Розв'язування задач на застосування властивості точки, рівновіддаленої від сторін многокутника.

Про матеріал
Мета уроку: формування вмінь учнів застосовувати властивість точки, рівновіддаленої від сторін многокутника, до розв'язування задач.
Перегляд файлу

 

Тема уроку. Розв'язування задач на застосування властивості точки, рівновіддаленої від сторін многокутника.

Мета уроку: формування вмінь учнів застосовувати властивість точки, рівновіддаленої від сторін многокутника, до розв'язування задач.

Обладнання: стереометричний набір.

Хід уроку

І. Перевірка домашнього завдання

1. Два учні відтворюють розв'язування задач № 46, 47, а в цей час клас пише математичний диктант.

2. Математичний диктант. З центра правильного:

варіант 1 — чотирикутника (рис. 212);

варіант 2 — трикутника (рис. 213)

проведено перпендикуляр SO. SO = 1 см, AB = 1 см.

Користуючись зображенням, знайдіть:

1) відстань від точки О до точки А; (2 бали)

2) відстань від точки О до прямої АВ; (2 бали)

3) відстань від точки S до прямої АВ; (2 бали)

4) відстань від точки S до сторін даного многокутника; (2 бали)

5) відстань від точки S до вершин многокутника; (2 бали)

6) величину кута ASB. (2 бали)

  

Відповідь.

Варіант 1. 1) см; 2) см; 3) см; 4) см; 5) см; 6) 2 аrcsin .

Варіант 2. 1) см; 2) см; 3) см; 4) см; 5) см; 6) 2arcsin . 3. Обговорення результатів диктанту та розв'язання задач на дошці.

 

II. Закріплення та осмислення знань учнів

Розв'язування задач

  1. Точка S рівновіддалена від сторін правильного шестикутника, сто­рона якого дорівнює 6 см. Відстань від точки S до площини шести­кутника дорівнює 3 см. Знайдіть відстань від точки S до кож­ної сторони шестикутника. (Відповідь. 9 см.)
  2. Точка S віддалена від кожної сторони ромба на 20 см, його діагоналі дорівнюють 30 і 40 см. Знайдіть відстань від точки S до площини ромба.
  3.  Бічна сторона рівнобедреного трикутника дорівнює 10 см, а основа 12 см. Точка S віддалена від кожної його сторони на 5 см. Знай­діть: а) відстань від точки S до площини трикутника; б) площу кру­га, вписаного в трикутник.
  4. Прямокутна трапеція з гострим кутом в 45° і більшою бічною сторо­ною, яка дорівнює 6 см, розташована на площині α. На відстані 4 см від площини α знаходиться точка, рівновіддалена від кожної сторони трапеції. Знайдіть відстань від цієї точки до сторін трапеції.
  5. Точка, однаково віддалена від всіх сторін рівнобічної трапеції, зна­ходиться на відстані 3 см від її площини. Периметр трапеції дорів­нює 48 см. Знайдіть відстань від точки до сторін трапеції.
  6. Задача № 52 (с. 38).

 

III. Домашнє завдання

Задачі № 49, 50 (с. 38).

 

IV. Підведення підсумку уроку

В ході бесіди усунути питання, що викликали труднощі.

 

doc
Пов’язані теми
Геометрія, Розробки уроків
Додано
17 лютого 2020
Переглядів
1939
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку