Проект "Бережіть первоцвіти!"

Про матеріал
Інформаційний проект. Цілі та очікувані результати: - зібрати інформацію про первоцвіти; - дослідити, які первоцвіти зустрічаються в рідному краї; - організувати виставку малюнків; - розробити пам′ятку «Охороняйте первоцвіти!» та соціальний ролик «Первоцвіти просять захисту!»; - провести презентацію проекту у навчальному закладі.
Перегляд файлу

 

«Бережіть первоцвіти!»

Навчальний предмет: природознавство.

Виконавець: учні 2 класу  Медведівської ЗОШ І-ІІІ ступенів

Тип проекту: інформаційний.

Місце проведення : с. Медведівка   Кегичівського району

Час    проведення:  лютий-березень .

Девіз: Не рвіть, не нищіть, не топчіть

  Ви квіточки духмяні,

  Вони себе не захистять,

  Ми їм на захист станемо!

Мета проекту:

  • ознайомити учнів з рослинами – первоцвітами;
  • розширити знання про рослинний світ;
  • розвивати пізнавальну активність, допитливість;
  • продовжувати розвивати вміння працювати групами;
  • виховувати бережливе ставлення до природи.

Цілі та очікувані результати:

  •      зібрати інформацію про первоцвіти;
  •      дослідити, які первоцвіти зустрічаються в рідному краї;
  •      організувати виставку малюнків;
  •  розробити пам′ятку «Охороняйте первоцвіти!» та соціальний ролик «Первоцвіти просять захисту!»;
  • провести презентацію проекту у навчальному закладі.

Ключові питання проекту:

  • Що я знаю про первоцвіти?
  • Які ранньоквітучі рослини ви знаєте?
  • Чому не можна виривати рослини з коренями?
  • Для чого потрібно охороняти рослини?
  • Які ранньоквітучі рослини не можна зривати?

За умови успішної реалізації проекту учні отримають такі знання, уміння й навички:

  • учні повинні знати назви первоцвітів;
  • вивчити становище рослин – первоцвітів  в населеному пункті;
  • уміти доносити необхідність збереження природи до оточуючих.

Матеріали  та  ресурси:

Фотоапарат, комп’ютер, Інтернет, сканер, принтер, папір, книги, енциклопедії, фарби, фломастери, маркери, ножиці, клей.

                                      

ЕТАПИ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЕКТУ

І етап. Організація проекту

На цьому етапі треба  визначити  тему, мету проекту, навчальні предмети, зміст яких задіяно, вид проекту та його тривалість.

ІІ етап. Планування проектної діяльності

Ознайомлення учнів із загальною темою і провідною проблемою. Бесіда

Учитель. Упродовж 20  днів ви будете збирати інформацію про первоцвіти та висувати пропозиції  щодо завдання їх збереження.

 Ваше завдання - ознайомити згодом на уроці однокласників з отриманою інформацією про первоцвіти та власними заходами по їх збереженню.

Формування груп для проведення дослідження

Учні класу об’єднуються в групи за бажанням.

Форми представлення продукту проектної діяльності

Група «Театрали» – підготувати невелику виставу про первоцвіти.

Група «Творці» - намалювати першоцвіти та підготувати  матеріал  про них.

Група «Екологи»-  підготувати пам’ятку «Охороняйте первоцвіти!» та соціальний ролик  « Першоцвіти просять захисту! »

ІІІ етап. Реалізація проекту

Складання учнями плану роботи над проектом

  • Обговоріть у групі, що саме ви повинні зробити для реалізації поставлених перед вами завдань.
  • Озвучте пропозиції, аргументи, судження щодо кінцевого вигляду освітнього продукту, який ви створите.
  • Обговоріть у групі, що саме необхідно вам зробити для того, щоб освітній продукт був якісний та оригінальний.

 Розподіл обов’язків між членами групи

 Самостійна творча робота учнів

 Виготовлення освітнього продукту

ІVетап. Презентація проекту; оцінювання проекту і власної діяльності у ньому (самооцінка)

Оформлення результатів

Підготовка до презентації

Захист проектів

Оцінювання проектної діяльності за визначеними критеріями

Аналіз успіхів і невдач. Висновки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

І. Організація класу

Добрий день тобі, небо блакитне.

Добрий день тобі, сонечко світле.

Добрий день вам, квіти тендітні.

Добрий день вам, гості привітні.

ІІ. Хвилинка спостережень

  •             Для кожної пори року характерна своя погода. Тому в нашому класі працює гідрометцентр. Тож надаємо слово нашому синоптику.

(доповідь синоптика)

  •             Сьогодні вівторок 6 березня
  •             Небо   (ясне, хмарне, похмуре), температура повітря , опади
  •             Погода в нашому селі та класі сприятлива. Отже, бажаю гарного настрою, цікавих знань і відкриттів.

ІІІ. Повідомлення теми та завдань. Мотивація до роботи

-       Яка пора року розпочалася?

-       Які ознаки весни ви знаєте?

-       А за що ви любите весну?

Технологія «Незакінчене речення».

«Я люблю весну, тому що …»

– Отже, всі люблять перші весняні квіти. Що може статися, якщо кожного року зривати їх у великі букети? Вони поступово зникнуть. Нам така перспектива не сподобалася. Тому ми разом подумали і сьогодні запропонуємо ідеї щодо збереження і примноження первоцвітів.

Технологія «Гілка часу»

-       Протягом останнього місяця  ми працювали над проектом «Бережіть  первоцвіти!».

-       Спочатку ми всі разом обговорили задум, запропонували ідеї. Потім діти об'єдналися в творчі групи за бажанням, щоб виконати певні завдання.

-        До яких джерел ви зверталися при підготовці (Інтернет, довідники, художня література, підручники)?

- Клас був об’єднаний в групи: «Театрали», «Творці», «Екологи» .

Група «Театрали» - Наше завдання – підготувати невелику виставу про первоцвіти.

Група «Творці» - намалювати першоцвіти та підготувати  матеріал  про них.

Група «Екологи»-  підготувати пам’ятку «Будь природі другом» та соціальний ролик  « Першоцвіти просять захисту! »

 

ІV.Звіт творчих груп

Група «Театрали»

Дійові особи: Турист  (Кирило), Лісник (Віктор), Весна (Єва), Квіти (Аліна, Таня, Віка)

 

Відеоролик «Старт квітучої весни»(1 хв 15 с.).- виходить Весна

Весна – Я, весна-чарівниця,

             Наказ свій послала, щоб краса вставала.

             І проліски, і травка, й зелена муравка,

             І кульбаба рясна, і  фіалочка ясна.

             Усі квіти весняні, веселі, кохані.

             З-під снігу виходять, голівки підводять

             Од сну зимового до сонця ясного.

Лісник.

Тихіше. Послухайте! У весняному лісі щось сталося!

Весна

Яка краса! І сонечко, і квіти!

Чудово жити і красі радіти!

Люблю я землю отаку

У барвистому вінку!

Квіти (по черзі)

1.  Погляньте, квітоньки, весна прийшла!

2.  Тепло і радість принесла!

3.  І ми всі проросли й чарівно зацвіли!

Весна

Вам, первоцвітам, мороз не страшний,

Крізь сніг пробивається ваша родина…

Тихіше,послухайте, йде вже сюди

Байдужа і хитра людина.

Турист

Я – браконьєр, я – хуліган,

Рогатку маю і наган.

В птахів я стріляю,

Всіх звірів налякаю!

Ти дивися – чудеса,

Серед снігу, серед льоду

Вилізла така краса!

От так диво, от так диво!

Мені сьогодні пощастило!

Ану, квіточки маленькі,

Йдіть мені до рук швиденько.

Віднесу вас на базар і отримаю навар,

Грошенят повні кишені!

Лісник

Постривай лишень, чекай.

Жодну квітку не чіпай!

Як посмів, тебе питаю,

Рвати цвіт, що розквітає?

Турист

Квіти ці ж бо –  лісові,

Чому рвати ви їх не дозволяєте мені?

Лісник

Не для тебе тут у лісі

Квітнуть квіти ці взялися.

Я не можу зрозуміти

Як таку красу губити?

Весна

Зупинись! Стривай! Не рви!

Квіти – це природи діти!

Красу навколо знищувать не треба,

Поглянь, вони звертаються до тебе!

Квіти (по черзі)

1.                Ми квіти – первістки Весни,

Свої розкрили пелюстки.

2.                Біленькі, жовті іблакитні,

Тоненькі, ніжні і тендітні.

3.                Життя ви наше не губіть,

Не рвіть ви нас, не рвіть!

Турист

Ніколи я не думав, що квіти мають мову,

І як же це чудово почути їх розмову!

Ти прости мене, Весно,

І ти, квітонька ясна,

Я допоки жити буду,

Берегтиму квіти всюди!

Лісник

Квіти, діти, бережіть і ніколи їх не рвіть,

Бо чарівної краси не побачим я і ти.

Хай ростуть вони у лісі, в лузі,

Бо всі квіти – це наші друзі!

Памятаймо! Не ми потрібні природі….

Усі (разом). Природа потрібна нам!

 

-       Що вам найбільше сподобалось в інсценівці?

-       Про які квіти тут йшлося?

-       Що таке первоцвіти?

 

Група «Творці»

Діти виходять з малюнками (по черзі)

Зацвітають навесні                                                
Білі квіти лісові.
Їх не варто, друже, рвати.
Слід ці квіти зберігати. (Підсніжник)

 У проміннях сонця ніжних,

Край веселого струмка

Білий росяний підсніжник

Раптом блиснув з-під листка.

От такий малий неначе,

Ледь прокинувся зі сну,

Тихий-тихий, а одначе,

Він приніс до нас весну.

  •             Хто розповість легенду про підсніжник?                                           
  •             Колись, дуже давно, сніг падав на землю, але він був безбарвний, і його ніхто ніколи не бачив. Захотів сніг, щоб і на нього люди дивились й щоб ним, як квітами, милувалися. Пішов сніг до червоної рути і попрохав її, щоб вона дала йому трохи свого кольору. А рута йому відповіла: «Я червона, і все навкруги буде червоним»,- і не дала йому свого кольору. Тоді пішов сніг до зеленої травички й нумо її прохати, щоб вона дала йому трохи свого кольору, але й травичка йому відмовила. Звертався він і до айстри, і до фіалки - і ніхто не допоміг снігу. Лише коли сніг звернувся до білого підсніжника, той дав йому трохи білого кольору. І відтоді, коли сходить сніг, з’являються підсніжники.  
  •             Чим поділився підсніжник зі снігом?

- Коли він починає квітнути?

Читаємо додаткову інформацію про підсніжник.

 

Підсніжник

Ці перші квіти — весняні усмішки рідної землі — користуються величезним попитом,  їх безжалісно виривають. У зв'язку з цим вже  в багатьох місцевостях вони зникли.   Підсніжник потребує охорони, він занесений до Червоної книги.

Цвіте у березні — квітні. Дуже цінна декоративна рослина. Цибулини отруйні.

  •             В якому місяці цвіте підсніжник?
  •             Чи потрбує охорони ця квітка?
  •             Яка її частина  отруйна?

Пролісок                                                       

 Я найпершим зацвітаю
Синім цвітом серед гаю.
Відгадайте, що за квітка,
Бо мене не стане влітку. (Пролісок)

Я блакитні очі маю,

Здавна проліском зовусь.

 В лісі першим розцвітаю,

Навіть снігу не боюсь.

 

 

Легенда про пролісок                                     

Ця історія сталася зимою. Жила собі дуже красива пані на ім'я Сніжинка і була в неї дочка - Квітка. Мати дуже її любила. І мати з дочкою ніколи не зустрічалися, бо Сніжинка одразу ж після зими летіла на Північ, додому, а її донька там могла замерзнути. Тому донечка цвіла весною і красувалася влітку. І не могли вони жити разом, бо мати б розтанула від сонячного тепла. Вони досі не бачилися. Навесні та влітку всі втішали маленьку квіточку – і звірі, і інші квітки. У Сніжинки було не менше горе, її теж втішали інші сніжинки. Так і спливав час: сумували і Сніжинка, і Квіточка.
Якось до землі, де жила Квіточка, прилетіла добра Чарівниця. Побачила вона Квіточку і запитала, чому та сумує. Квіточка розповіла своє горе. Чарівниця подумала і каже: «Он воно як! Але я можу зменшити твоє горе. Ти станеш квіткою-проліском і цвісти будеш тільки-но прийде весна. Тоді буде зима уходитиме, і твоя мати також. Я точно знаю, що вона буде тут. Ви будете зустрічатися раз на рік», - посміхнулася Чарівниця.
Так з'явилася квітка Пролісок. 

Проліска

 Проліска дволиста росте у листяних і мішаних лісах, по чагарниках. Зацвітає відразу після танення снігу. Цвіте у березні – квітні.

Декоративна, медоносна і лікарська рослина. У народній медицині використовують цибулини проліски дволистої. Рослина отруйна.

Якщо побачите пролісок у лісі, не зривайте його. Він занесений в Червону книгу рідкісних рослин, що охороняються. 

  •             Де росте проліска?
  •             Яка частина проліски є лікарською?

Сон –трава                                                                         

На стеблинці волохатій

Шість пелюсток лілуватих.

Гарна квітка — навіть в сні

Усміхається мені. (Сон-трава)

 

Вже зацвіла сон – трава,

Світло – синя голова,

А пелюсточки ворсисті,

А стебельця в них сріблясті.

Як наступить темнота,

Сон пелюсточки згорта.

Вранці знову розгортає

Сонце, світ і ліс вітає.

  Легенда.                                                                     

Геть змучилась красуня Марися, втікаючи від розбійників, котрі, мов хорти, гналися за нею лісом. Вже чути їхні погейкування та сміх – ось – ось наздоженуть, а сил не лишилося зовсім. У  відчаї заплакала дівчина, і кожна її сльозинка проросла лісовим дзвіночком.  Озирнувшись, утікачка на свою радість побачила, що її переслідувачі заснули кам’яним сном.

 

Сон-трава

Її  квіти великі, дзвоникоподібні, темно-фіолетові або пучкові, закутані від весняних холодів у теплий кожушок густого опушення білястих волосків, а всередині квітки є багато жовтих тичинок і маточок, які спірально закручені і нагадують золоті пружинки. Вони розхитуються під поривом вітру і ніби дзвенять (чути знову дзвоники).  На ніч квіти сну закриваються, схиляючи свої голівки, засинають. Може, тому в народі назвали цю рослину так поетично: сон-трава, сон-зілля, сончик. Сон-травою лікують багато недуг, зокрема безсоння.

  •             Чому сон-траву так назвали?

 

Ряст                                                                

 

Я на інших геть не схожий;

Кучерявий та пригожий.

Постелю під голе віття

Фіолетове суцвіття .  (Ряст)

 

У синіх китицях, бузкових,

Широких рястових морях.

Зібралось небо мов додолу

Гуляти лісом по стежках.

І білий ряст, немов нитками

Плете вінки поміж дерев.

Радіє. Що весна настала —

Цвіте чарівно в ній тепер.

  Легенда                                                   

В одному лісі жила відьма. За ніч вона намотається на мітлі, а вдосвіта повертається до своєї лісової хатини, щоб заховатись від людських очей і відпочити. Лишень задрімає, а вже півень починає кукурікати і спати їй не дає. Розсердилась вона на півня та й перетворила його на квітку рясту, яка скидається своєю формою на голову півня.

 

 

   Дуже гарна, багаторічна, трав'яниста рослина – ряст . Листки ніжні,  з надрізаними часточками. Квітки малі, ясно-пурпурові . Цвіте рано навесні, тобто наприкінці березня і в квітні, при пізній весні — і в травні. Цінується як ранньовесняний медонос та декоративна  рослина. Прикрашає  парки, лісопарки і сади.

  •             Чим є цінним для людей ряст?
  •             Коли цвіте ряст?

                                     

Фіалки                                        

Фіолетові фіранки 
у світлиці та на ґанку.
Фіолетові малята
весну люблять зустрічати. (Фіалки) 

Ми фіалочки синенькі,
Наші квіти запашні,
Розцвітаємо ми раненько
Скрізь під лісом навесні.
Вітер пестить нас, гойдає,
Бджоли мед і нас беруть.
Соловейко нам співає,
На віночки діти рвуть.
К. Переліска

 

Чимало легенд складено про фіалки. У давнину ці квіти вплітали в святкові вінки і гірлянди, прикрашали ними приміщення і храми. На запашних квітках фіалки наполягали вино, знаменуючи початок весни. Але фіалка крім радості символізувала ще печаль і скорботу. Така подвійність пов’язана з давньогрецької легендою. Юна Персефона, тікаючи від Аїда – повелителя царства мертвих, зронила букетик фіалкових квітів, який так і залишився лежати на землі, як символ печалі матері-природи. І, з тих пір, для того, щоб втішити Землю-матінку, раз на рік відпускають Персефону з царства мертвих назустріч сонцю, і природа зустрічає її яскравими весняними фарбами і найпершими розкрилися квітами – фіалками.
Крім того, згідно з іншою легендою, фіалки символізують сльози, пролиті Адамом в той час, коли він просив у Бога прощення за гріхи. Фіалки – квіти вдячності за прощення.

 

    У фіалки стебельце — тоненьке, мов зелена ниточка. Листочки ніжні, тонетькі, мов найтонша тканина. Квітка невеличка, але дуже класива. Росте фіалка групами, родичами. Пелюстки, неначе маленькі мурашки. На дотик квітка лагідна, немов матусині руки. Фіалка любить лісові галявини, прохолоду. Це лікарська рослина. Запах приємний,  як найдорожчі парфуми.

  •             Де росте фіалка?
  •             Чим вона цінна?

Ф\ХВ

  •             Подивіться, які ще бувають первоцвіти  (перегляд презентації)

Конвалія, гусяча цибулька, пшінка, барвінок,шафран (крокуси),горицвіт.

 Група «Екологи»

  •             Назвіть  квіти- первоцвіти .
  •             Наша група підготувала пам’ятки, які лежать у вас на партах.
  •             Учень  Ми дали собі слово охороняти ці рослини і створити пам’ятку на захист первоцвітів. (представленная  памятки  із  прикріпленням на дошку основних фраз)

«Охороняйте первоцвіти !» (Заголовок)

  •             Не зривай !                             

Я первоцвіту не зірву !

Я квітку в серці збережу !

Природі шкоди не завдам

І кривдити її не дам !

 

Не топчи !                               

 Не рвіть, не нищіть, не топчіть

Ви квіточки духмяні,

Вони себе не захистять –

Ми їм на захист станем !

 

Не купуй !             

Не купуйте первоцвіти,

Бо оці красиві квіти

Радість лісові приносять,

Тож нехай там і ростуть.

 

Не даруй !  

Подаруй подрузі книгу,

Ляльку, котика чи дзигу.

А ті квіти-первоцвіти

Хай дарують аромат!

 

  •             Не продавай!

На галявині у лісі -

Пахощі та аромат.

Ти за гроші це не купиш,

Тож не треба й продавать!

  •             Захисти!  
  •             Вміймо природу любити,
    Кожній рослині радіти
    Зупинімось - останній є шанс,
    Ця планета не тільки для нас!

Пам’ятка « Охороняйте первоцвіти!»

1.     Не рвіть квіти без зайвої потреби .

2.     Не витоптуйте і не ламайте  квіти .

3.     Не купуй  та не продавай первоцвіти. Зупини торгівлю.

4.     Даруй  квіти, вирощені  чи зроблені власноруч

5.     Насаджуй і доглядай за ними .

6.     Зупиняй тих , хто порушує ці правила .

Робота в групах.

Вчитель. Пригадаємо правила роботи в групах: ви обираєте керівника та доповідача. Отримуєте завдання, читаєте його, якщо твердження правильне – навпроти нього пишете «Так». Якщо ви не згідні – пишете «Ні».

І група.

1. В лісі як побачимо з квітів мережку –

Станемо зразу усі ми на стежку!

2. Весна прийшла, до лісу йдем – ура!

Всі увіти позривати вже давно пора!

3. Сипнем насіннячко в землю глибоченько,

Й садимо квіточки, щоб було гарненько!

4. На квіткову галявину як забігаєм,

То по квітах ми бігаєм, мнемо їх і зриваєм!

5. Квіточки маленькі, їх ми не жалієм,

А як виростем дорослі, тоді і посієм!

ІІ група.

6. Квіти із корінням треба виривати,

Ногами рослини всі підряд топтати!

7. Квіти чудові, їх слід оберігати,

Це повинна кожна дитина вже знати!

8. Як до лісу на галявину прийдемо гуляти,

Після себе завжди слід сміття лишати!

9. Треба квіти зривати, бо такі гарненькі,

Після цього зразу виростуть новенькі!

10. А як квіти йдем зривати,

То й листочків не лишати!

ІІІ група.

11. Знають й звірі лісові:

Квіти – смачна їжа дітворі!

