Математика
Клас: 2
Тема: Презентація результатів проектної діяльності «Де і як у житті ми використовуємо дроби».
Характеристика проекту:
за діяльністю: дослідницько-інформаційний;
за кількістю навчальних предметів: міжпредметний;
за кількістю учасників проекту: груповий;
за характером контактів: внутрішній;
за тривалістю виконання: короткостроковий;
за характером партнерських взаємодій: кооперативний.
Мета та завдання:
Хід презентації проекту
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Любі друзі! У наш клас
Завітали люди щирі
Привітайте в добрий час
Гостей посмішкою й миром.
Ми вам раді, добрі люди
І вітаєм щиро Вас!
Та запрошуєм ласкаво
На урок у 2 клас.
ІІ. СПРЯМУВАННЯ ДО МЕТИ
Сидимо – рівно!
Міркуємо – швидко!
Відповідаємо – правильно!
Пишемо – гарно!
Настрій – супер!
Погода – клас!
ІІІ. ВИЗНАЧЕННЯ ПРОБЛЕМИ ПРОЕКТУ
Слово вчителя.
У нас сьогодні буде не зовсім звичайний урок. А урок-захист проекту.
До цього уроку ми ретельно готувалися. Ви зі своїми мамами, татами, старшими братиками і сестричками займались пошуковою діяльністю.
Мета нашого проекту – дізнатися, де і як у житті ми використовуємо дроби, де з ними зустрічаємось? Для цього клас поділився на групи, і кожна група займалася пошуком інформації. Ось, що у нас вийшло ...
ІV. ВИЗНАЧЕННЯ ШЛЯХІВ РОЗВ’ЯЗАННЯ ПРОБЛЕМИ
1. Читання додаткової та енциклопедичної літератури.
2. Дослідження «Де і як у житті ми використовуємо дроби».
3. Організація виставки малюнків «Професія і дроби».
4. Розучування віршів про дроби.
5. Перегляд мультфільмів.
V. ФОРМУВАННЯ ГРУП ДЛЯ ПРОВЕДЕННЯ ДОСЛІДЖЕННЯ
Учні класу об’єднуються у групи:
І група — «Мандрівники в минуле»;
ІІ група — «Дослідники»;
ІІІ група — «Актори»;
ІV група — «Художники»;
V група — «Лірики».
VІ. ОБГОВОРЕННЯ ТА ПРЕЗЕНТАЦІЯ ПРОЕКТУ ГРУПАМИ
І група «Мандрівники в минуле»
1. Повідомлення учнів
1 учень.
Історія виникнення дробів бере свій початок ще з ранньої стадії розвитку людства.
Коли мисливці після полювання ділили між собою здобич, то їм нерідко доводилося стикатися з дробовим діленням. Наприклад, доводилося ділити 2 тварини на 3 мисливців. Ось і отримував кожний 2/3 здобичі.
2 учень.
Крім цього, у стародавніх людей вже починали з'являтися потреби перерахування довжини, ширини площі і т.д. А так як результат вимірювання не завжди був цілим числом, то почали з'являтися дробові числа.
3 учень.
Якщо говорити про стародавніх римлян, то вони користувалися одиницею "ас", яка одночасно була і грошовою одиницею, й одиницею виміру. "Ас" римляни ділили на 12 рівних частин, потім з цих 12 частин і складались всі дроби. Звідси походить назва «римські дроби».
4 учень.
За часів Русі - України дроби називали «частками», а згодом «ламаними числами». Окремі дроби мали спеціальні назви. Наприклад, 1/3 - треть, 1/6 - півтреть, 1/5 – п’ятина, 1/10 – десятина.
- Лаксика приготували для нас цікаві завдання.
2. Вправа «Кольорові дроби»
- Кожній групі потрібно записати дроби, які показують, яку частину цілого заштрихували.
ІІ група «Актори»
Перегляд відео.
Фізкультхвилинка.
ІІІ група «Художники»
Презентація малюнків «Професія і дроби»
Учні презентують малюнки.
1 учень. «Підприємець»
Де, що, коли і як вигідно купити?
Скільки грошей треба заплатити?
Який прибуток з цього, і які витрати?
Словом, і підприємцю треба дроби знати.
2 учень «Лікар»
Який ріст, вага і тиск у кожної людини.
І яка температура в хворої дитини.
Скільки ліків треба дати, щоб хворобу збороти.
Тут приходять на допомогу десяткові дроби.
3 учень. «Кухар»
До їдальні, зголоднілі, спішимо обідати,
Але й там наш кухар зможе нам повідати.
Як щоденно у роботі стають у пригоді,
Наші дроби десяткові при кожній нагоді.
4 учень «Швачка»
Ширину розрахувати, довжину відміряти,
Сантиметри, міліметри додати, відрізати.
Щоб було комфортно, стильно і всім до вподоби.
Знов прийдуть на допомогу десяткові дроби.
5 учень «Вчитель»
І у школі вчителі з дробами теж дружать,
Бо на кожному уроці ті їм вірно служать.
6 учень «Фермер»
Фермер дроби десяткові теж прекрасно знає,
Бо в роботі повсякденній з ними справу має.
Скільки з соняха олії може він дістати,
Скільки цукру з буряка та які витрати.
Завдання: Програма Learning.ua – 2 клас (порівняй дроби за допомогою малюнка).
ІV група «Дослідники»
V група «Лірики»
1. У країні числовій
Є чарівні числа.
Ось одне із них – це дріб,
Риска – це намисто.
2. А чисельник – голова,
А знаменник – ноги.
Ось картина вам жива,
Красені ці дроби.
3. Крім нуля і натуральних
Є ще числа "незвичайні"!
Половина і третина,
Чверть години, півхлібини -
4. Все, що ділимо щоднини
На рівнесенькі частини
Записати маєм спробу,
Тут нам допоможуть дроби.
5. Одна друга, три десятих,
Дві четвертих і три п`ятих -
Трішки важко у навчанні,
Хоч назвали їх звичайні.
6. З дробом будемо дружити.
Математику – любити.
Вправи будуть гартувати,
Ми розумними зростати.
Резерв.
Завдання: - Діти ви любите складати пазли? Тоді давайте пограємо, кожній групі потрібно поєднати дроби із відповідним малюнком.
VІІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ
Технологія «Мікрофон»
— Що нового ви дізналися, працюючи над проектом?
— Яка діяльність на уроці вам найбільше сподобалася?
Етап 3. Висновок.
Вивчивши історію виникнення дробів, і дослідивши області застосування дробів, ми довели, що:
Дроби знайшли широке застосування в навколишньому світі і в різних науках.
Сьогодні на уроці я була задоволена вашими відповідями, сподіваюсь, і наступного уроку всі працюватимемо дружно.
Чи зберігся у вас гарний настрій?
Я бажаю, щоб такий настрій у вас був на кожному уроці.