Балакійський Центр дитячої та юнацької творчості
Балаклійської районної ради Харківської області
Проект Хакатон
«Моя мама сьогодні керівник гуртка»
Тема: Виготовлення новорічних іграшок та сувенірів « Снігур»
Літвінова Наталя Іванівна.
керівник гуртка « Чарівні долоньки»
2019
Тип проекту: тематично-цільовий
Вид проекту : груповий
Учасники проекту: діти старшої групи, батьки вихованців, керівник гуртка, методисти
Термін реалізації проекту: короткостроковий
Охоплювані освітні галузі:
Пізнавально – мовленнєвий, соціально – комунікативний, художньо – естетичний, фізичний розвиток.
Мета: продовжувати формувати уявлення дітей про зимні зміни у природі; узагальнювати і систематизувати знання про птахів; розвивати пізнавальний інтерес до вивчення природи рідного краю, продовжувати вчити дітей вирізувати силуети за шаблоном; виховувати бажання спостерігати за природою і дбайливо ставитися до неї.
Обладнання:картон-основа, нитки для в,язання різних кольорів, клей, шаблон пташки, простий олівець, зразок готової роботи, картинки снігурів.
Завдання:
1.Поповнити предметно – розвиваюче середовище по темі проекту.
2.Розвивати елементарні уявлення про зимуючих птахів
3.Формування бажання берегти і піклуватися про братів наших менших.
4.Формувати уміння спостерігати, порівнювати, аналізувати і відображати результати спостережень у різних видах творчої діяльності.
5.Розширювати і активізувати мовлення і словник дітей з теми «Зимуючі птахи».
6.Підвищення рівня педагогічної культури батьків через залучення до спільної діяльності з дітьми.
Хід проекту.
1.Орг.момент
2.Повідомлення теми і мети
- Сьогодні у нас з вами буде незвичне заняття, по- перше у нас присутні гості , вітайтесь з ними , а по-друге мені на занятті буде допомагати мама .Знайомтесь!!! По-трете ми з вами зробимо чарівну прикрасу для ялинки.
3.Бесіда
Знайомтесь - це снігур. Снігур отримав свою назву за те, що прилітає він до нас з снігом, та живе всю зиму. Погляньте уважно, та запам’ятайте, який у нього вигляд. Снігур - гарна, спокійна пташка. Верхня частина голівки, крила та хвіст у нього чорного кольору. Грудка, тулуб та щічки червоні. Дзьоб снігура короткий, товстий. Взимку в лісі їсть ягоди горобини, насіння клена, вільха. Сидячі на гілках дерев снігурі схожі на червоні ліхтарики, які прикрашають ліс і роблять його дуже прикрашеним.
4. Основна частина .
А зараз послухайте вірш М. Підгірянки «Пташки взимку»
Цір - цір, цір – цір,
Вийди, Івасю, надвір!
Час – час, час – час,
Вийди,Марусю, до нас!
Цинь – цинь, цинь – цинь,
Хлопчику, зернятко кинь!
Ціть – ціть, ціть – ціть,
Нас рятувати спішіть!
Цір – цір, ціть – ціть,
Діти, кохані, спішіть!
Цинь – цинь, час – час,
Подбайте,діти, про нас!
На сніданок для пташки
Киньте зерен, киньте кашки.
Ми ж все літо працювали –
Сади з черви обчищали,
Ще й співали всім на втіху,
Світ навколо звеселяли!
Цір – цір – цір!
Про що просять пташки у дітей? Що трапиться, якщо діти не погодують маленьких пернатих друзів? Як ви гадаєте, що страшніше для птахів голод чи холод? (Голод).
Найтяжчими зимовими місяцями для птахів є грудень та січень, бо день тоді найкоротший і птахи не встигають знайти собі поживу, щоб забезпечити свій організм необхідною енергією. Багато пташок залишаються голодними і не доживають до ранку. Тому в цей період вони, як ніколи, потребують нашої допомоги. Я знаю, що у багатьох є вдома годівнички . А чи завжди там є корм для птахів? Давайте нагадаємо, чого не можна давати птахам? (Солоного, смаженого, чорного хліба, продуктів із різними приправами та харчовими добавками). Завжди варто пам’ятати, що якщо ви почали підгодовувати птахів,то потрібно це робити щодня, доки не настануть погожі дні, коли птахи самі зможуть знайти собі корм. У прислів’ї говориться «Підгодуй птахів узимку,вони віддячать тобі влітку».
5.Фіз.хвилинка
У володарки Зими
Трішечки замерзли ми.
Грудень каже: «Пострибай!»,
Січень просить: «Присідай!»
Встали — сіли, встали — сіли,
Розігріли наше тіло.
Лютий місяць нагадав:
Час нам братися до справ.
6.Практична робота
Інструктаж із техніки безпеки.
• З ножицями поводитись обережно
• Не тримати ножиці вістрям догори
• Під час різання не вставати з місця
• Передавайте ножиці закритими і кільцями вперед
• Клей наносити пензликом
• При потраплянні клею на одяг його слід негайно змити водою
• Не торкайтесь обличчя й очей брудними руками
• Користуйтесь серветкою для витирання рук
• Закінчивши роботу, клей щільно закрийте, пензлик помийте і добре вимийте руки.
Виготовлення снігура за технологічною карткою.На цьому етапі заняття вже мама стає головною, керівник допомагає.
7.Екологічна хвилинка
Мета: стимулювати допитливість та інтерес дітей до пізнання природи описами її об’єктів та явищ.
Пташеня
З пташеням маленьким трапилась біда.
Як піднявся вітер – випало з гнізда.
З кошиком Андрійко по щавель ішов,
Пташеня сіреньке у траві знайшов.
У Андрійка очі блиснули від сліз.
Взяв його тихенько, до гнізда поліз.
Пташеня зраділо – кінчилась біда:
Із руки стрибнуло до свого гнізда.
(Д. Мегелик)
Що трапилось з пташеням?
Хто знайшов пташенятко?
Як допоміг Андрійко пташеняті?
Як пташеня стало себе почувати?
8. Підсумок.
- Як називається цей птах? (Снігур)
- Назви, що є у птаха? (Тулуб, крила, голова)
- Якого кольору пір'я у снігура? (Червоні і чорні)
9.Результати реалізації проекту:
Розширений кругозір дітей про зимуючих птахів.
Діти розширили свій словниковий запас.
Покращилася предметно – розвиваюче середовище: літературою, фотографіями, ілюстраціями, віршами, розповідями про птахів, загадками про зимуючих птахів.
У дітей сформувалася допитливість, творчі здібності, пізнавальна активність, комунікативні навички.
Додаток
- Ігрова вправа «Склади слово»:
- У сороки білі боки, значить вона яка? (Белобокая сорока)
- У снігура червона грудка, значить він який? (Снігур красногрудый)
- У сороки довгий хвіст, значить вона яка? (Довгохвоста синиця)
- У синиці куций хвіст, значить вона яка? (Куцехвостая синиця)
- У ворони довгий дзьоб, значить вона яка? (длинноклювая ворона)
- Ігрова вправа «Склади речення»:
- Горобина, снігур, клювати, ягоди. (Снігур клює ягоди горобини)
- Під, синиця, сосна, сидіти. (Під сосною сидить синиця)
- Дятел, стукати, дерево, по. (Дятел стукає по дереву)
- Сорока, тріщати, на ліс, весь. (Сорока тріщить на весь ліс)
- Горобець, клювати, крихти, хлібні. (Горобець клює хлібні крихти)
- Голуб, вилетіти, годівниця, з. (Голуб вилетів з годівниці)
Технологічна картка
Нам знадобиться:
1. нитка вовняна червоного кольору - 1 клубок
2. картон білого і чорного кольору
3. ножиці
4. кольоровий папір червоного і чорного кольору
5. стрічка
6. клей ПВА
Послідовність виконання:
1. Візьміть шаблони та обведіть їх на картоні.
2. Рівномірно обмотайте кільця нитками для в’язання.
3. Розріжте ножицями по зовнішньому краю обмотані нитки.
4. Перев’яжіть міцною ниткою між двома половинками кілець.
5. Сильно затягніть та зав’яжіть таким чином, щоб нитки не розсипалися.
6. Розпушіть помпон, прокачавши його між долонями.