобіти – маленькі, добрі, веселі, щедрі, балакучі та смішні

Орки – холодні, жорстокі, злі

  • Дано дві карти казкових країн. Вибрати ту, яка відповідає країні Середзем’я. Зазначити маршрут Фродо.

ΙV. Узагальнення і систематизація вивченого

Проблемні запитання

  • Чому добрий чарівник залучив до Великої подорожі Фродо?
  • Як з силами Зла Фродо бореться з владою персня і чому він не зламався?
  • Які почуття викликає у вас образ Фродо? Чому ми, люди, можемо у нього навчитися?

V. Підсумок уроку

Чарівний світ, яким подорожував Фродо і друзі, наражаючись на небезпеки, зовсім не такий вже чарівний. У казковій формі Толкін зображує реальне життя і споконвічну боротьбу в ньому добра і зла. Людську гідність, стверджує письменник, потрібно зберігати за будь-яких обставин.

Саме цього навчають книги Толкіна, цим вони і завоювали визнання і популярність у всьому світі. Активні читачі з різних країн навіть створюють товариства (клуби) шанувальників Джона Рональда Руела Толкіна, гаслом яких є слова: „Толкінувся сам – Йолкіни іншого!”

VΙ. Домашнє завдання

Скласти „карту-маршрут” „Дорогами Фродо та друзів” та придумати гру до неї.

doc
Додав(-ла)
Maslyuchenko Tamara
До підручника
Зарубіжна література 7 клас (Волощук Є.В.)
Додано
12 листопада
Переглядів
45
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку