Заняття № 38 від 27. 01. 2019 року.
Тема : Виготовлення рухомої іграшки - кенгуру .
Мета : Навчити учнів виготовляти рухомі іграшки, сприяти формуванню технічного мислення, забезпечити розвиток просторового і логічного мислення, уяви, фантазії, формуванню стійкого інтересу до технічної творчості, удосконалювати процес розвитку конструкторських здібностей, виховувати старанність, охайність, економне витрачання матеріалів.
Обладнання: Фанера, лобзик, пилочки для лобзика, креслення, олівець, наждачний папір, свердла по дереву.
План проведення заняття.
Хід заняття
І.Організаційний момент.
Привітання з дітьми.
Перевірка присутніх на занятті.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
Діти, давайте пригадаємо, які ви знаєте з’єднання ?
Навіщо використовують з’єднання.?
Які з’єднання найчастіше ви використовували?
ІІІ. Повідомлення теми, мети заняття.
Діти! Всі ви з задоволенням любите гратися іграшками, а особливо рухомими і виготовленими своїми руками. Сьогодні на занятті ми навчимося виготовляти таку іграшку і застосуємо з’єднання шкантом.
Мотивація навчальної діяльності.
Сучасну людину, оточують багато виробів, які мають різне призначення і виготовлених з різних конструкційних матеріалів. А для того щоб виготовити виріб необхідно між собою з’єднати деталі. Сьогодні ми з вами під час виготовлення рухомої іграшки використаємо різні види з’єднань, які зможуть і надавати руху іграшки, а також забезпечити з’єднання деталей між собою.
Пояснення нового матеріалу.
Щоб скласти будь який виріб з деталей їх потрібно певним чином з’єднати між собою. Для цього застосовують різноманітні види з’єднань. Дерев’яні деталі з’єднують цвяхами та шурупами або склеюють. Пластмасові деталі склеюють, зварюють, з’єднують допоміжними кріпильними деталями. Вироби з тонколистового металу з’єднують паянням або заклепками.
З’єднання, які можна розібрати зруйнувавши їх називають нероз’ємними: заклепкові, зварні тощо. З’єднання, які можна багаторазово складати і розбирити без пошкодження їх елементів називають рознімними: болтові, гвинтові, шкантові тощо. Працюючи над іграшкою ми використаєми з’єднання шкантом. Шкант – вставний шип круглого перерізу. Зазвичай його виготовляють у вигляді стержня циліндричної форми (діаметром
6… 30 мм, довжиною 25…160мм) Шкант ми будемо виготовляти для своєї іграшки власноруч. Учитель демонструє дітям всі види з’єднань.
Практична робота .
Правила техніки безпеки при роботі з лобзиком (повторення).
Правила техніки безпеки при роботі на свердлильному верстаті (повторення).
Проведення поточного інструктажу.
Гуртківці виконують практичну роботу. Керівник гуртка при потребі надає додаткову консультацію або практичну допомогу
Послідовність виконання роботи
.
Підведення підсумків заняття.
Влаштовується виставка виготовлених іграшок, де кожна група дітей демонструє свою іграшку та оцінює роботу. Колективно обговорюють помилки, які були допущенні при виконанні роботи, діляться своїми враженнями від роботи.
Прибирання робочих місць.
Додатки до послідовності виготовлення іграшки
Додаток 1
Додаток 2
Додаток 3