12. Ми усі маленькі і слухняні діти,

Будемо всьому живому боляче робити!

13. Квіти зникають, це нам треба знати,

Берегти їх будемо й побільше саджати!

14. Про Червону книгу ми вивчатимемо,

Всю природу берегти намагатимемось!

15. Пам’ятай малеча вся:

Без квіток – пуста Земля!

Вчитель. Групи наші готові і перевіримо виконання роботи грою «Так» чи «Ні». Доповідачі читатимуть свої завдання, ви сигналізуєте їм квітами на ваших партах. Які це квіти? Підніміть мені підсніжника, покажіть фіалку. На «Так» ви піднімаєте підсніжника, на «Ні» – квітку фіалки.

Весна. Діти, я дуже рада, що ви так багато знаєте про первоцвіти, і сподіваюсь, ніколи не зашкодите їм! От, якби усі це розуміли!

Перегляд ролика « Первоцвіти просять захисту!»

Учні – екологи розповідають вірші

  •              

Не губіть прекрасне, 

Не зривайте первоцвіти!

Самі ви можете зростити

Чудові та прекрасні квіти!

                                                 В Червону книгу ми занесли

                                                Світ неповторний і чудесний,

                                                Що поступово вимирає,

                                                Давно рятунку в нас благає.

 

Невже в майбутньому на світі

Не будуть квітнуть дивні квіти?

Конвалії , й фіалки ніжні,

І вісник березня – підсніжник?

 

Невже ми більше не побачим,

Як сон – трава росою плаче?

 Всі разом : Ми всі господарі природи,

                 Тож бережемо її вроду!

Весна

Квіти прикрашають життя. Тож не­хай на землі їх буде більше. І нехай серед них бу­дуть квіти, вирощені вами!

Первоцвіти. Не рвіть нас!

                        Бережіть нас!

Весна. Квіти прикрасять землю.

На радість природі й людям!

Всі разом:

Щирими кажемо словами,

Первоцвіти захищаємо з вами.

Вчитель. Діти, я щиро дякую вам за плідну роботу і сподіваюся, що ви зрозуміли самі й допомогли зрозуміти іншим, що первоцвіти потребують нашого захисту. Квітка у вазі - це полонянка, приречена на загибель. Хай лісові квіти милують око, серце і душу всіх, хто прийде в ліс. А якщо ви захочете, щоб первоцвіти цвіли біля вашого будинку - посадіть їх.

Вправа « Мікрофон».

- Діти, що кожному з вас дала робота над цим проектом ?

Продовжіть речення «Цей проект допоміг мені ...»

  • більше дізнатися про перші весняні квіти;
  • дізнатися, чому їх назвали первоцвітами;
  • дізнатись, яку користь, вони приносять;
  • залучитися до охорони первоцвітів;
  • навчилися працювати в команді.

Вчитель. Дякую за ваші відповіді. Виявляється, що цей проект був для вас дуже корисним. Подякуємо один одному за плідну співпрацю і продовжуйте і надалі залучати до охорони первоцвітів якомога більше людей.

Не рви, не знищи, не руйнуй

Це заповідь для тебе.

Красу планети не зіпсуй –

Вона одна під небом.

Діти роздають всім присутнім буклети «Первоцвіти просять захисту!»

Звучить пісня  « Весна»

3. Кросворд «Весняні квіти»
Знайдіть у кросворді якомога більше назв весняних квітів. Читати можна у різних напрямах.

407

(Тюльпан, конвалія, ряст, пролісок, підсніжник, кульбаба, барвінок, нарцис, примула, крокус, гіацинт)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Пам’ятка « Охороняйте первоцвіти!»

1.   Не рвіть квіти без зайвої потреби .

2.   Не витоптуйте і не ламайте  квіти .

3.   Не купуйте  та не продавайте первоцвіти.  

    Зупиніть торгівлю.

4.  Даруйте квіти, вирощені  чи зроблені власноруч

5.  Насаджуйте і доглядайте за первоцвітами .

6.  Зупиняйте тих , хто порушує ці правила .

 

C:\Users\Admin\Desktop\на ролик\багато.jpg

 

 

 

 

C:\Users\Admin\Desktop\картинки первоцв\slide_16.jpg

 

 

 

 

docx
Додано
23 квітня 2020
Переглядів
2803
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку