Урок: "Виготовлення рухомої іграшки - кенгуру"

Про матеріал
Виготовлення рухомої іграшки - кенгуру з дерева, використовуючи з'єднання шкантом
Перегляд файлу

Заняття  № 38      від 27. 01. 2019 року.

 

Тема : Виготовлення рухомої іграшки -   кенгуру .

 

Мета : Навчити учнів виготовляти рухомі іграшки, сприяти формуванню технічного мислення, забезпечити розвиток просторового і логічного мислення, уяви, фантазії, формуванню стійкого інтересу до технічної творчості, удосконалювати процес розвитку  конструкторських здібностей, виховувати старанність, охайність, економне витрачання матеріалів.

 

Обладнання: Фанера, лобзик, пилочки для лобзика, креслення, олівець, наждачний папір, свердла по дереву.

 

                                          План проведення заняття.

  1. Організаційний момент
  2. Актуалізація системи опорних знань.
  3. Повідомлення теми, мети заняття.
  4. Мотивація навчальної діяльності
  5. Пояснення нового матеріалу
  6. Виконання практичної роботи
  7. Підведення підсумків заняття
  8. Прибирання робочих місць.

 

                                             Хід заняття

 

                              І.Організаційний момент.

 

Привітання з дітьми.

Перевірка присутніх на занятті.

 

                            ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

 

Діти, давайте пригадаємо, які ви знаєте зєднання ?

Навіщо використовують зєднання.?

 Які зєднання найчастіше ви використовували?

 

                             ІІІ. Повідомлення теми, мети заняття.

 

Діти! Всі ви  з задоволенням любите гратися іграшками, а особливо рухомими і виготовленими своїми руками. Сьогодні на занятті ми навчимося виготовляти таку іграшку і застосуємо зєднання шкантом.

 

                                      Мотивація навчальної діяльності.

 

 Сучасну людину, оточують багато виробів, які мають різне призначення і виготовлених з різних конструкційних матеріалів. А для того щоб  виготовити виріб необхідно між собою зєднати деталі. Сьогодні ми з вами під час виготовлення рухомої іграшки використаємо  різні види з’єднань, які зможуть і надавати руху іграшки, а також забезпечити з’єднання деталей між собою.

 

                           Пояснення нового матеріалу.

 

Щоб скласти будь який виріб з деталей їх потрібно певним чином з’єднати між собою. Для цього застосовують різноманітні види з’єднань. Дерев’яні  деталі з’єднують цвяхами та шурупами  або склеюють. Пластмасові деталі склеюють, зварюють, з’єднують допоміжними кріпильними деталями. Вироби з тонколистового металу з’єднують паянням або заклепками.

З’єднання, які можна розібрати зруйнувавши їх називають нероз’ємними: заклепкові, зварні тощо. З’єднання, які можна багаторазово складати і  розбирити без пошкодження їх елементів називають рознімними: болтові, гвинтові, шкантові  тощо. Працюючи над іграшкою ми використаєми  зєднання  шкантом. Шкант – вставний шип круглого перерізу. Зазвичай його виготовляють  у вигляді стержня  циліндричної форми (діаметром

6… 30 мм, довжиною 25…160мм) Шкант  ми будемо виготовляти для своєї іграшки  власноруч. Учитель демонструє дітям всі види з’єднань.

 

                                   Практична робота .

 

Правила техніки безпеки при роботі з лобзиком (повторення).

Правила техніки безпеки при роботі на свердлильному верстаті (повторення).

Проведення поточного інструктажу.

Гуртківці виконують практичну роботу. Керівник гуртка при потребі надає додаткову консультацію або практичну допомогу

 

                                  Послідовність виконання роботи

 

  1. Перевести шаблон іграшки на фанеру. (Додаток 1)
  2. Випиляти деталі іграшки. (Додаток 2)
  3. Наждачним папером зачистити випиляні деталі.
  4. Просвердлити на тулубі іграшки отвір Ø 5-6 мм.
  5. На лапках іграшки виконати отвір Ø 4 мм.
  6. Виготовити шканти Ø 5 та Ø 4 мм.
  7. З’єднати деталі іграшки, вставивши шайби на тулубі іграшки.(Додаток 3)
  8. З’єднати  лапки іграшки шкантом  Ø 4 мм.
  9. Випробувати іграшку на похилій площині.

.

 

 

Підведення підсумків заняття.

 

Влаштовується виставка  виготовлених іграшок, де кожна група дітей демонструє свою іграшку та оцінює роботу. Колективно обговорюють помилки, які були допущенні при виконанні роботи, діляться своїми враженнями від роботи.

 

Прибирання робочих місць.

 

 

 

 

Додатки до послідовності виготовлення іграшки

 

Додаток  1

C:\Users\Школа\AppData\Local\Temp\Rar$DIa0.923\IMG_20190129_062447.jpg 

 


Додаток  2

 

 

C:\Users\Школа\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\IMG_20190129_062833.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 3

C:\Users\Школа\AppData\Local\Temp\Rar$DIa0.677\IMG_20190129_063723.jpg 

doc
Додано
19 лютого 2019
Переглядів
6304
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку