Проект «Де і як у житті ми використовуємо дроби».

Про матеріал
Презентація результатів проектної діяльності «Де і як у житті ми використовуємо дроби».
Перегляд файлу

                                                     Математика

Клас: 2

Тема: Презентація результатів проектної діяльності «Де і як у житті ми використовуємо дроби».

Характеристика проекту:

за діяльністю: дослідницько-інформаційний;

за кількістю навчальних предметів: міжпредметний;

за кількістю учасників проекту: груповий;

за характером контактів: внутрішній;

за тривалістю виконання: короткостроковий;

за характером партнерських взаємодій: кооперативний.

Мета та завдання:

  • формувати навички роботи з довідковою літературою;
  • з’ясувати значення дробу у житті людини;
  • формувати уявлення про дріб, як частина цілого об’єкта і як частина групи об’єктів;
  • формувати вміння застосовувати свої знання;
  • тренувати навички роботи в групі; учити шукати відповіді на цікаві запитання; роз­вивати вміння обмінюватися думками;
  • розвивати інтелект, увагу та зорове сприйняття;
  • виховувати інтерес до математики.

 

Хід презентації проекту

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Любі друзі! У наш клас

Завітали люди щирі

Привітайте в добрий час

Гостей посмішкою й миром.

Ми вам раді, добрі люди

І вітаєм щиро Вас!

Та запрошуєм ласкаво

На урок у 2 клас.

ІІ. СПРЯМУВАННЯ ДО МЕТИ

  1. Девіз уроку.

Сидимо – рівно!

Міркуємо – швидко!

Відповідаємо – правильно!

Пишемо – гарно!

Настрій – супер!

Погода – клас!

  • До роботи – все гаразд!

 

 ІІІ. ВИЗНАЧЕННЯ ПРОБЛЕМИ ПРОЕКТУ 

Слово вчителя.

  • Яку тему ми з вами вивчили?

       У нас сьогодні буде не зовсім звичайний урок. А урок-захист проекту.

До цього уроку ми ретельно готувалися.  Ви зі своїми мамами, татами, старшими братиками і сестричками займались пошуковою діяльністю.

   Мета нашого проекту – дізнатися, де і як у житті ми використовуємо дроби, де з ними зустрічаємось? Для цього клас поділився на групи, і кожна група займалася пошуком інформації. Ось, що у нас вийшло ...

ІV. ВИЗНАЧЕННЯ ШЛЯХІВ РОЗВ’ЯЗАННЯ ПРОБЛЕМИ

1. Читання додаткової та енциклопедичної літератури.

2. Дослідження «Де і як у житті ми використовуємо дроби».

3. Організація виставки малюнків «Професія і дроби».

4. Розучування віршів про дроби.

  5. Перегляд мультфільмів.

V. ФОРМУВАННЯ ГРУП ДЛЯ ПРОВЕДЕННЯ ДОСЛІДЖЕННЯ

Учні класу об’єднуються у групи:

І група — «Мандрівники в минуле»;

ІІ група — «Дослідники»;

ІІІ група — «Актори»;

ІV група — «Художники»;

V група — «Лірики».

VІ. ОБГОВОРЕННЯ ТА ПРЕЗЕНТАЦІЯ ПРОЕКТУ ГРУПАМИ

І група «Мандрівники в минуле»

1. Повідомлення учнів

1 учень.       

     Історія виникнення дробів бере свій початок  ще з ранньої стадії розвитку людства.

         Коли мисливці після полювання ділили між собою здобич, то  їм нерідко доводилося стикатися з дробовим діленням. Наприклад,  доводилося ділити 2 тварини на 3 мисливців. Ось і отримував кожний 2/3 здобичі.

 

2 учень.

     Крім цього, у стародавніх людей вже починали з'являтися потреби перерахування довжини, ширини площі і т.д. А так як результат вимірювання не завжди був цілим числом, то почали з'являтися дробові числа.

 

3 учень.

     Якщо говорити про  стародавніх римлян, то вони користувалися одиницею "ас", яка одночасно була і грошовою одиницею, й  одиницею виміру. "Ас" римляни ділили на 12 рівних частин, потім з цих 12 частин і складались всі дроби. Звідси походить назва  «римські дроби».

 

4 учень.

     За часів Русі - України дроби називали «частками», а згодом «ламаними числами». Окремі дроби мали спеціальні назви. Наприклад, 1/3 - треть, 1/6 - півтреть, 1/5 – п’ятина, 1/10 – десятина.

 

- Лаксика приготували для нас цікаві завдання.

2. Вправа «Кольорові дроби»

- Кожній групі потрібно записати дроби, які показують, яку частину цілого заштрихували.

 

ІІ група «Актори»

Перегляд відео.

Фізкультхвилинка.

 

ІІІ група «Художники»

Презентація малюнків «Професія і дроби»

Учні презентують малюнки.

1 учень. «Підприємець»

Де, що, коли і як вигідно купити?

Скільки грошей треба заплатити?

Який прибуток з цього, і які витрати?

Словом, і підприємцю треба дроби знати.

 

2 учень «Лікар»

Який ріст, вага і тиск у кожної людини.

І яка температура в хворої дитини.

Скільки ліків треба дати, щоб хворобу збороти.

Тут приходять на допомогу десяткові дроби.

 

3 учень. «Кухар»

До їдальні, зголоднілі, спішимо обідати,

Але й там наш кухар зможе нам повідати.

Як щоденно у роботі стають у пригоді,

Наші дроби десяткові при кожній нагоді.

 

4 учень «Швачка»

Ширину розрахувати, довжину відміряти,

Сантиметри, міліметри додати, відрізати.

Щоб було комфортно, стильно і всім до вподоби.

Знов прийдуть на допомогу  десяткові дроби.

 

5 учень «Вчитель»

І у школі вчителі з дробами теж дружать,

Бо на кожному уроці ті їм вірно служать.

 

6 учень «Фермер»

Фермер дроби десяткові теж прекрасно знає,

Бо в роботі повсякденній з ними справу має.

Скільки з соняха олії може він дістати,

Скільки цукру з буряка та які витрати.

 

Завдання: Програма Learning.ua – 2 клас (порівняй дроби за допомогою малюнка).

 

ІV група «Дослідники»

 

  1. Повідомлення учнів.
  • м/ф «Апельсин»
  • м/ф «Раз горох, два горох»
  • м/ф «В країні невивчених уроків»
  • м/ф «Яблуко».

 

V група «Лірики»

 

1. У країні числовій

Є чарівні числа.

Ось одне із них – це дріб,

Риска – це намисто.

 

2. А чисельник – голова,

А знаменник – ноги.

Ось картина вам жива,

Красені ці дроби.

 

3. Крім нуля і натуральних

Є ще числа "незвичайні"!

Половина і третина,

Чверть години, півхлібини -

 

4. Все, що ділимо щоднини

На рівнесенькі частини

Записати маєм спробу,

Тут нам допоможуть дроби.
 

5. Одна друга, три десятих,

Дві четвертих і три п`ятих -

Трішки важко у навчанні,

Хоч назвали їх звичайні.

 

6. З дробом будемо дружити.

Математику – любити.

Вправи будуть гартувати,

Ми розумними зростати.

 

Резерв.

Завдання: - Діти ви любите складати пазли? Тоді давайте пограємо, кожній групі потрібно поєднати дроби із відповідним малюнком.


 

VІІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ

Технологія «Мікрофон»

— Що нового ви дізналися, працюючи над проектом?

   — Яка діяльність на уроці вам найбільше сподобалася?

 

Етап 3. Висновок.

      Вивчивши історію виникнення дробів, і дослідивши області застосування дробів, ми довели, що:

       Дроби знайшли широке застосування в навколишньому світі і в різних науках.

     Сьогодні на уроці я була задоволена вашими     відповідями, сподіваюсь, і наступного уроку всі працюватимемо дружно.

   Чи зберігся у вас гарний настрій?

   Я бажаю, щоб такий настрій у вас був на кожному уроці.

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
1 квітня 2019
Переглядів
8292
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку