Проблема свободи та неволі,особистості й натовпу, дійсності та мрії у творі В. Дрозда «Білий кінь Шептало»

Про матеріал

Ознайомити учнів з ідейно-художнім змістом оповідання; поглиблювати вміння аналізувати епічний твір, виявляти причинно-наслідкові зв'язки; розвивати навички виразного читання

Перегляд файлу

Тема уроку. Проблема свободи та неволі,особистості й натовпу, дійсності та мрії у творі В. Дрозда «Білий кінь Шептало»

Мета уроку: ознайомити учнів з  ідейно-художнім змістом оповідання; поглиблювати вміння аналізувати епічний твір, виявляти причинно-наслідкові зв’язки; розвивати  навички виразного читання

Теорія літератури: оповідання. 

Обладнання: текст оповідання, словник  літературознавчих термінів

Тип уроку:  комбінований.

Хід уроку

  1. Мотивація навчальної діяльності школярів.
  2.       Оголошення теми й мети уроку

Вступне слово вчителя.

Оповідання «Білий кінь Шептало» з’явилося 1965 року. Тогочасні радянські критики не дали схвального відгуку на твір, бо в ньому письменник зачіпав важливу вселюдську проблему особистості в суспільстві, яка була болючою для країни — Радянського Союзу,— де народилося прислів’я: «“Сірі” починають і виграють». Відрізнятися від інших було й небезпечно, і безглуздо. Чесних поетів змушували замовкати — процвітали пристосуванці. Найрозповсюдженіша форма протесту проти режиму — шепіт незадоволення на численних кухнях країни, бо тоді панував тоталітаризм.

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів

1. Перевірка домашнього завдання

2. Клоуз-тести

ІV. Сприйняття та засвоєння навчального матеріалу

1. Робота з текстом

  • Якого кольору був на початку — оповідання кінь Шептало?
  • Як до нього ставився конюх Степан? 
  • Як ви оцінюєте ставлення — хлопчика-підпасича до Шептала?
  • Чим відрізнявся внутрішній світ — Шептала від внутрішнього світу інших сірих коней? (Як Шептало поводився на пасовищі, під час водопою, у конюшні, чому він не любив бути в табуні, чого найбільше соромився?)
  • Розкрийте сутність світосприйняття — коня.
  • Чому він живе подвійним життям? 
  • Коли його терпець уривається? Виразно — зачитайте уривки про часи свободи білого коня.
  • Які думки виникли в Шептала, коли він — побачив своє відображення в річці?
  • Які складні роздуми коня приводять — його назад до стайні?

2. Творче завдання

Складіть «ланцюжок емоцій коня».

3. Продовження роботи з текстом

  • Знайдіть у тексті твору доказ того, — що в тоталітарному суспільстві знищується те людське, що було принесене культурою, колективні бажання не дорівнюють індивідуальним прагненням людини.
  • Які методи впливу на людину в — тоталітарній державі показано в оповіданні?
  • Визначте тему твору. 
  • Яка ідея твору? 
  • Які проблеми порушено в оповіданні? 
  • Що спільного між образами Михайла Решета й білого коня?
  • Що спільного та відмінного в — оповіданнях Є. Гуцала «Лось» та В. Дрозда «Білий кінь Шептало»?

4. Інтерактивна вправа «Мозковий штурм»

5. Проблемні питання

    V. Домашнє завдання

    VІ. Підсумок уроку

 

 

docx
Додано
14 січня 2019
Переглядів
3749
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку