Тема уроку. Розв'язування задач на застосування властивості точки, рівновіддаленої від сторін многокутника.
Мета уроку: формування вмінь учнів застосовувати властивість точки, рівновіддаленої від сторін многокутника, до розв'язування задач.
Обладнання: стереометричний набір.
1. Два учні відтворюють розв'язування задач № 46, 47, а в цей час клас пише математичний диктант.
2. Математичний диктант. З центра правильного:
варіант 1 — чотирикутника (рис. 212);
варіант 2 — трикутника (рис. 213)
проведено перпендикуляр SO. SO = 1 см, AB = 1 см.
Користуючись зображенням, знайдіть:
1) відстань від точки О до точки А; (2 бали)
2) відстань від точки О до прямої АВ; (2 бали)
3) відстань від точки S до прямої АВ; (2 бали)
4) відстань від точки S до сторін даного многокутника; (2 бали)
5) відстань від точки S до вершин многокутника; (2 бали)
6) величину кута ASB. (2 бали)
Відповідь.
Варіант 1. 1) см; 2)
см; 3)
см; 4)
см; 5)
см; 6) 2 аrcsin
.
Варіант 2. 1) см; 2)
см; 3)
см; 4)
см; 5)
см; 6) 2arcsin
. 3. Обговорення результатів диктанту та розв'язання задач на дошці.
Задачі № 49, 50 (с. 38).
В ході бесіди усунути питання, що викликали труднощі.