Ознайомити учнів з ідейно-художнім змістом оповідання; поглиблювати вміння аналізувати епічний твір, виявляти причинно-наслідкові зв'язки; розвивати навички виразного читання
Тема уроку. Проблема свободи та неволі,особистості й натовпу, дійсності та мрії у творі В. Дрозда «Білий кінь Шептало»
Мета уроку: ознайомити учнів з ідейно-художнім змістом оповідання; поглиблювати вміння аналізувати епічний твір, виявляти причинно-наслідкові зв’язки; розвивати навички виразного читання
Теорія літератури: оповідання.
Обладнання: текст оповідання, словник літературознавчих термінів
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
Вступне слово вчителя.
Оповідання «Білий кінь Шептало» з’явилося 1965 року. Тогочасні радянські критики не дали схвального відгуку на твір, бо в ньому письменник зачіпав важливу вселюдську проблему особистості в суспільстві, яка була болючою для країни — Радянського Союзу,— де народилося прислів’я: «“Сірі” починають і виграють». Відрізнятися від інших було й небезпечно, і безглуздо. Чесних поетів змушували замовкати — процвітали пристосуванці. Найрозповсюдженіша форма протесту проти режиму — шепіт незадоволення на численних кухнях країни, бо тоді панував тоталітаризм.
ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів
1. Перевірка домашнього завдання
2. Клоуз-тести
ІV. Сприйняття та засвоєння навчального матеріалу
1. Робота з текстом
2. Творче завдання
Складіть «ланцюжок емоцій коня».
3. Продовження роботи з текстом
4. Інтерактивна вправа «Мозковий штурм»
5. Проблемні питання
V. Домашнє завдання
VІ. Підсумок уроку