Проєкт «ГЕОМЕТРІЯ КАРТИНИ»

Про матеріал
Проєкт поєднує такі предмети, як геометрія, креслення, історія мистецтв та інформатика. Результатом проєкту є творчі роботи. Основною метою проєкту є поглиблення знань з геометрії, пошук їх практичного застосування, засвоєння деяких навичок можливої професійної діяльності.
Перегляд файлу

Проєкт «ГЕОМЕТРІЯ КАРТИНИ»

у ході вивчення теми «ПАРАЛЕЛЬНЕ  ПРОЄКТУВАННЯ. ЗОБРАЖЕННЯ ФІГУР НА ПЛОЩИНІ»

У ході реалізації проєкту пропоную вивчити історію розвитку методів зображень у різні епохи, з’ясувати апарат проєкційних методів одержання зображень за допомогою експерименту, надати строге математичне об­ґрунтування своїм гіпотезам.

Проєкт поєднує такі предмети, як геометрія, креслення, історія мистецтв та інформатика. Результатом проєкту є творчі роботи. Основною метою проєкту є поглиблення знань з геометрії, пошук їх практичного засто­сування, засвоєння деяких навичок можливої професійної діяльності.

Рефлексія

Після завершення проєкту учні зможуть:

  1. зображувати геометричні фігури та їх еле­менти в паралельній проєкції;
  2.   будувати переріз многогранників методом слі­дів і методом внутрішнього проєктування;
  3.   визначати метод зображення за поданою ілюстрацією;
  4.   знаходити, виправляти й пояснювати (з по­гляду вивченої теорії) помилки в креслен­нях і зображеннях;
  5.   визначати властивості фігури за її зобра­женням.

Література

  1.                Глейзер Г. И. История математики в школе. — М. : Просвещение, 1982.

Детская энциклопедия. Математика. — М. : Аванта, 2003

 

Тема проєкту «Геометрія картини»

Можливі цілі:

^ навчитися само організовуватися (планувати свою роботу) в ході роботи над проєктом;

^ вчитися добувати й практично використо­вувати знання, знаходити інформацію, ана­лізувати, інтерпретувати й адекватно ви­користовувати її для розв’язання проблем; аналізувати весь матеріал і структурувати його для подальшої роботи;

^ опанувати технологію проєктної діяльнос­ті, навчитися рефлексувати власну діяль­ність.

Задачі:

^ вивчити зміст паралельного проєктування фігури на площину;

^навчитися будувати зображення фігур у про­сторі, використовуючи властивості паралель­ного проєктування;

^ дізнатися про інші методи проєктування фігур.

Основною метою проєкту є поглиблення знань з геометрії, пошук їх практичного засто­сування, засвоєння деяких навичок можливої професійної діяльності.

Задачі:

  •  активізувати знання з теми «Паралельне проєктування»;
  •  формувати вміння чітко виконувати крес­лення;
  •  розвивати просторову уяву, асоціативне мислення;
  •  ознайомитися з одним із напрямів мисте­цтва, пов’язаним з ілюзіями; формувати математичну картину світу й через неї вчи­тися сприймати прекрасне;
  • вчитися грамотно оформляти наукову роботу.

Напрямні запитання

Основне запитання: «Де закінчується про­стір? »

Запитання навчальної теми

  1.     Як зобразити простір?
  2.     Чим методи зображень відрізняються один від одного?
  3.     Як відрізняються фігури, зображені різни­ми методами?
  4.     Які методи більш наочні?
  5.     Які методи більш зручні під час розв’язу­вання математичних і практичних задач?

Запитання за змістом

  1.     Які способи зображення просторових фігур на площині існують?
  2.     У чому суть методу паралельного проєкту­вання?
  3.   Чим відрізняється метод паралельного про­єктування від методу центрального проєк­тування?
  4.   Які компоненти методу слідів для перетину многогранників?

Ключові питання

  1. Зображення просторових фігур. З історії нарисної геометрії.
  2. Виникнення і розвиток проєктивної геоме­трії.
  3.   Теорія перспективи в архітектурі й мисте­цтві.
  4. Геометрія пензля Леонарда.
  5. Що поєднує Пікассо з геометрією?
  6.   Як використано властивості многогранни­ків у картинах Ешера?

Паралельне проєктування в природі й по­буті.

 

Учні підготовили роботи та презентації:

 «Зображення просторових фігур. З історії нарисної геометрії»

   «Геометрія зору, ілюзії Моріса Ешера»

  «Геометрія пензля Леонарда»

   «Теорія перспективи в архітектурі й мисте­цтві»

   «Геометрія в картинах»

 

Проєктивна геометрія є вся геометрія.

Артур Келі

Теоретичний етап

  1.   Поясніть декількома реченнями, що таке проєктування.
  2.    Що таке паралельне проєктування?
  3.    Як задають паралельне проєктування?
  4.    Сформулюйте найбільш важливі властивості паралельного проєкту­вання.
  5.    Як побудувати проєкцію поданої точки на подану площину пара­лельно поданій прямій?
  6.    Що таке проєкція фігури?
  7.    Що можна сказати про паралельну проєкцію прямої? відрізка?
  8.    Чи зберігаються за паралельного проєктування довжини відрізків? відношення довжин відрізків?
  9.    Що називають зображенням фігури в стереометрії?
  10.     Який вид проєктування використовують для зображення фігур у стереометрії?

До

23.12

 

 

 

Геометрія є наймогутнішим засобом для витон­чення наших здібностей і надає нам можливість правильно мислити й міркувати.

Г. Галілей

Етап групового дослідження

Використовуючи моделі фігур і ліхтарик, виконайте дослідницькі ро­боти в групі.

Дослідницька робота

  1.   Вивчіть проєкції трикутників та їх елементів. Висловіть думку:

«Що змінилося, а що не змінилося порівняно з оригіналом?»

  1.    Навести судження про проєкції середньої лінії й медіан трикутників.
  2.    Вивчіть проєкції всіх видів паралелограма. Висловіть судження про сторони, діагоналі й точки перетину діагоналей.

Дослідницька робота

  1.    Вивчіть трапецію і її проєкції, проведіть необхідні вимірювання.
  2.    Висловіть гіпотезу про відношення основ, відношення їх проєкцій.
  3.    Спробуйте сформулювати гіпотезу у вигляді теореми.

21.12

 

Аргументуйте відповіді на запитання:

  1.   За якої умови плоска фігура дорівнює своїй проєкції?
  2.   Поясніть, чи можуть паралельні прямі бути проєкціями непаралельних прямих.
  3.   Чи може проєкція паралелограма бути:

а) прямокутником; б) квадратом; в) ромбом; г) трапецією?

  1.   Що може бути проєкцією мимобіжних прямих?
  2.   Наведіть приклади паралельного проєктування в навколишньому середовищі. •

Дайте відповіді на запитання:

  1. У якому випадку паралельною проєкцією прямої буде точка?
  2.   Чи справедливе твердження: «Паралельні прямі, не паралельні на­пряму проєктування, проєктуються в паралельні прямі»?
  3.   Чи справедливе твердження: «Паралельні прямі проєктуються в па­ралельні прямі або в одну пряму»?
  4.   У просторі задано пряму. Чи може її паралельна проєкція бути па­ралельна цій прямій?
  5.   Чи можна за проєкцією точки на площину визначити положення самої точки в просторі?

У яких випадках положення прямої у просторі визначають заданням її проєкції на площину?

 

Уважне, глибоке вивчення природи — джерело най­більш плідних відкриттів у геометрії

Етап індивідуального дослідження

  1.   Працюємо з навчальною й додатковою літературою. Відповідаємо на запитання навчальної теми
  2.   Працюємо над одним із ключових запитань

До

11.01

Геометрія — це мистецтво правильно міркувати на не­правильному кресленні.

Д. Пойа

Етап індивідуального контролю

Виконуємо практичну роботу.

Будуємо переріз (узяти у вчителя індивідуальне завдання)

До

18.01

Геометрія — правителька всіх уявних висловлень.

М. Ломоносов

Підсумки дослідження

 

 

Рефлексія

20.01

 

docx
Додано
15 лютого 2020
Переглядів
467
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку