Проєкт «ГЕОМЕТРІЯ КАРТИНИ»
у ході вивчення теми «ПАРАЛЕЛЬНЕ ПРОЄКТУВАННЯ. ЗОБРАЖЕННЯ ФІГУР НА ПЛОЩИНІ»
У ході реалізації проєкту пропоную вивчити історію розвитку методів зображень у різні епохи, з’ясувати апарат проєкційних методів одержання зображень за допомогою експерименту, надати строге математичне обґрунтування своїм гіпотезам.
Проєкт поєднує такі предмети, як геометрія, креслення, історія мистецтв та інформатика. Результатом проєкту є творчі роботи. Основною метою проєкту є поглиблення знань з геометрії, пошук їх практичного застосування, засвоєння деяких навичок можливої професійної діяльності.
Рефлексія
Після завершення проєкту учні зможуть:
Література
Детская энциклопедия. Математика. — М. : Аванта, 2003
Тема проєкту «Геометрія картини»
Можливі цілі:
^ навчитися само організовуватися (планувати свою роботу) в ході роботи над проєктом;
^ вчитися добувати й практично використовувати знання, знаходити інформацію, аналізувати, інтерпретувати й адекватно використовувати її для розв’язання проблем; аналізувати весь матеріал і структурувати його для подальшої роботи;
^ опанувати технологію проєктної діяльності, навчитися рефлексувати власну діяльність.
Задачі:
^ вивчити зміст паралельного проєктування фігури на площину;
^навчитися будувати зображення фігур у просторі, використовуючи властивості паралельного проєктування;
^ дізнатися про інші методи проєктування фігур.
Основною метою проєкту є поглиблення знань з геометрії, пошук їх практичного застосування, засвоєння деяких навичок можливої професійної діяльності.
Задачі:
Напрямні запитання
Основне запитання: «Де закінчується простір? »
Запитання навчальної теми
Запитання за змістом
Ключові питання
Паралельне проєктування в природі й побуті.
Учні підготовили роботи та презентації:
«Зображення просторових фігур. З історії нарисної геометрії»
«Геометрія зору, ілюзії Моріса Ешера»
«Геометрія пензля Леонарда»
«Теорія перспективи в архітектурі й мистецтві»
«Геометрія в картинах»
Проєктивна геометрія є вся геометрія. Артур Келі |
Теоретичний етап
|
До 23.12 |
|
|
|
Геометрія є наймогутнішим засобом для витончення наших здібностей і надає нам можливість правильно мислити й міркувати. Г. Галілей |
Етап групового дослідження Використовуючи моделі фігур і ліхтарик, виконайте дослідницькі роботи в групі. Дослідницька робота
«Що змінилося, а що не змінилося порівняно з оригіналом?»
Дослідницька робота
|
21.12 |
|
Аргументуйте відповіді на запитання:
а) прямокутником; б) квадратом; в) ромбом; г) трапецією?
Дайте відповіді на запитання:
У яких випадках положення прямої у просторі визначають заданням її проєкції на площину? |
|
Уважне, глибоке вивчення природи — джерело найбільш плідних відкриттів у геометрії |
Етап індивідуального дослідження
|
До 11.01 |
Геометрія — це мистецтво правильно міркувати на неправильному кресленні. Д. Пойа |
Етап індивідуального контролю Виконуємо практичну роботу. Будуємо переріз (узяти у вчителя індивідуальне завдання) |
До 18.01 |
Геометрія — правителька всіх уявних висловлень. М. Ломоносов |
Підсумки дослідження |
|
|
Рефлексія |
20.01 |