Урок-казка «Історія малої батьківщини»

Про матеріал
Підсумковий урок з теми « Дії другого ступеня з натуральними числами» Мета уроку - повторити, систематизувати і узагальнити знання учнів з теми «Дії другого степеня з натуральними числами»; продовжити формування вмінь та навичок застосування знань з теми до розв’язування рівнянь та нестандартних задач. Розвити логічне мислення, уміння самостійно приймати рішення, діяти в умовах обмеженого часу; розкривати творчі здібності учнів. Виховувати почуття гордості за свою маленьку батьківщину, бажання берегти природні багатства рідного краю та знати її історичне минуле.
Перегляд файлу

«Історія малої батьківщини»

Урок-казка

Підсумковий урок з теми « Дії другого ступеня з натуральними числами»

Мета уроку: повторити, систематизувати і узагальнити знання учнів з теми «Дії другого степеня з натуральними числами»; продовжити формування вмінь та навичок застосування знань з теми до розвязування рівнянь та нестандартних задач.

Розвити логічне мислення, уміння самостійно приймати рішення, діяти в умовах обмеженого часу; розкривати творчі здібності учнів. Виховувати почуття гордості за свою маленьку батьківщину, бажання берегти природні багатства рідного краю та знати її історичне минуле.

Тип уроку: повторення й систематизація знань, умінь і навичок.

Очікувані результати: учні повинні знати властивості множення і ділення натуральних чисел, вміти застосовувати набуті знання з вивченої теми до розвязання рівнянь та інших завдань, уміти розв’язувати задачі на логічне мислення.

Форми роботи на уроці: індивідуальна, колективна.

Презентація до уроку.

«Математикаце життя».

М.Кравчук

I. Організаційний етап.

1.Перевірка домашнього завдання. (Зібрати зошити)

2.Учитель повідомляє тему та мету уроку, а також що це буде не звичайний урок, а урок-казка, і на ньому учні будуть допомагати казковим героям і водночас перевірити свої знання з теми «Дії другого степеня з натуральними числами».

II. Актуалізація розумової діяльності.

Жили собі чоловік із жінкою. Мали вони донечку Марусю та трьох синів. Двоє парубків, в третій – Іванко, хлопчик дванадцяти років. Сини були роботящі, сміливі й розумні. Одного разу зібралися старші сини у подорож маршрутами Малої батьківщини.

Та став проситися і молодший до мандрівки. Дуже хотілося Іванкові побачити памятки свого села. Обіцяв, що стане братам у пригоді, бо добре математику знає. Вирішили тоді брати перевірити знання Іванка й загадали йому тести з математики. А коли, кажуть, їх виконаєш, то дізнаєшся маршрут нашої подорожі і поїдеш з нами.

Розв’яжемо і ми ці тестові завдання.

Тестові завдання

1.Чому дорівнює частка від ділення 125 на 5?

а) 25;          б) 41;                   в) 31;          г) 32.

2.Чи можна в результаті ділення деякого натурального числа на 6 дістати остачу, що дорівнює 8?

а) так;         б) ні;          в) іноді;      г) не знаю.

3.Остача від ділення числа 135 на 10 дорівнює …

а) 3;           б) 5;           в) 2;           г) 4.

4.Яке з поданих чисел дорівнює значенню виразу 26+55:11×(17-9)?

а) 34;          б) 88;                   в) 66;          г) 107.

5.Яке значення виразу 55+35-10?

а) 60;          б) 80;                   в) 50;          г) 0.

6.Значення виразу 70:10×5?

а) 50;          б) 45;                   в) 35;          г) 55.

7.Серед наведених чисел знайдіть корінь рівняння х:5=10х?

а) 5;           б) 0;           в) 10;          г) 4.

8.Розвяжіть рівняння х+3х=16

а) 3;           б) 4;           в) 6;           г) 10.

Розв’язав Іванко тести та й отримав план маршруту подорожі.

Мати поклала синам у торби сала з хлібом та цибулею, запрягли вони волів у вози та й вирушили в подорож.

III.Застосування знань, умінь і навичок.

Ідуть вони, ідуть: удень світить сонечко, а вночі Чумацький шлях їм напрямок указує. Коли ось шлях заступала Водяна балка. Сидить чоловік біля води.

       Чи не знаєш ти, чоловіче, як нам через це болото перебратись? – запитують у нього брати.

       А чому ж не знаю, як я – Водяник, – відповідає той.

       То допоможи нам.

       Допоможу, якщо ви назвете мені довжину і ширину балки.

       Але як же ми її виміряємо?

       Виміри – це значення цих двох числових виразів.

12456-456×11=

107×42-82041:41=

(Учні працюють за варіантами самостійно, двоє біля дошки).

 

Розв’язали брати приклади. Водяник провів їх через болото.

Рушили брати далі. Аж тут перед ними ліс став густий та непрохідний. Коли бачать – чоловік серед лісу рукою махає; як махне – так дуби й вивертає з корінням.

       Як ти звешся, чоловіче?

       Вернидуб.

       Допоможи нам, Вернидубе, зроби дорогу серед лісу.

       А чого ж не зробити? Зроблю, тільки от як я дуби з корінням із землі вивертаю, ви корені рівнянь знайдіть. І тоді не тільки дорога буде, а й назву місцевості, куди ви потрапите, дізнаєтесь.

І задав Вернидуб братам розв’язувати шість рівнянь.

(Учням пропонується розв’язати рівняння за варіантами.)

Варіант 1.

1) 8(х-8)=64                                    2) 72:х-2=6

3) 12х+4х=352

Варіант 2.

1) 9(х+3)=63                                   2) 81:х+3=12

3) 35х-11х=52888

Учні розв’язують рівняння і з поданих на картинках чисел вибирають корені та розташовують їх у порядку спадання. На зворотньому боці карток читають слово «Грабковецький».

Коротка розповідь вчителя

В глибоку давнину на місці села Грабківці ріс ліс. Ліс був притулком багатьох звірів: лисиць, зайців, диких кіз, кабанів та інших. Тут росли граби, берези, сосни, ялини, дика акація, клени, дуби, ясени, гриби, мохи і лишайники. Але найбільше було грабів. Тому і назвали село Грабківцями.

Отож поїхали брати далі через Грабковецький ліс. Їдуть вони. Їдуть і доїхали до ріки широкої та глибокої. Бачать – чоловік із здоровенними вусами сидить над рікою. Як крутнув він вусами, – вода й розступилася так, що по дну пройти можна.

       Переправ нас, чоловіче, на той берег!

       Переправлю, але я дуже задачі цікаві люблю. Чи не знаєте ви такої?

       Тут на допомогу братам прийшов Іванко й запропонував задачу про свою сестричку.

Задачі

№ 1

За сестру свою, нівроку,

Старший я на вісім років,

А вона молодша втричі,

Скільки ж літ моїй сестричці?

№ 2

Середній з трьох братів старший від молодшого на два роки, а вік старшого брата перевищує суму років решти братів на 4 роки. Знайдіть вік кожного брата, якщо разом їм 96 років.

Чоловік (звали його, як ви здогадуєтеся, Крутивус) крутнув вусом, вода розступилася і брати переїхали на другий берег. Але назву річки Крутивус закодував. Тут потрібна ваша допомога, діти. Учні розташовують числа, що дорівнюють віку Марусі, Іванка та братів, із задач у порядку зростання і на зворотньому боці карток читають: Стрипа.

Давайте діти послухаємо легенду про річку Стрипу.

Ідуть вони, ідуть, степ навколо безкрайній, сонце жарке палить. Аж тут піднявся сильний вітер, пил стовпами високо в небо піднявся, сонце пилом заступило. Куди їхати? Несподівано з’явилася перед ними кришталева стіна, а на ній приклад і слова.

«Які числа множимо

  253*

×  1*3

_______

  7*9*

+ 2**

_______

26*590

Зажурилися старші брати, не можуть ділення знайти. Одна надія на Іванка і на вас, діти. Розв’язав Іванко приклад, і як тільки сказав він числа 2530 і 103, обрушилася стіна і опиналися брати біля млинів. А їх тут було чимало. Згідно з переказами, назва села Млинівці пішла від великої кількості млинів, що колись тут були.

 Відпочили, напились цілющої джерельної води й поїхали додому. Довго ще потім згадували вони про свою подорож. Отак стала братам у пригоді математика, тож і ви вчіть математику, бо вона вам у житті знадобиться.

IV.Підсумок уроку. Інтерактивна вправа «Результати». Учні по черзі роблять висновки про те, чого вони навчилися на уроці, якого результату досягли.

V.Домашнє завдання.

Повторити «Дії другого ступеня з натуральними числами». Підготуватися до контрольної роботи. На жаль, нам не вистачає часу, щоб розглянути всі «дива» нашої місцевості, тому вам буде творче завдання – відшукати легенди та скласти розповідь про Зозулина балку, Джерело.

 

doc
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
1 квітня 2019
Переглядів
402
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку